Skip to main content

Βίκος: Νέες επενδύσεις και είσοδος στην αγορά HORECA - Οι στόχοι της οικογένειας Σεπετά

Ετοιμάζει δυναμικό «μπάσιμο» στην εστίαση η εταιρεία Βίκος - Ποια τα επόμενα βήματα της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων.

 

Στην αναπτυξιακή πορεία της επενδύει η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος ΑΕ, με την ενίσχυση της προϊοντικής της γκάμας, κάνοντας παράλληλα δυναμική είσοδο στον κλάδο της Horeca (εστίαση,ξενοδοχεία) με αιχμή του δόρατος το νέο της προϊόν, το pink grapefruit. Tην ίδια ώρα ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο εξαγοράς της ΕΨΑ, στην οποία σήμερα η Βίκος κατέχει το 25% ή και πώλησης αυτού.

Η εταιρεία που διαθέτει δίκτυο νερού σε Κύπρο, Γερμανία και όπου υπάρχει ομογένεια, επικεντρώνεται στην ελληνική αγορά, στην οποία με σταθερά και δυναμικά βήματα τα καταφέρνει με επιτυχία.

Αναπτυξιακό καταλύτη αποτελεί η μεγάλη επένδυση, ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, σε νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων, το οποίο περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της γερμανικής εταιρείας KRONES.

Η νέα επένδυση, η οποία ενισχύει σημαντικά την παραγωγική ικανότητα της ΒΙΚΟΣ, αποτελεί τη συνέχεια και την εξέλιξη του μεγάλου πενταετούς επενδυτικού πλάνου, ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αποτέλεσε ένα ακόμη δυναμικό αναπτυξιακό βήμα για τον όμιλο. Η νέα μονάδα εκτοξεύει την παραγωγική ικανότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα.

Όπως επισημάνθηκε σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου εργοστασίου στους δημοσιογράφους, η νέα μονάδα εμφιάλωσης αφενός θα επεκτείνει την παραγωγική δυναμικότητα της Βίκος τόσο στην κατηγορία του φυσικού μεταλλικού νερού, όσο και στα αναψυκτικά, αλλά παράλληλα θα δώσει την ευκαιρία να ανοίξει την βεντάλια των προϊόντων και των συσκευασιών.

Στις τελευταίες πλέον προστίθεται η γυάλινη φιάλη καθώς και το αλουμινένιο τενεκεδάκι. Η νέα μονάδα έχει δυνατότητα να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες (cans) ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα, 250 ml.

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι).

Είναι χαρακτηριστικό όπως τόνισε ο sales and marketing director της Βίκος, Κωνσταντίνος Σεπετάς, που μαζί με τα δυο του αδέρφια αποτελούν τη δεύτερη γενιά, συνεχιστών της Βίκος που ξεκίνησε τη ζωή της πριν από 30 χρόνια, πως στην τελευταία επταετία επενδύθηκαν 47 εκατ. ευρώ, ενώ το διάστημα 2021 -2022, 22 εκατ. ευρώ που αφορούσαν τη νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι.

Πλέον η εταιρεία διαθέτει 4 υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή που εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά, και ένα εργοστάσιο, που παράγει προπλάσματα φιαλών από Pet και πώματα.

Το μερίδιο αγοράς

Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς «σε μια αγορά που ανεβαίνει με 2,1% το brand της Βίκος αναπτύσσεται με 7,1% και το μερίδιο του σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου έχει φτάσει στο 17,1% ενισχυμένο κατά 0,8 μονάδες. Η αγορά αναψυκτικών καταγράφει ανάπτυξη 1,4% και το brand Βίκος αναπτύσσεται με 10,2% και μέσα σε λίγα χρόνια από το 2014 έχει καταφέρει να έχει μερίδιο 7,1% σε μια αγορά που υπάρχουν εδραιωμένες και αναγνωρίσιμες μάρκες».

Αξίζει να σημειωθεί πως ο τζίρος της εταιρείας το 2021 έκλεισε στα 91 εκατ. ευρώ με τις εκτιμήσεις για το 2022 να κάνουν λόγο για αύξηση κατά 18% εως 20% έναντι της περσινή χρονιάς.

Η περίπτωση της ΕΨΑ

Η Βίκος συμμετέχει με ποσοστό 25% στη εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών ΕΨΑ, μερίδιο το οποίο είχε αποκτήσει πριν ξεκινήσει η ίδια την παραγωγή αναψυκτικών.

Παρά τα όποια σχέδια η συνεργασία των δύο εταιρειών στην αγορά των αναψυκτικών, σήμερα μοιάζει παγωμένη με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται από τον κ. Σεπετά ως «μια παθητική επένδυση». Ωστόσο σε σχετική ερώτηση για το ενδεχόμενο εξαγοράς του συνόλου της εταιρείας ο κ. Σεπετάς τόνισε «είμαστε ανοιχτοί ακόμη και για να εξαγοράσουμε όλο το ποσοστό της ΕΨΑ ή να πουλήσουμε και αυτό το 25% που έχουμε».

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας μονάδας σύντομο χαιρετισμό απηύθηναν ο Πέτρος Σεπετάς, ο δημιουργός της Βικος, η σύζυγος του Ελένη Θεοχάρη, η οποία συνέβαλε καταλυτικά για την ανάπτυξη της εταιρείας καθώς και οι άλλοι δυο γιοί της οικογένειας, στελέχη της εταιρείας, ο Παύλος και ο Ρηγίνος Σεπετάς.