Skip to main content

Βλαχογιάννης:Μεγάλες συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών στα μακεδονικά προϊόντα

Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης τόνισε πως έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις εξαγωγές επιχειρήσεων.

Σε μαραθώνιος... μετ` εμποδίων, εξελίσσεται η προσπάθεια των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδα, να αμυνθούν έναντι των συνεπειών της Συμφωνίας των Πρεσπών, που δεν εμποδίζει τις επιχειρήσεις των Σκοπίων  να διακινούν δήθεν «μακεδονικά» προϊόντα, όπως επισήμανε μιλώντας στο Radio North 98 , o αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Μανώλης Βλαχογιάννης.

Με αφορμή την πληροφορία ότι τα Σκόπια ήδη έχουν προβεί σε συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική του Κατάρ (χώρας που βρίσκεται επί μακρόν σε απόλυτη συνεργασία με την Τουρκία), για προώθηση των προϊόντων τους ως δήθεν «μακεδονικά» στις ασιατικές αγορές, ο κ. Βλαχογιάννης, τόνισε πως δεν είναι εύκολο να βρεθεί μια λύση που να αντιμετωπίζει αυτόματα το πρόβλημα σε παγκόσμιο επίπεδο και εκτός Ε.Ε., όταν ακόμα και εντός Ευρώπης, η Συμφωνία των Πρεσπών, έχει δημιουργήσει κενά, που είναι δύσκολο να καλυφθούν.

Η δυναμική του διεθνούς σήματος “Macedonia the Great” - παρά την θετική προοπτική του ως εργαλείο προβολής του διαχωρισμού ανάμεσα στα αυθεντικά μακεδονικά-ελληνικά προϊόντα και σε εκείνα του γειτονικού κρατιδίου – τελεί... σε στάση, στο γραφείο εμπορικών σημάτων της ΕΕ, στο Αλικάντε της Ισπανίας, όπου εκκρεμούν προσφυγές από επιχειρήσεις τρίτων χωρών, που συνεργάζονται με επιχειρήσεις των Σκοπίων.

«Οι περιπέτειες μπορεί να συνεχιστούν γιατί το σήμα αυτό, έστω και κατοχυρωμένο, μπορεί να προσβληθεί σε Ευρωπαϊκό Δικαστήριο», τόνισε ο κ. Βλαχογιάννης. «Οπότε αυτό που περιμένει τους χρήστες του σήματος αυτού είναι ένας μακρύς πόλεμος! Πρόκειται για τα... απόνερα  της Συμφωνίας των Πρεσπών. Για την ακρίβεια υπάρχει ο ίδιος όρος “Μακεδονικός” με δύο διαφορετικές έννοιες.  Περιγράφονται στο άρθρο 7 και στις παραγράφους 2 και 3 της Συμφωνίας των Πρεσπών. Αλλά όταν δικάζει ένας δικαστής και πρέπει να πάρει μια κρίση για ένα εμπορικό σήμα πρέπει να αναρωτιέται πάντα, αν η αμφισημία αυτή δημιουργεί παραπλάνηση ή σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα. Έτσι όπως διατυπώθηκε η Συμφωνία των Πρεσπών δημιουργεί ένα σημαντικό πρόβλημα, δεν θα έλεγα ανυπέρβλητο, αλλά σημαντικό για την αυθεντική ερμηνεία των όρων».

Ο ίδιος προσθέτει: «Ακόμη και να συμφωνήσουν οι επιχειρηματικές κοινότητες των δύο χωρών, τίποτε δεν δεσμεύει μια επιχείρηση να κάνει χρήση της μιας ή της άλλης ονομασίας και να έχει την αντίστοιχη επίθεση από τον θιγόμενο. Είναι ένα αγκάθι, το οποίο έχει προκύψει επειδή δεν έχουν μελετηθεί σωστά, μάλλον σχεδόν καθόλου, όλες οι επόμενες συνέπειες της κακής αυτής, απαράδεκτης διατύπωσης».