Skip to main content

Ξανά χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη την επόμενη εβδομάδα - Οι ευθύνες του υπουργείου

Έρχονται νέες κινητοποιήσεις εργαζομένων του ΟΑΣΘ - Η ακριβής ημερομηνία της νέας 24ωρης απεργίας θα ανακοινωθεί πιθανότατα αύριο.

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ από την προσεχή εβδομάδα. Αυτή είναι η απόφαση η οποία ελήφθη με τη σύμφωνη γνώμη όλων των παρατάξεων στη γενική συνέλευση του σωματείου των εργαζομένων η οποία έγινε σήμερα. Η ακριβής ημερομηνία της νέας 24ωρης απεργίας θα ανακοινωθεί πιθανότατα αύριο, ενώ στην απόφαση προβλέπεται οι απεργίες να είναι επαναλαμβανόμενες. Σύμφωνα με πληροφορίες στη συνέλευση κατατέθηκε εκ μέρους της ΔΑΣ πρόταση η νέα απεργία να γίνει τη Δευτέρα 23 Μαΐου, ημέρα κατά την οποία εκδικάζεται σε δεύτερο βαθμό η πρωτόδικη απόφαση με την οποία είχε κριθεί παράνομη η 24ωρη απεργία της 12ης Μαΐου την οποία είχαν προκηρύξει, και τελικά, την πραγματοποίησαν παρά τη δικαστική απόφαση, οι εργαζόμενοι. Το πιθανότερο, πάντως, είναι η απεργία να γίνει μετά τη Δευτέρα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το κλίμα στη γενική συνέλευση ήταν εξαιρετικά δυσάρεστο, κυρίως ως προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπενθυμίζεται ότι οι βασικές διεκδικήσεις των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων είναι δύο: η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η επαναφορά των δύο επιδομάτων, θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού τα οποία έχουν περικοπεί από τη μισθοδοσία του Μαρτίου και του Απριλίου.

Όσον αφορά το πρώτο θέμα, η κυβέρνηση διαβεβαίωνε πριν από περίπου 15 ημέρες ότι το ζήτημα θα είχε τακτοποιηθεί πριν από την απεργία της 12ης Μαΐου καθώς ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης είχε εγκρίνει το μεγαλύτερο μέρος όσων είχαν συμφωνηθεί ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο μεταξύ διοίκησης και σωματείου στον ΟΑΣΘ. Παρόλα αυτά, η εγκριθείσα ΣΣΕ δεν ήρθε ποτέ για υπογραφή. Σύμφωνα με πληροφορίες η ευθύνη βαραίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο ακόμη δεν έχει στείλει αίτημα προς το Οικονομικών προκειμένου να εγκριθεί η έκτακτη δαπάνη που προκύπτει από τις μη μισθολογικές καταβολές οι οποίες προβλέπονται στη νέα ΣΣΕ και υπολογίζονται σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τη διετία 2021-2022.

Όμως ούτε και για το δεύτερο ζήτημα, αυτό της καταβολής των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού, υπήρξε η παραμικρή εξέλιξη. Εκείνο που πρέπει να γίνει, και το έχει υποσχεθεί το υπουργείο εδώ και πολύ καιρό, είναι να εκδοθεί μια Κοινή Υπουργική Απόφαση, αλλά και να ψηφιστεί και μία τροπολογία η οποία θα προβλέπει, αφενός την επανακαταβολή των δύο επιδομάτων και αφετέρου ότι το ελληνικό δημόσιο δεν πρόκειται να ζητήσει την επιστροφή τους ως αχρεωστήτως καταβληθέντων για όλο το προηγούμενο διάστημα, από τον Ιούλιο του 2017 για το οποίο καταβάλλονταν χωρίς να υπάρχουν οι προβλεπόμενες ΚΥΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες και αυτή η καθυστέρηση οφείλεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο ακόμη δεν έχει εκδώσει την ΚΥΑ και την τροπολογία, ώστε να τα στείλει στη συνέχεια στο Οικονομικών προς υπογραφή και στη Βουλή προς ψήφιση.