Skip to main content

«Χειρόφρενο» τραβούν οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων

Σοβαρά προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς αναμένεται να προκύψουν, εξαιτίας της απεργίας διαρκείας στην οποία κατέρχονται οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων, αντιδρώντας στην απελευθέρωση των
Σοβαρά προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς αναμένεται να προκύψουν, εξαιτίας της απεργίας διαρκείας στην οποία κατέρχονται οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων, αντιδρώντας στην απελευθέρωση των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων.

Οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα.

Αν και αρχικά η απεργία διαρκείας είχε προγραμματιστεί να αρχίσει στις 27 Αυγούστου, οι οδηγοί αποφάσισαν να την ξεκινήσουν άμεσα, γεγονός που ενδεχομένως προκαλέσει προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.

Οι πρώτες ελλείψεις που αναμένεται να γίνουν άμεσα ορατές είναι αυτές στα υγρά καύσιμα, καθώς από χθες τα μεσάνυχτα σταμάτησε η τροφοδοσία των πρατηρίων και ήδη οι πρώτες ουρές εμφανίστηκαν από το απόγευμα της Κυριακής στα βενζινάδικα, από ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι είτε πρόκειται να αναχωρήσουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, είτε προσπαθούν να εξασφαλίσουν καύσιμα για τις μετακινήσεις τους.

Ως αποτέλεσμα πολλά πρατήρια που ήταν ανοιχτά την Κυριακή ξέμειναν ήδη από καύσιμα, ενώ δημιουργήθηκαν και κυκλοφοριακά προβλήματα σε δρόμους όπου βρίσκονται ανοιχτά πρατήρια.

Ήδη, σημειώθηκαν καταγγελίες για αυθαίρετες αυξήσεις στη βενζίνη από ορισμένους πρατηριούχους.

Παράγοντες της αγοράς καυσίμων ανέφεραν ότι αν δεν επιτραπεί η τροφοδοσία της αγοράς ούτε με τα ΙΧ βυτιοφόρα, ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων, τότε τα πρατήρια θα «αδειάσουν» από καύσιμα πριν από τα μέσα της εβδομάδας.

Την ίδια ώρα, οι παράγοντες της αγοράς και κυρίως όσοι ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν, βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς η απεργία αυτή έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους, οι οποίες καταγράφουν πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι και περίμεναν αυτό το διάστημα, στην καρδιά του καλοκαιριού και στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι απειλείται ακόμη και η ομαλή εκτέλεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών δήλωσαν ότι δεν θα προμηθεύσουν με καύσιμα ούτε και τα καράβια.

Εκτός, όμως, από το θέμα των καυσίμων, ελλείψεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα αναμένεται να εμφανιστούν σταδιακά μέσα στις προσεχείς μέρες, καθώς θα σταματήσει η ομαλή τροφοδοσία της αγοράς.

Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Με το νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα.

Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.

Οι εταιρίες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.