Skip to main content

Ξεπούλησαν νωρίς τα φθηνά κλιματιστικά λόγω του καύσωνα

Ξεπέρασαν κατά πολύ φέτος οι πωλήσεις αυτές της προηγούμενης χρονιάς - Προτίμηση στις χαμηλότερων δυνατοτήτων συσκευές, μόνο για ένα δωμάτιο.

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά κινήθηκε και φέτος η αγορά των κλιματιστικών στην Ελλάδα, καθώς ο καύσωνας που χτύπησε νωρίς την πόρτα της χώρας μας ανάγκασε τους καταναλωτές να κινηθούν προς την απόκτησή τους, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα τις προσφορές που έτρεχαν από το τέλος Μαΐου έως και τα μέσα του Ιουλίου.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, στο κρίσιμο 30ήμερο για την πώληση κλιματισικών που είναι από τις 15/6 έως τις 15/7, οι πωλήσεις σε σύσκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 εμφάνισαν αύξηση που αγγίζει το 50%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την παραπάνω περίοδο πωλείται ετησίως το 65% με 70% των συσκευών οικιακού κλιματισμού.

Θετικό είναι το πρόσημο και για το Α' εξάμηνο του 2019, που συγκριτικά με το αντίστοιχο της περσινής χρονιάς παρουσίασε αύξηση κατά 10%.

Τάση προς τα φτηνά

Εκτός του καύσωνα, ο δεύτερος παράγοντας επιλογής κλιματιστικού είναι η χαμηλή τιμή και η προσφορά που υπάρχει την εκάστοτε περίοδο στην αγορά.

«Οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε συσκευές των 9.000 btu, οι οποίες έχουν τη δυνατόητα να προσφέρουν ψύξη σε ένα δωμάτιο. Χαρακτηριστικό είναι δε το γεγονός ότι το όριο της τιμής είναι τα 399 ευρώ, καθώς από εκεί και πέρα διατίθενται ακριβότερα κλιματιστικά τα οποία δεν κινούνται ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη περίοδο», εξηγεί στην Voria ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών Welcome Stores Βασίλης Λέττας.

Προτίμηση στα ακριβά κλιματιστικά υπάρχει περισσότερο την περίοδο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου, όταν και ο μέσος καταναλωτής αναζητά στοχευμένα μια καλύτερη συσκευή που εκτός από ψύξη, προσφέρει και καλή θέρμανση, την οποία οι φτηνές συσκευές δεν μπορούν να παρέχουν.

Έλληνες... στη συντήρηση

Παραμονές καλοκαιριού αλλά και του πρώτες μέρες του θέρους ο διαφημιστικός τηλεοπτικός χρόνος κατακλύζεται από προσφορές ηλεκτραγορών για κλιματιστικά. Προκειμένου μάλιστα να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, οι αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών ειδών διαθέτουν κλιματιστικά τύπου inverter σε πολύ χαμηλές τιμές, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που προσφέρεται και δωρεάν τοποθέτηση.

«Η Ελλάδα βρίσκεται στη ζώνη των χωρών που εισάγονται συσκευές κλιματιστικών που μπορεί να είναι β' ή και γ' κατηγορίας» επισημαίνει στην Voria, ο πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Αδειούχων Ψυκτικών και Κλιματιστικών Εγκαταστάσεων Νομού Θεσσαλονίκης Αναστάσιος Λυκίδης.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι συγκεκριμένες συσκευές δεν μπορούν επ' ουδενί να φτάσουν τα επώνυμα κλιματιστικά που διατίθενται σε υψηλότερες τιμές. «Σίγουρα στην κατανάλωση ρεύματος είναι οικονομικά, αλλά δεν είναι το ίδιο με τις γνωστές φίρμες κλιματιστικών».

Σχετικά με τη συντήρηση των κλιματιστικών, οι Έλληνες συνηθίζουν να μην είναι ιδαίτερα σχολαστικοί, περιμένοντας την τελευταία στιγμή, ώστε να ειδοποιήσουν τον ψυκτικό για την καθιερωμένη διαδικασία. «Κανονικά η συντήρηση γίνεται περίπου τον Μάιο, όμως πολλοί μας καλούν στα μέσα του καλοκαιριού όταν αντιληφθούν ότι η συσκευή τους θέλει συντήρηση, συνήθως μετά από μια δυσοσμία που μπορεί να βγάζει», εξηγεί ο κ. Λυκίδης.

«Μετά τα κρούσματα της νόσου των λεγεωνάριων σε γνωστά πρόσωπα, αρκετοί θορυβήθηκαν και κάνουν σε μια πιο τακτική βάση συντήρηση τα κλιματιστικά τους, ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι που κλήθηκαν να συντηρήσουν συσκευές που λειτουργούσαν ασυντήρητες για χρόνια», αναφέρει ο πρόεδρος των ψυκτικών της Θεσσαλονίκης.

Μεγαλύτερος είναι κίνδυνος βέβαια για εμφάνιση της νόσου εντοπίζεται στις κεντρικές μονάδες κλιματισμού πολυκαταστημάτων και μεγάλων κτηρίων, που πολλές φορές συντηρούνται ελάχιστα, συνήθως σε περίπτωση βλάβης του συστήματος κλιματισμού.