Skip to main content

Ζέρβας: 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στον Δ. Θεσσαλονίκης το 2023 για επενδύσεις

Ο δήμος προχώρησε σε οριζόντια μείωση δημοτικών τελών φωτισμού και καθαριότητας κατά 30% και κατά 80% σε ειδικές κατηγορίες, είπε ο δήμαρχος.

Στις ενέργειες του δήμου για την υποστήριξη των οικογενειακών επιχειρήσεων αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, 4th Family Business Conference, το οποίο διοργανώνεται από την Palladian Conferences, σε υβριδική μορφή, στο ξενοδοχείο Grand Hotel Palace.

Όπως σημείωσε, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε σε οριζόντια μείωση των δημοτικών τελών φωτισμού και καθαριότητας κατά 30% και κατά 80% σε ειδικές κατηγορίες, επιχειρήσεις και επαγγελματικά ακίνητα που είχαν πληγεί από την κατασκευή του Μετρό στην πόλη, προχώρησε σε μια νέα κανονιστική απόφαση για τον δημόσιο χώρο με πλήρη κωδικοποίηση για πρώτη φορά σε ένα ενιαίο κείμενο των κανόνων που διέπουν την χρήση των κοινόχρηστων χώρων, προχώρησε σε απαλλαγή τελών και σε ευνοϊκές ρυθμίσεις για επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία και προχώρησε σε ρύθμιση 100 δόσεων για χρέη που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας. Επισήμανε δε ότι ο δήμος θα λάβει 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης τα οποία θα χρησιμοποιηθούν μέσα στο 2023, για την αναζωογόνηση 10 εμπορικών οδών της Θεσσαλονίκης, ώστε να στηριχθούν οι επιχειρήσεις. «Συνολικά, ο δήμος έχει εξασφαλίσει ένα ποσό 160 εκατ. ευρώ και διεκδικεί στη νέα περίοδο του ΕΣΠΑ (2021- 27) ένα ποσό με ωριμότητα έργων γύρω στα 100 εκατ. ευρώ», είπε.

Ο κ. Θανάσης Σαββάκης, επιχειρηματίας, Πρόεδρος της EnExGroup, επ. Πρόεδρος του ΣΒΕ, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στους έξι μύθους που υπάρχουν για τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Ο πρώτος μύθος αναφέρει ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις διοικούνται αντιεπαγγελματικά και σχεδόν νομοτελειακά οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στην τρίτη γενιά. Σημείωσε όμως ότι αυτό δεν τεκμηριώνεται, καθώς υπάρχουν οικογενειακές επιχειρήσεις 150 και 200 ετών στην Ευρώπη και πάνω από 100 ετών στην Ελλάδα. Ενώ πρόσθεσε ότι άλλο είναι η ταχύτητα και η ευελιξία στην λήψη των αποφάσεων και άλλο η δήθεν αντιεπαγγελματική διαχείριση. Ο δεύτερος μύθος αναφέρει, όπως σημειώνει ο κ. Σαββάκης, ότι μόνο ο ιδρυτής της οικογενειακής επιχείρησης δημιουργεί πλούτο και κάποιος άλλος στη συνέχεια δεν προσθέτει αξία στην οικογενειακή επιχείρηση. Όπως όμως τόνισε ο κ. Σαββάκης, σε πλήθος τέτοιων επιχειρήσεων και μάλιστα παγκοσμίως γνωστών, οι ιδρυτές αυτών ήταν απλώς οι πρώτοι από μια σειρά διαδόχων που ακολούθησαν και δημιούργησαν και εκείνοι στη συνέχεια πλούτο στην οικογενειακή επιχείρηση. Μια σειρά διεθνών μελετών αποδεικνύουν ότι μια οικογενειακή επιχείρηση που θεωρεί ότι είναι παραγωγική για την οικογένεια και την κοινωνία, πάντα έχει πολλαπλούς δημιουργούς πλούτου σε συνεχόμενες γενιές. Ο τρίτος και πιο διαδεδομένος μύθος, αναφέρει ο κ. Σαββάκης, αφορά τη δήθεν προκαθορισμένη κάμψη ή και πτώση της οικογενειακής επιχείρησης, όταν αναλάβει τα ηνία η τρίτη γενιά η οποία θα κακοδιαχειριστεί την οικογενειακή επιχείρηση.

Με προσεκτική παρατήρηση όμως στις οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και τον κόσμο, θα καταλάβουμε, σημειώνει ο κ. Σαββάκης, ότι οι οικογένειες ακολουθούν μάλλον ένα κύκλο συνεχούς προσπάθειας για ανάπτυξη, παρά μια πορεία, προφανώς ασυνείδητη, γραμμικής παρακμής. Ο τέταρτος μύθος αναφέρει ότι αν πουληθεί μια οικογενειακή επιχείρηση, τότε η οικογένεια παύει να ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα. Το αντίθετο, υπογραμμίζει ο κ. Σαββάκης, καθώς η πλειοψηφία των οικογενειών επενδύει σε κάποια άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα, συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει οικογένεια να είναι ιδιοκτήτρια μιας οικογενειακής επιχείρησης. Ο πέμπτος μύθος αναφέρει ότι ο πλούτος μιας οικογένειας προκύπτει μόνο από μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Λάθος, επισήμανε ο κ. Σαββάκης, καθώς αν παρατηρήσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον, τα κέρδη από μια οικογενειακή επιχείρηση επενδύονται, τόσο στην ίδια, όσο και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας. Κατέληξε δε με τον έκτο μύθο, ο οποίος αναφέρει ότι η επιτυχία μιας οικογένειας στις επόμενες γενιές στηρίζεται στην απομάκρυνση της οικογένειας από τη διοίκηση της επιχείρησης και ασκεί μια σχετικά μικρή επιρροή στη λήψη των αποφάσεων. Όσοι υποστηρίζουν αυτόν τον μύθο, αγνοούν παντελώς ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις στηρίζονται πρωτίστως στις αξίες της οικογένειας και το στιβαρό θεμέλιο τους είναι η οικογενειακή κουλτούρα. Βεβαίως, σημείωσε ο κ. Σαββάκης, αρκετές φορές οι οικογενειακές αξίες και πρακτικές μπορούν να υπονομεύσουν τη βιωσιμότητα μιας οικογενειακής επιχείρησης. Η συνήθης πρακτική όμως είναι η οικογένεια να προσπαθεί διαρκώς να μειώσει τους τρόπους με τους οποίους η επιχείρηση «στεγνώνει» οικονομικά και στο πλαίσιο αυτό προσπαθεί να μεγαλώσει και να βελτιστοποιήσει τα οφέλη για όλα τα μέλη της οικογένειας ανεξαιρέτως.

Ο κ. Κωνσταντίνος Δημάδης, Μέλος ΔΣ, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) στον χαιρετισμό του επισήμανε ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις είναι το παρελθόν και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της και για αυτό πρέπει να στηριχθούν με τις σωστές μεταρρυθμίσεις για την κληρονομικότητα και τους φόρους που επιβάλλονται σε αυτή από την ελληνική πολιτεία. Έτσι θα παραμείνουν υγιείς και ανταγωνιστικές στο παγκοσμιοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον. Πρόσθεσε δε, ότι η ΕΣΕΕ έχει λάβει πολλές πρωτοβουλίες για το θέμα της μετάβασης από γενιά σε γενιά, με συνεχή επικοινωνία με τα μέλη της και με διοργάνωση σχετικών ημερίδων, ώστε να τους δώσει τον τρόπο και την κατεύθυνση για την μετάβαση στη νέα γενιά και τέλος, ο κ. Δημάδης σημείωσε, ότι χρειάζεται να αντιληφθούμε όλοι ότι η ελληνική οικογένεια και κατ’ επέκταση η ελληνική οικογενειακή επιχείρηση είναι στυλοβάτης για την μικρομεσαία, αλλά και την μεγάλη ελληνική επιχειρηματικότητα.

Το συνέδριο διοργανώνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά και τελεί υπό την αιγίδα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), του ΣΕΒΕ – Σύνδεσμος Εξαγωγέων, του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (ΣΕΓΕ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), με χρυσούς χορηγούς την Alpha Bank και την EY Ελλάδος.

Συντονίστρια του συνεδρίου είναι η δημοσιογράφος Μαρία Σαμολαδά.