Skip to main content

Δ. Θεσσαλονίκης: Ουρές τέλος, ξεκινά το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών

«Ουρές τέλος – προχωράμε στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης» σημείωσε ο δήμαρχος. Τη Δευτέρα σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών

Το τέλος της ταλαιπωρίας χιλιάδων δημοτών προανήγγειλε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί καθώς από τη Δευτέρα ξεκινάει να λειτουργεί πλήρως το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών με ταυτότητα οφειλής στον δήμο που επιτρέπει στους δημότες να πληρώνουν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους.

«Ουρές τέλος – προχωράμε στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης» σημείωσε ο δήμαρχος ο οποίος θέλοντας να δείξει το μέγεθος της ταλαιπωρίας του κόσμου μέχρι σήμερα ανέφερε πως μόνο για το 2019 για βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ χρειάστηκαν να δοθούν 8.195 βεβαιώσεις με φυσική παρουσία.

Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών, ο κ. Ζέρβας ανέφερε πως πέραν της ταυτότητας ηλεκτρονικής πληρωμής, αναφέρθηκε και σε άλλες πρωτοβουλίες, όπως η δυνατότητα έκδοσης βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ μέσω αποστολής email, η ενίσχυση της εφαρμογής «Βελτιώνω την πόλη», η δημοπράτηση της αναβάθμισης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης και η δημοσίευση του διαγωνισμού για την δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης του Πολίτη.

Ο κ. Ζέρβας σημείωσε πως η πανδημία του κορωνοϊού ήταν καταλύτης εκσυγχρονισμού των διαδικασιών αλλά διευκρίνισε πως όλες αυτές οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει και είχαν προγραμματιστεί καιρό πριν από τη Διοίκηση.

«Είχα πει ότι θέλω να είμαι ο Δήμαρχος που θα κάνει τη δουλειά, ότι ο Δήμος θα ασχοληθεί ενεργά και με ζητήματα που δεν είναι στην αυστηρά στενή του αρμοδιότητα αλλά απασχολούν και ταλαιπωρούν τους πολίτες, ότι Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο το κέντρο της – και το κάνουμε πράξη» και συνέχισε: «Έχουμε πει ότι η πόλη θα ξαναμπεί σε όλους τους χάρτες, πολιτιστικούς, αθλητικούς, τουριστικούς με φιλοξενία ή διοργάνωση μεγάλων events που θα αφήνουν αποτύπωμα και τέλος ότι θα δώσουμε βάση στην καθημερινότητα του δημότη, του πολίτη, του κατοίκου –είτε στο πεδίο της ευταξίας και της καθαριότητας του δημοσίου χώρου, είτε στο κομμάτι της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, της λιγότερης γραφειοκρατίας και της χρήσης των τεχνολογικών μέσων».

Αναφερόμενος συνολικά στην πορεία της πόλης και της χώρας στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κορονοϊού, σημμείωσε πως «είναι υπερήφανος για τις επιδόσεις της χώρας αλλά και της Θεσσαλονίκης σε αυτή την υγειονομική κρίση. «Τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά, σε βαθμό που έχουμε εκπλήξει θετικά την παγκόσμια και κυρίως την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη» και συμπλήρωσε ότι «όλο αυτό το διάστημα ο Δήμος Θεσσαλονίκης όχι μόνο λειτουργούσε κανονικά αλλά μπορώ να σας πω ότι αξιοποίησε και το χρόνο αυτό προς όφελος της πόλης».

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης ο δήμαρχος δήλωσε ότι «ο Δήμος Θεσσαλονίκης δαπάνησε εκτάκτως για θέματα αντιμετώπισης του κορωνοϊού περισσότερα από 600.000 ευρώ και η υστέρηση εσόδων αγγίζει τα 2 εκατομμύρια ευρώ».

Ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ. Αβαρλής με τη σειρά του, αναλύοντας τις πρωτοβουλίες τόνισε: «είμαι χαρούμενος διότι σε λιγότερο από ένα χρόνο, η προεκλογική μας δέσμευση υλοποιείται. Με την ταυτότητα οφειλής, την ηλεκτρονική πληρωμή και την ένταξή μας στο διατραπεζικό σύστημα κάθε δημότης/πολίτης δεν θα χρειάζεται να προσέλθει στο γκισέ του Δημαρχείου» και συμπλήρωσε ότι «στόχος μας είναι όλα να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά».

Ακολούθως ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μ. Κούπκας δήλωσε «η επόμενη ημέρα δεν βρήκε τον δήμο απροετοίμαστο. «Από την πρώτη στιγμή εξαντλήσαμε κάθε οικονομική δυνατότητα για να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενούς τους», τονισε και συμπλήρωσε ότι «παρά το κόστος για το ταμείο του Δήμου, παραμένει προτεραιότητα μας η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και η στήριξη της πραγματικής οικονομίας. Για εμάς την επόμενη ημέρα θα πρέπει όλοι οι πολίτες να επιστρέψουν στις δουλειές τους».

Ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών

Το σύστημα πληρωμών είναι συμβατό με 15 διαφορετικές τράπεζες. Η Τράπεζα Πειραιώς ως «Τράπεζα Οργανισμού» συντόνισε και ολοκλήρωσε για τον Δήμο Θεσσαλονίκης την υπηρεσία Ηλεκτρονικών Πληρωμών και Εισπράξεων με το σύνολο του τραπεζικού συστήματος, σε συνεργασία με τη ΔΙΑΣ Α.Ε. (DIAS DCT) ώστε οι πολίτες να πληρώνουν τις οφειλές τους μέσα από τα διαθέσιμα κανάλια των ελληνικών τραπεζών.

Με την ένταξη του Δήμου Θεσσαλονίκης στην υπηρεσία DIAS DCT, δημιουργήθηκε η ειδική πληρωμή «Δήμος Θεσσαλονίκης» σε όλες τις ελληνικές τράπεζες που συμμετέχουν στο σύστημα, ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη για τους πολίτες. «Η Τράπεζα Πειραιώς, ως Τράπεζα διαχείρισης και εκκαθάρισης των συναλλαγών ανέλαβε εξ ολοκλήρου την υποστήριξη και τον συντονισμό των απαιτούμενων διαδικασιών για αυτήν την ένταξη, ώστε να εισπράττονται δομημένα και εύκολα οι απαιτήσεις του Δήμου» σημειώνει η κ. Μαρία Μαυροματάκη, επικεφαλής Δικτύου Βορείου Ελλάδος της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως εξηγεί η ίδια, «ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πλέον, θα παρέχει στους δημότες του (και μη) την πλατφόρμα για να εξοφλούν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους προς το Δήμο (ΤΑΠ, κλήσεις, τέλος τραπεζοκαθισμάτων κ.ο.κ), χρησιμοποιώντας μόνο τον κωδικό πληρωμής και το ποσό πληρωμής, μέσω των διαθέσιμων καναλιών πληρωμής της Τράπεζας επιλογής τους, ενώ παράλληλα ο Δήμος θα ενημερώνεται για την επιτυχή εξόφληση της κάθε εντολής πληρωμής, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που την καθορίζουν».