Skip to main content

Ζέρβας: Τι πρέπει να γίνει για το κυκλοφοριακό - Είχαμε μια χαμένη δεκαετία στις υποδομές

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας επισήμανε τα σημεία που πρέπει να εξεταστούν για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

Κάλεσμα να σταματήσουν απλά να συζητούν για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και να προχωρήσουν σε λύσεις απηύθυνε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, στην τοποθέτησή του, στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης.

«Έχω βαθιά επίγνωση του προβλήματος της κυκλοφορίας. Η Θεσσαλονίκη είναι πραγματικά μια πόλη θα έχει δύσκολα την επίλυση της σε αυτό το κομμάτι. Να σταματήσουμε να το συζητάμε, να βάλουμε κάτω χαρτιά και μολύβια, να βάλουμε κονδύλια και επιτέλους να λύσουμε αυτό το θέμα», σημείωσε ο κ. Ζέρβας.

Επισήμανε ότι χρειάζονται λύσεις στις υποδομές που δρομολογούνται, στο μετρό, στον ΟΑΣΘ, στους ποδηλατόδρομους, στις θέσεις στάθμευσης και στη θαλάσσια συγκοινωνία, σημειώνοντας πως πρέπει και αυτό να αρχίσει να αποκτήσει μια βιωσιμότητα και να αρχίσει να λειτουργεί.

Ο κ. Ζέρβας σημείωσε ότι πρέπει να εξεταστεί και το κομμάτι της Αστυνόμευσης, για την οποία ήδη το προηγούμενο διάστημα με επαφές και επιστολές προς τα αρμόδια υπουργεία ζήτησε ενίσχυση με δυναμικό της Διεύθυνσης Τροχαίας.

Ο δήμαρχος ανέφερε πως πρέπει να εξεταστεί το θέμα των φορτοεκφορτώσεων και το πως θα έχουμε καλύτερη ελεγχόμενη στάθμευση. «Επιτέλους πρέπει να έχουμε κάποιες λύσεις και επειδή η όποια ανάπτυξη της πόλης και εξέλιξή της θα πρέπει να έρθει μέσα από την επίλυση αυτού του βασικού θέματος», τόνισε ο δήμαρχος.

Τόνισε παράλληλα ότι η Θεσσαλονίκη είχε χαμένη δεκαετία στις υποδομές. «Σαφέστατα η προηγούμενη δεκαετία ήταν μια χαμένη ευκαιρία για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης, για το κυκλοφοριακό», επισήμανε ο κ. Ζέρβας, κάνοντας αναφορά στη συνέχεια σε «ομάδες της πόλης που φέρνουν τροχοπέδη στην ανάπτυξη».

«Η δική επιμονή είναι αυτή ακριβώς γι΄ αυτές τις υποδομές. Κόντρα σε ομάδες οι οποίες δεν διστάζουν κάθε φορά με τις όποιες «ευαισθησίες» κάθε φορά να σηκώνουν χειρόφρενο, να φέρουν τροχοπέδη σε αυτή την ανάπτυξη. Οι ιστορίες είναι πολλές, για την υποθαλάσσια, για την περιφερειακή οδό, για θέσεις πάρκινγκ», σημείωσε ο δήμαρχος και πρόσθεσε: «Είχαμε και σήμερα την πιο πρόσφατη προσφυγή – είναι ο καλύτερος τρόπος για να ακυρώνεις πράγματα – που αφορά την ανάπλαση της ΔΕΘ».

Διαβάστε: Θεσσαλονίκη - Αίτηση ακύρωσης του Προεδρικού Διατάγματος για την ανάπλαση της ΔΕΘ

«Αυτό το έργο θα προσφέρει, 2000 υπόγειες θέσεις στάθμευσης, 70 στρεμ. κοινόχρηστου χώρου και πρασίνου στο κέντρο της πόλης, άξονες, ανάπτυξη στην πόλη και θα συμβάλλει και στο κυκλοφοριακό», τόνισε ο κ. Ζέρβας.

Δέσμη πρωτοβουλιών

Συγχρόνως, στην κεντρική τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Ζέρβας παρουσίασε τη στρατηγική της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο ακόλουθο πλέγμα πρωτοβουλιών:

1. Στηρίξαμε πολιτικά αλλά και έμπρακτα την ανάταξη του ΟΑΣΘ, μεταξύ άλλων και με τη δική μας τολμηρή κίνηση να ενισχύσουμε τον στόλο με 49 οχήματα.
2. Στηρίζουμε πολιτικά αλλά και επιχειρησιακά όπου χρειάζεται όλα τα μεγάλα έργα υποδομής και βελτίωσης της πόλης. Συγχρόνως σε κάθε μεγάλη ανάπλαση (π.χ. ανάπλαση ΔΕΘ, νέα Τούμπα, πλατεία Ελευθερίας, Στάβλοι Παπάφη) εξαντλούμε τις δυνατότητες για κατασκευή θέσεων στάθμευσης.
3. Κατασκευάσαμε νέες ποδηλατικές διαδρομές -περίπου οκτώ χιλιόμετρα νέων ποδηλατόδρομων- και κατεβάσαμε τον ποδηλατόδρομο από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα. Ξεκινάει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ένα έργο 1,3 εκατ. ευρώ που χρόνιζε, αυτό της συντήρησης των ποδηλατόδρομων στην Κουντουριώτου, στη Σαλαμίνος, στην Πολυτεχνείου, στην Αναγεννήσεως και της κατασκευής ποδηλατόδρομου στην Παπάφη.
4. Ολοκληρώσαμε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και σε στενή συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) τεκμηριώνουμε επιστημονικά όλες τις στρατηγικές του Δήμου στο σημαντικό θέμα της κινητικότητας και της κυκλοφορίας.
5. Προχωράμε στην ενίσχυση του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Δημοτικής Αστυνομίας και Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διαμορφωθεί ένα καθημερινό «στρατηγείο» κυκλοφορίας για τη Θεσσαλονίκη.
6. Ετοιμάζουμε 20 σημεία στάθμευσης μέσα στον αστικό ιστό, που θα προσφέρουν 764 νέες θέσεις στάθμευσης σε όλες τις γειτονιές.
7. Απομακρύνουμε συστηματικά εγκαταλειμμένα οχήματα, που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης.
8. Επαναφέρουμε τη συνεργασία με τον ΟΑΣΘ όσον αφορά την κατάσταση που επικρατεί στις λεωφορειολωρίδες, αξιοποιώντας την τηλεματική.
9. Προχωράμε στο θέμα των απαλλοτριώσεων και των διανοίξεων. Ήδη ξεκινάει ο διαγωνισμός για τη διάνοιξη της Αγίου Δημητρίου.
10. Στο θέμα της διαχείρισης των σηματοδοτών, συμφωνήσαμε με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η διαχείριση των φαναριών να γίνεται πλέον από έναν φορέα. Η περιφέρεια προχωρά στην υιοθέτηση ενός «έξυπνου» συστήματος φαναριών.
11. Διεκδικούμε την ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
12. Διεκδικούμε ακόμη την άμεση ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας, που σήμερα στελεχώνεται από μόλις 81 ένστολους και 12 διοικητικούς υπαλλήλους, ενώ οι οργανικές θέσεις που έχουν προβλεφθεί ανέρχονται σε 368.
13. Θέτουμε τη μικροκινητικότητα στην καθημερινή μας ατζέντα, προωθώντας μεταξύ άλλων κανονιστική διάταξη, ώστε τα πατίνια να κυκλοφορούν νόμιμα και με συγκεκριμένους κανόνες