Skip to main content

Ζωνοποίηση προτείνει η Τροχαία Θεσσαλονίκης για τις φορτοεκφορτώσεις

Λειτουργικό ωράριο φορτοεκφορτώσεων, που δεν θα προξενεί αταξία στην πόλη και δεν θα επιβαρύνει με πρόσθετα κόστη ζητούν οι φορείς

Φορτηγά μεγαλύτερων διαστάσεων, διπλασιασμό των σημείων φορτοεκφόρτωσης και ωράριο περισσότερο ευέλικτο προκειμένου να μην επιβαρύνει περισσότερο οικονομικά τις επιχειρήσεις ζητούν μεταξύ άλλων οι εκπρόσωποι της αγοράς της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί πως σήμερα επιτρέπεται η φορτοκφόρτωση από τις 20.30 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.  

Το ζητούμενο είναι, όπως επισήμαναν εκπρόσωποι των φορέων που εμπλέκονται στο θέμα της φορτοεκφόρτωσης, να ολοκληρωθεί σύντομα η διαβούλευση με το δήμο Θεσσαλονίκης και την Τροχαία, με αποτελέσματα που θα εξυπηρετούν τόσο τον επιχειρηματικό κόσμο, όσο και την πόλη,  ώστε να τηρείται απόλυτα η ευταξία.

Στη σύσκεψη που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων φορέων (δήμος Θεσσαλονίκης, διεύθυνση Τροχαίας, ΕΒΕΘ, ΒΕΘ, ΤΕΕ, ΣΒΒΕ, ΣΕΒΕ, Σωματείο Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Σωματεία Βυτιοφόρων) τέθηκαν όλα τα θέματα γύρω από το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων και της κίνησης εντός του αστικού ιστού των επαγγελματικών οχημάτων που ανεφοδιάζουν την αγορά.

Την ανάγκη να βρεθεί μία κοινή φόρμουλα που θα εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις αλλά και την τάξη και ηρεμία σην πόλη, επισήμανε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης.

Την ανάγκη ζωνοποίησης του κέντρου επισήμανε ο διευθυντής Τροχαίας, ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος, υπογραμμίζοντας πως κάποιες οδικές αρτηρίες είναι επιβαρυμένες από το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αναφέροντας τη δική του καθημερινή εμπειρία, ο κ. Γέρμανος τόνισε πως για παράδειγμα στη Βασ. Όλγας και στην Τσιμισκή επικρατεί το αδιαχώρητο τις πρωινές ώρες ενώ το διάστημα 15.00 με 17.00 μοιάζουν με «αεροδρόμιο».  Διαφορετική είναι η εικόνα στη Λεωφόρο Νίκης που το πρωί είναι άδεια, ενώ από τις 2.00 μέχρι τις 4.30 επικρατεί το αδιαχώρητο.  

«Το ζητούμενο είναι να καταλήξουμε σε ένα ευέλικτο ωράριο που θα εξυπηρετεί το σύνολο της πόλης και τους επιχειρηματίες. Θέλουμε να βρούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται μία λύση για το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ό,τι συμφωνηθεί, όμως, θα πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα και από τις δύο πλευρές» είπε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και βιώσιμης κινητικότητας, Σωκράτης Δημητριάδης υπογραμμίζοντας πως μελετάται να αφαιρεθούν τα κολωνάκια από κάποιους δρόμους, ενδεχομένως και μέσα στον επόμενο ένα, με ενάμιση μήνα, καθώς τελικά δημιουργούν προβλήματα (τροχαία ατυχήματα, προβλήματα στον ανεφοδιασμό). Ως παράδειγμα ανέφερε τις οδούς Λεωφόρου Στρατού και Λαμπράκη.

Μάλιστα ο κ. Δημητριάδης αναφερόμενος στην οδό Βενιζέλου που θα παραμείνει για τέσσερις μήνες κλειστή, λόγω των έργων του μετρό, ανέφερε πως συζητείται η αμφιδρόμηση της οδού Ίωνος Δραγούμη.



Να μην υπάρξουν καθυστερήσεις

Την ανάγκη να μην υπάρξει καθυστέρηση στη διαβούλευση κάτι που έγινε στο παρελθόν και τελικά χρειάστηκαν δυόμιση χρόνια μέχρι να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ, το ωράριο φορτοεκφόρτωσης, που σημειωτέον δεν τηρήθηκε, υπογράμμισε ο α΄αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης επισημαίνοντας πως θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η διάσταση του φορτηγού και όχι το βάρος που μεταφέρει.

«Το θέμα του τονάζ έχει επιβαρύνει με πρόσθετο κόστος τις επιχειρήσεις του ιστορικού κέντρου, που αναγκάζονται να πληρώνουν προσωπικό για να γίνονται οι εκφορτώσεις το βράδυ» ανέφερε ο β΄αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μάριος Παπαδόπουλος.

Την κατάργηση του περιορισμού εισόδου στη διάρκεια της ημέρας, των φορτηγών με ωφέλιμο φορτίο άνω του 1,5 τόνου και διάκριση των φορτηγών με βάση τις διαστάσεις και όχι το βάρος πρότεινε ο πρόεδρος του Σωματείου «Άγιος Δημήτριος», Παναγιώτης Κασαγιάννης επισημαίνοντας πως «υπάρχουν μόλις 150 νόμιμα αυτοκίνητα στη Θεσσαλονίκη που μεταφέρουν 1,5 τόνο, και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς σε καθημερινή βάση».