Skip to main content

Ελληνοσερβικό Φόρουμ Τουρισμού: Σερβία δεν είναι μόνο το Βελιγράδι

Eλλάδα και Σερβία στοχεύουν σε αμφίπλευρη αύξηση στο τουριστικό τους ισοζύγιο – Μόλις 67.000 Έλληνες επισκέφτηκαν πέρυσι τη γειτονική χώρα.

Terra incognita, παραμένει για τους περισσότερους Έλληνες η Σερβία, μία χώρα με κορυφαία γαστρονομία και οινική παράδοση, φυσικές ομορφιές, μεγάλη γκάμα αξιοθέατων, αλλά και πολλές επιλογές θρησκευτικού τουρισμού. Πέρυσι τη γειτονική χώρα επισκέφτηκαν μόλις 67.000 Έλληνες, που έριξαν ψήφο εμπιστοσύνης στο Βελιγράδι, κυρίως για city break.

Διαφορετική είναι η εικόνα των τουριστών που προέρχονται από τη Σερβία και επισκέπτονται τη χώρα μας καθώς πέρυσι άγγιξαν το 1,1 εκατ., με το 80% αυτών να επιλέγουν την Ελλάδα για τις καλοκαιρινές διακοπές τους.

Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Ελληνο – Σερβικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού και Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Βόρειας Ελλάδος, Κωνσταντίνος Γεωργάκος κατά τη διάρκεια της έναρξης του 1ου Ελληνο – Σερβικού Φόρουμ Τουρισμού «Ελλάδα – Σερβία: 12 Μήνες Τουριστικός Προορισμός», που διεξήχθη στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia 2018.

Στόχος του συνεδρίου ήταν η αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Ελλάδα σε ενδιαφέροντες προορισμούς της Σερβίας που δεν είναι τόσο γνωστοί στους Έλληνες και η ενίσχυση του κύματος τουριστών από τη Σερβία προς την Ελλάδα, όλες τις εποχές του χρόνου.
 
Όπως επισήμανε ο κ. Γεωργάκος μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται στην 5η θέση αναφορικά με τους τουρίστες που επισκέπτονται τη Σερβία, ωστόσο έχει σημαντικά περιθώρια αύξησης θέτοντας ως άμεσο στόχο οι Έλληνες τουρίστες να αγγίξουν τους 100.000 το επόμενο διάστημα.

«Σερβία δεν είναι μόνον το Βελιγράδι, η χώρα έχει τόσες ομορφιές. Δεν είναι τυχαίο πως από τους 10 τουρίστες που την επισκέπτονται η πλειονότητα αυτών θέλει να την ξαναεπισκεφτεί» σημείωσε ο κ. Γεωργάκος, υπογραμμίζοντας πως παρά το γεγονός πως το τουριστικό ισοζύγιο μεταξύ των δύο χωρών συνεχίζει να γέρνει υπέρ της ελληνικής πλευράς, εντούτοις η χώρα μας δεν θα πρέπει να στηρίζεται μόνο στο δίπτυχο ‘ήλιος – θάλασσα’, για το λόγο αυτό θα πρέπει να γίνει προορισμός για τους Σέρβους και τις 356 ημέρες του χρόνου.

Στις σχέσεις των δύο χωρών που δεν βασίζονται μόνο στην αμοιβαία φιλία, αλλά και στην ιστορική, θρησκευτική και πολιτιστική εγγύτητα σερβικού και ελληνικού λαού εστίασε ο Γενικός Πρόξενος της Σερβίας στη Θεσσαλονίκη, Σίνισα Πάβιτς υπογραμμίζοντας πως σκοπός και των δύο πλευρών είναι να εμβαθύνουν την μεταξύ τους εγγύτητα μέσα από συνεργασίες και στον οικονομικό τομέα.

«Στόχος είναι να αυξηθούν οι επισκέψεις και από τις δύο πλευρές. Η Σερβία, εκτός από το Βελιγράδι, έχει ομορφιές, μυστικούς προορισμούς που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση και μπορούμε να τους ανακαλύψουμε με μικρό κόστος», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ - Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης κάνοντας παράλληλα και μία σύντομη αναφορά στη φετινή Philoxenia.
    
Ανάχωμα στην ύφεση αλλά και ατμομηχανή για τη μείωση της ανεργίας είναι ο τουρισμός στην Ελλάδα, όπως τόνισε η γενική γραμματέας, Ευρυδίκη Κουρνέτα. Σύμφωνα με την ίδια τα έσοδα από τον τουρισμό το 2017 ξεπέρασαν τα 14,6 δισ. ευρώ,  ενώ ο αριθμός των τουριστών άγγιξε τα 30  εκατομμύρια.

Β2Β συναντήσεις

Το φόρουμ, διοργάνωσαν το Ελληνο – Σερβικό Εμπορικό, Βιομηχανικό, Τουριστικό και Επαγγελματικό Επιμελητήριο Βόρειας Ελλάδος και το Επιμελητήριο Ελλάδας – Σερβίας, με την υποστήριξη της ΔΕΘ - Helexpo και των υπουργείων Τουρισμού και Εσωτερικών. Πραγματοποιήθηκαν τρία πάνελ, στα οποία παρουσιάστηκαν περιοχές της Σερβίας ενώ έγιναν  και B2B συναντήσεις, κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να διερευνήσουν πιθανές επιχειρηματικές συνεργασίες.

Στο πλαίσιο του φόρουμ υπεγράφη πρωτόκολλο συνεργασίας του Ελληνο – Σερβικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδος με τον Τουριστικό Οργανισμό του Savski Venac, ενός από τους πιο κεντρικούς δήμους του Βελιγραδίου.