Skip to main content

Κεφάλαια 52 δισ. ευρώ ζητούν Ελληνα διαχειριστή - Τρία ονόματα

Ως τις 15 Οκτωβρίου θα πρέπει τελικώς να έχουν υποβληθεί από την Ελλάδα στην ΕΕ τα εθνικά προγράμματα που θα αφορούν στην απορρόφηση των 32 δισ. ευρώ

Είναι οριστικό: Ως τις 15 Οκτωβρίου θα πρέπει τελικώς να έχουν υποβληθεί από την Ελλάδα στην ΕΕ τα εθνικά προγράμματα που θα αφορούν στην απορρόφηση των 32 δις από το Ταμείο Ανασυγκρότησης. Το μεγάλο ζητούμενο, ωστόσο, είναι: Θα έχουν ετοιμαστεί έως τότε; Σύμφωνα με πηγές του «Τειρεσία», που είναι σε θέση να γνωρίζουν, αυτά τα προγράμματα – και εν αντιθέσει με ό,τι νομίζεται - δεν θα τα ετοιμάσει η Επιτροπή Πισσαρίδη. Αυτή, όπως μας διευκρινίζεται αρμοδίως, θα δώσει απλά τις κατευθυντήριες γραμμές, που στη συνέχεια όμως θα πρέπει να μετουσιωθούν σε συγκεκριμένες προτάσεις.

Στο Μέγαρο Μαξίμου λοιπόν έχουν βρεθεί ενώπιον ενός ακόμα προβλήματος και καλούνται να βρουν τη λύση του. Ο «Τειρεσίας» λοιπόν πληροφορείται ότι έχουν αποφασίσει να δημιουργήσουν μια νέα δομή, η οποία θα αναλάβει αυτό ακριβώς το έργο. Δύσκολη αποστολή, που εξαιτίας αυτού του λόγου χρειάζεται καλό επικεφαλής.

Έτσι λοιπόν ένα από ερωτήματα που προέκυψε στην πορεία είναι ποιος θα αναλάβει αρχηγός της ομάδας ειδικών αποστολών. Και κάπου εδώ αρχίζουν οι εκπλήξεις. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, «τυχερός» θα είναι ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, Αλεξ Πατέλης, που προαλείφεται για τη συγκεκριμένη θέση - κλειδί στην κυβέρνηση και που μπορεί να είναι και υπουργική και θα προκύψει από τον ανασχηματισμό. Υπό έναν όρο: Αν όλα πάνε καλά και τον αποδεχθεί. Γιατί μπορεί να πει και «όχι». Αν πάντως δεν δεχθεί – γιατί υπάρχει όπως προείπαμε κι αυτό το ενδεχόμενο – τότε για τη θέση προορίζεται είτε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης είτε ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Αν κρίνει κανείς πάντως από την ικανότητα στην απορροφητικότητα των κοινοτικών κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, τότε το έργο αυτής της δομής θα είναι εξαρχής πολύ δύσκολο. Εκεί, στα ΕΣΠΑ δηλαδή, απομένει να απορροφηθούν 13 δις, ενώ αν προστεθούν και τα 32 δις του Ταμείου, τότε το έργο θα αποδειχθεί τιτάνιο. Λέγεται ότι η ίδια δομή θα «τρέξει» πακέτο τα 45 δις που αθροίζονται από τα παραπάνω, στα οποία μπορεί να προστεθεί και το πακέτο των ΣΔΙΤ. Οπότε μπορεί να φτάσει να διαχειρίζεται περί τα 52 δις. Ούτε φίδι στον κόρφο τους δηλαδή...