Skip to main content

Δυνατότητα για πάνω από 10 εκατ. επιβάτες στο «Μακεδονία» με το νέο terminal

Σημαντικά τα περιθώρια ανάπτυξης του Αεροδρομίου Μακεδονία - Αυξημένη είναι η ζήτηση για slots από τις αεροπορικές εταιρείες παρά την πανδημία

Τουλάχιστον 10 εκατ. επιβάτες ετησίως μπορεί να διαχειριστεί το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μετά από τα σημαντικά έργα ανάπλασης που έχουν υλοποιηθεί σε αυτό και την επέκταση του τερματικού σταθμού, στο πλαίσιο της επένδυσης ύψους 100 εκατ. ευρώ της Fraport.

Σημειώνεται πως το 2019, ήταν η χρονιά που το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατάγραψε επιβατική κίνηση ρεκόρ που άγγιξε περί τα 7 εκατ. τουρίστες.

Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε κατά την τοποθέτηση του ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης, Fraport Greece κατά τη διάρκεια του 4ου συνεδρίου Prodexpo North για τις υποδομές και την ακίνητη περιουσία στη Βόρεια Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.

Αποφεύγοντας να τοποθετηθεί για το πως θα κινηθεί φέτος η επιβατική κίνηση λόγω της ρευστότητας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός ο κ. Βήλος τόνισε πως το αεροδρόμιο Μακεδονία καταγράφει αυξημένη ζήτηση για επιπλέον slots από αεροπορικές εταιρείες όπως οι: Jet 2, Volotea, easy Jet, British Airways.



«Οι αεροπορικές εταιρείες καθημερινά ενημερώνονται για την πορεία του κορωνοϊού αλλά και για την πορεία των εμβολιασμών, είναι παρακινδυνευμένο να κάνουμε προβλέψεις για την τουριστική κίνηση. Ωστόσο το βέβαιο είναι πως προστίθενται πτήσεις από το αεροδρόμιο Μακεδονία, όπως αυτή της S7 airlines που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τη Μόσχα αλλά και οι πτήσεις που βάζει η Aegean» ανέφερε ο κ. Βήλος υπογραμμίζοντας πως το Μακεδονία είναι ένα μητροπολιτικό αεροδρόμιο που έχει μπει στο παγκόσμιο χάρτη των μετακινήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ένταξη της Θεσσαλονίκης στο πτητικό έργο της Qatar Airlines το 2018.

Σημειώνεται πως η Fraport Greece παρέδωσε στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες 14 νέα καινούργια, αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις, τρεις μήνες νωρίτερα από τα αρχικά αρχικά χρονοδιαγράμματα.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας που ξεκίνησε το 2017 άγγιξε περί τα 500 εκατ. ευρώ.

Ταχιάος: Λειτουργικό το μέτρο το 2023

Στο πολύπαθο μέτρο της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε κατά την τοποθέτηση του ο Νίκος Ταχιάος, Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ο οποίος υπογράμμισε πως «παρά τα προβλήματα που αναμφίβολα δημιούργησε ο κορωνοϊός δεν υπήρξαν ουσιαστικές καθυστερήσεις. Παραμένει, ωστόσο, η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου».

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο «υπάρχει ορατή η δυνατότητα να παραδώσουμε το έργο το 2023 ώστε να έχουμε ένα λειτουργικό μετρό στη Θεσσαλονίκη». Αναφερόμενος στην ανάθεση της λειτουργίας του μέτρο σε ιδιώτη πάροχο ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως αποτελεί μια τακτική που ακολουθείται και σε άλλες χώρες.