Skip to main content

Αυξήθηκαν οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας το 2020

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας απορρόφησε το 25% των συνολικών πόρων για τον πρωτογενή τομέα στη χώρα. Το σχέδιο αγροτικής ανάπτυξης για το 2021.

Ο κλάδος της αγροδιατροφής, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κατάφερε να αναδείξει τη δυναμική του κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης αυξάνοντας τόσο τις εξαγωγές όσο και την κατανάλωση ορισμένων προϊόντων εντός συνόρων.

Αυτό τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Σωτήρης Μπάτος, κατά τον απολογισμό των πεπραγμένων της Περιφέρειας, υπογραμμίζοντας πως ο στόχος για το 2021 είναι η διασύνδεση πρωτογενούς τομέα με τον τομέα του τουρισμού και του πολιτισμού, ώστε να αποκτήσει προστιθέμενη αξία τόσο το αγροτικό, όσο και το τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν του τόπου. Μέσα από αυτή τη διασύνδεση, σύμφωνα με τον κ. Μπάτο θα δημιουργηθούν επίσης νέες θέσεις εργασίας, ενώ θα διευρυνθούν και άλλοι δυο θεσμοί της Περιφέρειας με θετικό πρόσημο, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη και η Μακεδονική Κουζίνα.

Ο αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι οι δυο αυτοί θεσμοί παρά την πανδημία άρχισαν να αποκτούν αναγνωρισιμότητα το 2020 παγκοσμίως και να φέρνουν οφέλη.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπάτος, «η θεσμοθέτηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης και η δημιουργία της Μακεδονικής Κουζίνας ήταν δυο σημαντικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Περιφέρεια και που απέδωσαν τα μέγιστα, δικαιώνοντας τις προσπάθειές και τις στρατηγικές επιλογές της διοίκησης. Ο αγροτικός τομέας αναπτύσσεται συνεχώς στην Κεντρική Μακεδονία, όταν αντίστοιχα σε άλλες περιοχές τις χώρας συρρικνώνεται. Η Περιφέρειά μας είναι σταθερά πρώτη σε αγροτική παραγωγή, αλλά και σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων με το ποσοστό της αγροτικής οικονομίας στο ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας να κινείται ανοδικά και σταθερά άνω του 25%. Επίσης, ο πρωτογενής τομέας της συμμετέχει κατά 26% στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία του πρωτογενούς τομέα σε επίπεδο χώρας, καταδεικνύοντας έτσι τον κομβικό ρόλο του πρωτογενούς τομέα στο αναπτυξιακό μοντέλο της Περιφέρειας».

Στόχος της Περιφέρειας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς brand name για τα αγροδιατροφικά της προϊόντα. Η προσπάθεια που γίνεται υποστηρίζεται από την Περιφέρεια με μια μεγάλη καμπάνια προβολής και προώθησης των ποιοτικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με εξειδικευμένες εξωστρεφείς δράσεις.

Η Περιφέρεια κατάρτισε ήδη το νέο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων, 2021 - 2023, ενώ πέρσι συμμετείχε σε δράσεις και εκθέσεις αγροτικών προϊόντων και της Μακεδονικής Κουζίνας, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες Μαγειρικής στη Στουτγάρδη και επικαιροποίησε το μητρώο επιχειρήσεων του κλάδου.

Αναφορικά με τους πόρους που διαχειρίστηκε η αντιπεριφέρεια, ο κ. Μπάτος επισήμανε ότι μέσω του αρμόδιου υπουργείου κατανεμήθηκαν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 148 εκ. ευρώ, από τα συνολικά 600 εκ. ευρώ που κατανεμήθηκαν σε όλη τη χώρα. «Απορροφήσαμε το 25% των κονδυλίων. Οι επιλέξιμες αιτήσεις των αγροτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι 2.444 με το ποσό της δημόσιας δαπάνης να ξεπερνά τα 148 εκ. ευρώ, γεγονός που καθιστά για ακόμη μια φορά την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρωταθλήτρια στην απορρόφηση πόρων στον πρωτογενή τομέα», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης.