Skip to main content

Αγανακτισμένοι οι τουρίστες από τα πολλά... ντεσιμπέλ της Θεσσαλονίκης

Βροχή τα παράπονα για ηχορύπανση, έλλειψη καθαριότητας, αίσθησης ασφάλειας από τους τουρίστες, που όμως δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες.

«H περιοχή είναι πολύ βολική, το κατάλυμα εξαιρετικό, η εξυπηρέτηση άριστη, ωστόσο η ηχορύπανση από γειτονικό μπαρ ξεπερνούσε κάθε όριο ανοχής. Στα μειονεκτήματα και η έλλειψη καθαριότητας της Θεσσαλονίκης».

«Εξαιρετική περιοχή, καταπληκτικές παρεχόμενες υπηρεσίες από το ξενοδοχείο, όμως η φασαρία από γειτονικό club, δεν σε άφηνε να κλείσεις μάτι».

«Άνετο πεντακάθαρο δωμάτιο, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, ωστόσο ο κακός φωτισμός της πόλης σου δημιουργεί ανασφάλεια».

Τα σχόλια αυτά ανήκουν σε τουρίστες, οι οποίοι αν και δηλώνουν ευχαριστημένοι από το ξενοδοχείο στο οποίο διέμειναν, εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από την ηχορύπανση,τον κακό φωτισμό της πόλης σε πολλούς δρόμους, που δεν είναι κεντρικές αρτηρίες, αλλά και για την καθαριότητα. Μάλιστα αρκετοί τουρίστες που κάνουν σε σχόλια τους παράπονα για την ηχορύπανση που προκαλούν νυχτερινά μαγαζιά, σπεύδουν να σημειώσουν πως δεν ευθύνονται τα ξενοδοχεία, τα οποία όπως λένε διαθέτουν διπλά τζάμια.

Όπως λένε ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στα Λαδάδικα αλλά και σε δρόμους μεταξύ της οδών Βενιζέλου και Δωδεκανήσου, πολλοί από τους τουρίστες φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις από τη διαμονή, αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ξενοδοχείου, από τα αξιοθέατα και τη διασκέδαση στην πόλη, ωστόσο έχουν μία πικρή γεύση καθώς ενοχλούνται από την ηχορύπανση, που δημιουργείται από μπαρ του κέντρου.

«Όλοι πρέπει να δουλέψουμε, όχι όμως σε βάρος των άλλων. Έχουμε απευθυνθεί στην αστυνομία κατ΄επανάληψη, και μετά από τη σχετική σύσταση, κάποιοι συνεχίζουν να ανεβάζουν τα decibel ανενόχλητοι» αναφέρουν κάποιοι από τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, οι οποίοι δηλώνουν προβληματισμένοι καθώς τα αρνητικά σχόλια των επισκεπτών ανεβαίνουν σε σελίδες, με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως το TripAdvisor, με αποτέλεσμα να τους προκαλούν ζημιά, χωρίς όμως να ευθύνονται οι ίδιοι.   

Μανδρίνος: Στην ασφάλεια είμαστε σε φάση βελτίωσης

Αν και όπως λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος, τα προβλήματα, που καταγράφονται από τους τουρίστες  δεν είναι καινούργια, μειώνουν το βαθμό ικανοποίησής τους, γεγονός που αντανακλάται σε καταλύματα της πόλης. «Έχουμε απευθυνθεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς εφιστώντας τους την προσοχή, ωστόσο τα προβλήματα παραμένουν. Δεν είναι δύσκολο να λυθεί το πρόβλημα της καθαριότητας, ή του φωτισμού, δεν απαιτούνται μεγάλα κονδύλια. Αυτό που απαιτείται είναι κυρίως ο σχεδιασμός, αλλά και η βούληση» αναφέρει ο κ. Μανδρίνος υπογραμμίζοντας πως στο θέμα της ασφάλειας κάτι φαίνεται να αλλάζει το τελευταίο διάστημα, καθώς υπάρχει μεγαλύτερη αστυνόμευση, γεγονός που ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε πρόσφατη μελέτη της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για το προφίλ και την ικανοποίηση των τουριστών, σε δείγμα 1.390 ερωτηματολογίων, η πόλη βαθμολογείται με μόλις 6 για την καθαριότητα, 6,5 για την ηχορύπανση και 6,9 για την ασφάλεια. Αντιθέτως τη «βαθμολογία» ανεβάζουν οι κατηγορίες διασκέδαση, αναψυχή, πολιτισμός (8,6) και η συμπεριφορά των κατοίκων (8,5). Το αρνητικό είναι πως χρονιά με χρονιά (από το 2015 μέχρι σήμερα)  η αξιολόγηση μεταξύ άλλων για την ηχορύπανση, την καθαριότητα και την ασφάλεια συνεχώς και γίνεται χειρότερη.

Η ασφάλεια στην πόλη το 2015 ήταν στο 7,4 και έκτοτε ακολουθεί πτωτική πορεία, η δημόσια καθαριότητα στο 6,6 ενώ η ηχορύπανση ήταν στο 6,5.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι Ρώσοι επισκέπτες είναι οι λιγότερο ικανοποιημένοι από τη δημόσια καθαριότητα βαθμολογώντας την με 5,4 αλλά και την ασφάλεια βάζοντας στη Θεσσαλονίκη 6,4 (οι πιο ικανοποιημένοι τόσο με την καθαριότητα, όσο και με την ασφάλεια είναι οι Σέρβοι που τη βαθμολογούν με 6,8 και 7,5 αντίστοιχα).