Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Το πνεύμα των Χριστουγέννων έρχεται για να σπάσει το... μαύρο του κορωνοϊού

Να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών επιχειρούν οι έμποροι - Φωτάκια, δέντρα με χρωματιστά λαμπιόνια, Άγιοι Βασίληδες κοσμούν βιτρίνες.

Άρωμα… Χριστουγέννων αρχίζει να μυρίζει τις τελευταίες ημέρες στην αγορά της Θεσσαλονίκης με τους εμπόρους να προσπαθούν να κάνουν περισσότερο δελεαστικές τις βιτρίνες τους και παράλληλα να... ξορκίσουν την πανδημία, που είναι όλο και πιο επιθετική δημιουργώντας ανασφάλεια για το πώς τελικά θα εξελιχθούν οι φετινές μέρες των εορτών.

Ζαχαροπλαστεία στο καρδιά της πόλης έχουν ήδη στολίσει με τα δημοφιλή χριστουγεννιάτικα γλυκά - μελομακάρονα, κουραμπιέδες - τις βιτρίνες τους, αλλά και εμπορικά καταστήματα και πολυκαταστήματα έχουν ντυθεί με εκατοντάδες φωτάκια, έλκηθρα, Αη Βασίληδες και δέντρα προκειμένου να δώσουν ένα τόνο χαράς σε μικρούς και μεγάλους. Την ίδια ώρα τα εποχιακά καταστήματα έχουν φορέσει και αυτά τα χριστουγεννιάτικα τους περιμένοντας τους πελάτες τους.

Μετά τη χθεσινή χρονιά που ζήσαμε μια περίοδο με παρατεταμένο lockdown, όλοι οι έμποροι θέλουν να είναι «ετοιμοπόλεμοι» την ώρα μάλιστα που βλέπουν πως ακόμη και την περίοδο των προ εκπτώσεων, που διανύουμε, η καταναλωτική διάθεση, μόνο ως υποτονική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Αν και όπως λένε οι έμποροι, οι καταναλωτές είθισται να ξεκινούν τις εορταστικές τους αγορές στο τέλος Νοεμβρίου με αποκορύφωμα τις ημέρες των εορτών, εντούτοις ο χριστουγεννιάτικος στολισμός στις βιτρίνες, που πλέον και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο νωρίς, βοηθά στην καλή ψυχολογία, που ιδιαίτερα εν μέσω κορωνοϊού όλοι την έχουμε ανάγκη.

Κάποιους πάντως τους έχει συνεπάρει, ήδη, το χριστουγεννιάτικο πνεύμα, με αποτέλεσμα να έχουν ξεκινήσει την αγορά στολιδιών για το δέντρο τους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, αν θυμηθούμε το πρόσφατο περσινό παρελθόν, όταν τα εποχιακά καταστήματα λόγω της πανδημίας, άνοιξαν, εν μέσω lockdown, στις 7 Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα ο τζίρος τους να είναι ιδιαίτερα ασθενικός και οι καταναλωτές να στήνονται στις ουρές, λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ώστε να αγοράσουν μερικά στολίδια.

«Υπάρχει μια σχετική κίνηση, άλλοι επιλέγουν στολίδια, άλλοι φωτάκια, άλλοι διακοσμητικά» λέει επιχειρηματίας που διατηρεί εποχιακό κατάστημα. «Το σημαντικό είναι να υπάρχει διάθεση. Μέχρι στιγμής βλέπω πως ο κόσμος το έχει ανάγκη να ψωνίσει έστω και κάτι μικρό, για να μπει στο κλίμα των Χριστουγέννων» λέει ο ίδιος.