Skip to main content

Αλλάζει όψη η πλατεία Μαβίλη – Όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Για την ανάπλαση της πλατείας Μαβίλη, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Στην βιοκλιματική ανάπλαση της πλατείας Μαβίλη, με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, με ελεγχόμενη στάθμευση, νέες φυτεύσεις, δημιουργία σιντριβανιού, χώρους ανάπαυσης και αναβάθμιση του φωτισμού, προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα, μετά την υπογραφή της σύμβασης, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του Οκτωβρίου, με την ανάδοχο εταιρεία.

Για την υλοποίηση του έργου, δαπάνης περίπου 480.000 ευρώ, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή, οι οποίες αναμένεται να εγκριθούν την ερχόμενη Τρίτη από το δημοτικό συµβούλιο και στη συνέχεια από την  Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση.

Η βιοκλιματική παρέμβαση είναι σε μια έκταση περίπου 6,5 στρεμμάτων, στην πλατεία Μαβίλης και στις οδούς Μαβίλη, Γλάδστωνος, Κ. Παλαμά, Φειδίου και Ζεφύρων.

Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη εφαρμογής οι κοινόχρηστοι χώροι, (δρόμοι και πλατεία) οργανώνονται σε «λωρίδες». Ο δρόμος, που είναι ο ίδιος λωρίδα, υποδιαιρείται με τη σειρά του, με τη μορφή στενότερων λωρίδων, σε επιμέρους λειτουργίες κινήσεων, στάσεων, φυτεύσεων, υλικών.

Η περιοχή θα εμπλουτιστεί συνολικά με 68 δένδρα, 1134 θαμνώδη και 213 πολυετή ποώδη φυτά. Για τον φυσικό δροσισμό της κατά τους θερινούς μήνες τοποθετείται στο δυτικό τμήμα της σιντριβάνι από τρεις σειρές με πίδακες νερού. Για τον φωτισμό της περιοχής πλατείας Μαβίλη προτείνονται δύο τύποι φωτιστικών σωμάτων με λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας, ο ένας για τους δρόμους και ο άλλος για την πλατεία.  

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, σκοπός των προτεινόµενων κυκλοφοριακών ρυθµίσεων, είναι η δηµιουργία µιας περιοχής ήπιας κυκλοφορίας, όπου τα οχήµατα θα κινούνται µε πολύ χαµηλή ταχύτητα, χωρίς οχλήσεις σε πεζούς των οποίων βελτιώνεται η προσβασιµότητα µε τα κατάλληλα πεζοδρόµια. Η στάθµευση δεν καταργείται πλήρως, αλλά διατηρείται όπου το επιτρέπει το πλάτος των οδών.

Προτείνονται οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθµίσεις:

1. Για την οδό Μαβίλη (στο τµήµα της από την οδό Πηνειού έως την οδό Γλάδστωνος στην Πλατεία Μαβίλη):  
α) Ο καθορισµός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας 20 χλµ/ώρα.  
β) Η διαπλάτυνση των πεζοδροµίων εκατέρωθεν, η δηµιουργία εσοχής στάθµευσης στην πλευρά των άρτιων οικοδοµικών αριθµών και η δηµιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50µ.
γ) Η άρση της εκ περιτροπής απαγόρευσης στάθµευσης όλων των οχηµάτων και η χωροθέτηση τεσσάρων (4) θέσεων στάθµευσης στην πλευρά των άρτιων οικοδοµικών αριθµών, εκ των οποίων οι δύο (2) για τη φορτοεκφόρτωση εµπορευµάτων.

2. Για την οδό Γλάδστωνος:
α) Ο καθορισµός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας 20 χλµ/ώρα.  
β) Η διαπλάτυνση των πεζοδροµίων εκατέρωθεν και η δηµιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50µ.
γ) Η άρση της εκ περιτροπής απαγόρευσης στάθµευσης όλων των οχηµάτων και η δηµιουργία εσοχής στάθµευσης και η χωροθέτηση τριών (3) θέσεων στάθµευσης στην πλευρά των περιττών οικοδοµικών αριθµών, στο τµήµα της από την οδό Καραολή και ∆ηµητρίου έως την οδό Κωστή Παλαµά.  

3. Για την οδό Κωστή Παλαµά:
α) Ο καθορισµός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας 20 χλµ/ώρα.  
β) Η διαπλάτυνση των πεζοδροµίων εκατέρωθεν και η δηµιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50µ.
γ) Η δηµιουργία εσοχής στάθµευσης και η χωροθέτηση έξι (6) θέσεων στάθµευσης στην πλευρά των άρτιων οικοδοµικών αριθµών, στο τµήµα της από την οδό Βερναδάκη έως την οδό Ολύµπου.   

4. Για την οδό Βερναρδάκη:
α) Ο καθορισµός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας 20 χλµ/ώρα.  
β) Η διαπλάτυνση των πεζοδροµίων εκατέρωθεν, η δηµιουργία εσοχής στάθµευσης στην πλευρά των άρτιων οικοδοµικών αριθµών και η δηµιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,10µ.
γ) Η άρση της εκ περιτροπής απαγόρευσης στάθµευσης όλων των οχηµάτων και η χωροθέτηση οκτώ (8) θέσεων στάθµευσης στην πλευρά των άρτιων οικοδοµικών αριθµών.

5. Για την οδό Φειδίου:
α) Ο καθορισµός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας 20 χλµ/ώρα.  
β) Η διαπλάτυνση των πεζοδροµίων εκατέρωθεν και η δηµιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50µ.
6. Για την οδό Ζεφύρων (στο τµήµα της από την οδό Ανδρέα Κάλβου έως την οδό  Φειδίου):
α) Ο καθορισµός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας 20 χλµ/ώρα.  
β) Η διαπλάτυνση των πεζοδροµίων εκατέρωθεν και η δηµιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50µ.

Με την ολοκλήρωση του έργου η περιοχή θα συνδεθεί με την παρακείμενη των 12 Αποστόλων που αναπλάστηκε πρόσφατα, ώστε να διατηρηθεί η εικόνα συνοχής ενός σημαντικού ιστορικού τμήματος της 2ης Δημοτικής Κοινότητας.