Skip to main content

Εικόνα διάλυσης στο δημοτικό συμβούλιο και για τα τραπεζοκαθίσματα

Η κανονιστική απόφαση υπό μορφή κωδικοποιημένου κειμένου για τον καθορισμό ρυθμίσεων χρήσης κοινοχρήστων χώρων δεν εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο

Η εικόνα διάλυσης που παρουσιάζει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω προεκλογικής περιόδου η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και το δημοτικό συμβούλιο αποτυπώθηκε για άλλη μια φορά και στη χθεσινή συνεδρίαση του Σώματος.

Η κανονιστική απόφαση υπό μορφή κωδικοποιημένου κειμένου για τον καθορισμό ρυθμίσεων και προϋποθέσεων χρήσης κοινοχρήστων χώρων για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και εξοπλισμού, δεν συγκέντρωσε τις απαιτούμενες ψήφους για να εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο.  

Σημειώνεται ότι οι κανονιστικές αποφάσεις για να εγκριθούν, χρειάζονται 25 ψήφοι, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να ψηφιστούν και από συμβούλους της αντιπολίτευσης.

Συγκεκριμένα, οι Διευθύνσεις Εξυπηρέτησης του Επιχειρηματία και Αστικού Σχεδιασμού κωδικοποίησε σε ένα ενιαίο κείμενο όλες τις ισχύουσες γενικές κανονιστικές διατάξεις για τις τεχνικές και λειτουργικές προϋποθέσεις παραχώρησης των κοινόχρηστων χώρων και για τις γενικές ρυθμίσεις τοποθέτησης εξοπλισμού. Για το κωδικοποιημένο κείμενο των κανονιστικών αποφάσεων προηγήθηκε διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς από το 2017.

«Δεν μπορούμε να βγάλουμε άκρη με όλες τις κανονιστικές, αυτό το κείμενο είναι κωδικοποιημένο. Η παράβαση, όποτε και να γίνεται, εάν δεν έχεις τα ελεγκτικά όργανα, Αστυνομία και Δημοτική, δεν μπορεί να βεβαιωθεί.΄Εάν δεν έχουμε την κανονιστική δεν μπορούμε να κάνουμε και τους ελέγχους. Μπορούμε να κάψουμε μια παράβαση, εάν δεν έχουμε την κανονιστική;», σχολίασε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης.

Για μια μεγάλη προσπάθεια των υπηρεσιών μετά από διαβούλευση έκανε λόγο η αντιδήμαρχος Οικονομικών Άννα Αγγελίδου. «Η διοίκηση Μπουτάρης έκανε αυστηρές προδιαγραφές. Και αυτή η κανονιστική είναι αυστηρότερη, όπως το 1,5 μ. της διέλευσης πεζών το έκανε 2 μ.. Η κανονιστική πέρασε από όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες, από πρώην ΥΜΑΘ, Τροχαία, Εφορεία Αρχαιοτήτων», σημείωσε η κ. Αγγελίδου, η οποία παραδέχθηκε ότι υπάρχει παραβατικότητα από κάποιους επιχειρηματίες.  Όπως σημείωσε, «είναι μια κανονιστική όχι για να ευλογήσει την παραβατικότητα αλλά για να την περιορίσει».

Για διαχρονικό αίτημα από το 2011 να κωδικοποιηθούν όλες οι κανονιστικές έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Πέτρος Λεκάκης. Όπως εξήγησε, «κανένας δεν μπορούσε να βγάλει άκρη με τις κανονιστικές. Ξεκίνησε η διαβούλευση το 2016, χρονιά όπου ανέβηκαν και στο ίντερνετ όλες οι άδειες κοινοχρήστου χώρου, όπου ο κάθε πολίτης βλέπει τι καταλαμβάνει ο κάθε καταστηματάρχης και να κάνει καταγγελία. Δεν μπορούμε να λέμε ότι η πόλη έχει αλωθεί».

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Σπύρος Πέγκας σημείωσε ότι «σαφώς δεν υπάρχει τάξη και ενοχλούν τα τραπεζοκαθίσματα». «Η δημοτική αρχή πρέπει να κάνει τις προσπάθειές της, δεν μπορεί να τρέχει πίσω από τον καθένα. Πρέπει να περνά κανονιστικές και ρυθμίσεις συμβίωσης στον αστικό χώρο», υπογράμμισε.

Για παραβατική συμπεριφορά ορισμένων επιχειρηματιών, οι οποίοι απολαμβάνουν και μια ανοχή, μίλησε ο Παναγιώτης Αβραμόπουλος. «Όλοι γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο δεν έχει καταπατηθεί. Υπάρχει μια μεγάλη μερίδα επιχειρηματιών, επιχειρούν με ένα τρόπο που παραβιάζει τα στοιχειώδη δικαιώματα του ατόμου. Και αυτό δεν έγινε μόνο του. Υπάρχει ένα πεδίο ανοχής», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αβραμόπουλος.

«Άμα βλέπατε τα θέματα πιο σοβαρά δεν θα είχαμε φτάσει σε αυτό το σημείο», εκτίμησε ο δημοτικός σύμβουλος των «Εντάξει» Σωκράτης Δημητριάδης.

Για μια κανονιστική η οποία δεν πρόκειται να εφαρμοστεί μίλησε από την πλευρά του ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης.