Skip to main content

Από την 85η ΔΕΘ στο μέλλον: Τα ηλεκτρικά λεωφορεία που παράγονται στην Ελλάδα

Δίνοντας το «παρών» στην 85η ΔΕΘ, η NK Trailers παρουσιάζει τα νέας γενιάς ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά που παράγει στο εργοστάσιό της στον Βόλο

Μπορούμε, άραγε, να φανταστούμε την αγαπημένη μας πόλη, τη Θεσσαλονίκη, με όσον το δυνατό λιγότερο καυσαέριο και στην αστική συγκοινωνία να έχει επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση; Για πολλούς η εικόνα αυτή μοιάζει βγαλμένη από μεγάλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όμως η τεχνολογική εξέλιξη και πολύ περισσότερο η επιτακτικότητα που απορρέει από την κλιματική αλλαγή για βιώσιμη αστική κινητικότητα τη φέρνουν όλο και πιο κοντά μας.

Την αναγκαιότητα για τη μεταβολή αυτή αντιλήφθηκε και μία ελληνική εταιρεία που διατηρεί εργοστάσιο στον Βόλο και, από συμβατικά οχήματα με diesel κινητήρες, ξεκίνησε να κατασκευάζει νέας γενιάς ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, αλλά και όλων των τύπων εμπορικά οχήματα, όπως φορτηγά, ανατρεπόμενα, βυτιοφόρα και επικαθήμενα τρέιλερ.

Στην ουσία, όπως εξηγεί στη Voria.gr o γενικός διευθυντής της NK Trailers Κωνσταντίνος Ψαραδέλλης, «μεταλαμπαδεύεις την εμπειρία που έχεις πάνω 58 χρόνια στην κατασκευή οχημάτων πάνω στην ηλεκτρική κίνηση στα αστικά λεωφορεία και όχι μόνο».

Η εταιρεία δίνει το «παρών» στην 85η ΔΕΘ και παρουσιάζει τα οχήματα που παράγει στο εργοστάσιο ηλεκτρικών λεωφορείων και ηλεκτρικών φορτηγών με εναλλάξιμους εξοπλισμούς και υπερκατασκευές στον Βόλο, θέλοντας να αναδείξει πως τέτοιου είδους βιομηχανία μπορεί να γίνει και ελληνική υπόθεση.

Τα αστικά λεωφορεία έχουν ήδη πάρει το πράσινο φως από την ΕΕ και είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν.

«Τα εξειδικευμένα τμήματα, όπως οι μπαταρίες, controlers μπαταριών και τα air conditioner είναι εισαγωγής, καθώς η Ελλάδα δεν τα παράγει αλλά όλη η υπερκατασκευή είναι αλουμινένια και κατασκευάζεται στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, τα δάπεδα, πλαστικά καθίσματα και υφάσματα καθισμάτων, ο σκελετός, τα καλώδια και τα φώτα, με μία προστιθέμενη αξία άνω του 51%, είναι ελληνικής κατασκευής σε συνεργασία με εταιρείες από τη Βόρεια Ελλάδα για το ηλεκτρολογικό υλικό, τα καθίσματα και τους υαλοπίνακες των εν λόγω οχημάτων», σημειώνει ο κ. Ψαραδέλλης.



Η χωρητικότητα των 12 μετρων αστικών είναι 90 ατόμων, εκ των οποίων 32 καθήμενων. Υπάρχει μπάρα για ΑμεΑ αλλά και τέσσερις θέσεις με έντονο, μάλιστα, χρώμα στις πλάτες τους προκειμένου να είναι ευδιάκριτες για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Επιπρόσθετα, τα λεωφορεία είναι εξοπλισμένα και με συγκεκριμένο κουμπί ειδοποίησης στάσης που επισημαίνει στον οδηγό πως αιτούνται στάσης ΑμεΑ και έτσι ο οδηγός περιμένει περισσότερο μέχρι να αποβιβαστούν.



Επιπλέον, υπάρχουν και μικρότερων διαστάσεων λεωφορεία που είναι 8,5 μέτρων για να μισθωθούν από δήμους και κοινότητες, τα οποία είναι αμιγώς ηλεκτρικά.


Η εταιρεία κατασκευάζει, παράλληλα, ηλεκτροκίνητα φορτηγά. Για αυτά δίνεται η δυνατότητα σε δήμους και κοινότητες να αγοράσουν μόνο το φορτηγό με το πλαίσιο και υπάρχουν περίπου 25 συνδυασμοί στις υπερκατασκευές που είναι εναλλάξιμες.

«Αντί ο δήμος να έχει ένα φορτηγό για εκχιονισμό και ένα άλλο που να σηκώνει το καλάθι για να αλλάζει τις λάμπες στους δρόμους, αγοράζει ένα όχημα και το καλοκαίρι βάζει τη δεξαμενή νερού για να πλύνει πεζοδρόμια, ενώ τον χειμώνα το αφαιρεί και του τοποθετεί την αλατιέρα για τα χιόνα», αναφέρει ο κ. Ψαραδέλλης. Η ευκολία και η ευελιξία που προσφέρει είναι πολύ σημαντική καθώς υπάρχει μία πλάκα εφαρμογής πάνω στην οποία μπορούν να κουμπώνουν διαφορετικοί εξοπλισμοί.



«Φιλοδοξούμε πως με το νέο πρόγραμμα ανάπτυξης και αλληλεγγύης της αυτοδιοίκησης "Αντώνης Τρίτσης" που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την πράσινη ανάπτυξη, οι δήμοι θα στραφούν ολοένα και περισσότερα προς την ηλεκτροκίνηση», προσθέτει ο ίδιος, υπογραμμίζοντας πως μέσω αυτής οι υπεραξίες μένουν στην ελληνική οικονομία και στο τέλος της ημέρας προσφέρεται σταθερή και μόνιμη δουλειά σε ελληνικά χέρια.   

«Η εταιρεία θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό που θα εκκινήσει στο προσεχές διάστημα για τη μίσθωση λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ και τον ΟΑΣΑ ως η μοναδική ελληνική κατασκευαστική εταιρεία», συμπληρώνει ο γενικός διευθυντής της NK Trailers.

Υπενθυμίζεται πως, όπως έχει προαναγγελθεί από τον πρόεδρο της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), Βασίλη Ξυπολυτά, κατά την τοποθέτησή του στην ημερίδα που διοργάνωσε το Υπερταμείο για τις δημόσιες επιχειρήσεις στην 85η ΔΕΘ, ο διαγωνισμός θα αφορά την αγορά 770 αστικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 2/3 θα δρομολογηθούν στην Αθήνα και το 1/3 στη Θεσσαλονίκη. Σε επίπεδο τεχνολογικού μείγματος, περίπου τα 350 εξ αυτών αναμένεται να είναι ηλεκτρικά, 300 φυσικού αερίου (200 12μετρα και 100 18μετρα) και 120 υβριδικά.

Στην 85η ΔΕΘ η NK Trailers εκθέτει τα αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία που παράγει, μήκους 8,5 μέτρων (midi) και 12 μέτρων, όπως επίσης και δύο ηλεκτρικά φορτηγά με εναλλάξιμους εξοπλισμούς και υπερκατασκευές, τα οποία ενδείκνυνται για χρήση από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (δήμοι, κοινότητες κ.ο.κ.) για τη συλλογή απορριμμάτων, την κατασκευή-συντήρηση οδικών δικτύων, για τις ανάγκες των δημοτικών φωτισμών (καλαθοφόρο ηλεκτρικό φορτηγό).