Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Αρχές του 2023 η ασφαλτόστρωση του δρόμου Πυλαίας-Πανοράματος-Χορτιάτη

Ο κεντρικός οδικός άξονας της περιοχής που εξυπηρετεί και το νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου» είναι 20 χλμ. και θα ανακαινιστεί πλήρως.

Στην ασφαλτόστρωση της κεντρικής οδικής αρτηρίας που συνδέει την Πυλαία με το Πανόραμα, τον Χορτιάτη και οδηγεί στο νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου», προχωρά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο συγκεκριμένος δρόμος εξυπηρετεί όλο τον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, αλλά και βασικές υποδομές, συνδέοντας την ορεινή περιοχή της ευρύτερης Θεσσαλονίκης με το πολεοδομικό συγκρότημα και την εσωτερική περιφερειακή οδό.

Λόγω της αυξημένης κίνησης, ο δρόμος υφίσταται σημαντικές φθορές, ενώ σε πολλά σημεία, λόγω παλαιότητας και γεωγραφικού αναγλύφου έχει και χαρακτηριστικά επικινδυνότητας ή έστω απαιτεί αυξημένη προσοχή από τους διερχόμενους.

Το τελευταίο διάστημα μάλιστα οι εξυπηρετούμενοι από το νοσοκομείο "Γ. Παπανικολάου", αλλά και οι κάτοικοι της περιοχής, διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την κατάσταση του δρόμου. Άλλωστε, μπορεί συνεχώς να γίνονται διορθωτικές επεμβάσεις σε έκτακτες φθορές και βλάβες, πλην όμως γενναία ασφαλτόστρωση του δρόμου δεν έχει γίνει εδώ και 14 χρόνια.

Ο δρόμος έχει μήκος 20 χλμ. και στη χτεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώθηκε η ένταξη της ασφαλτόστρωσής του στον προγραμματισμό της Περιφέρειας, με προϋπολογισμό 6 εκ. ευρώ.

Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στη συνεδρίαση το οδόστρωμα σε πολλά σημεία έχει έντονες φθορές και προβλήματα και ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Από το 2008 έως σήμερα γίνονται "μπαλώματα", μικρές παρεμβάσεις και έκτακτες επεμβάσεις, οι οποίες όμως δεν επαρκούν για να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια.

Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί, όπως ανακοίνωσε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, στις αρχές του 2023. Η κ. Πατουλίδου επισήμανε ότι η ανακατασκευή του δρόμου είναι έργο που θέτει κατά προτεραιότητα η διοίκηση της Περιφέρειας, ενώ θα γίνει σε συνεννόηση με τον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, πάγιο αίτημα του οποίου είναι η υλοποίηση της παρέμβασης. «Αποτελεί αναγκαιότητα η ανακατασκευή του δρόμου, καθώς εκτός από τον δήμο και τους πολίτες της γύρω περιοχής, αποτελεί και αίτημα των γιατρών, νοσηλευτών και εργαζομένων του νοσοκομείου, των πληρωμάτων του ΕΚΑΒ, αλλά και των συνοδών ασθενών, που συχνά καταγγέλλουν την κακή κατάσταση του οδοστρώματος», είπε η αντιπεριφερειάρχης.

Σχετική ερώτηση για το συγκεκριμένο έργο έκανε ο επικεφαλής της παράταξης "Πράξεις για τη Μακεδονία", Χρήστος Παπαστεργίου, τονίζοντας πως η παρέμβαση έρχεται μετά τις εργασίες που πραγματοποίησε η Εταιρία Παροχής Αερίου Θεσσαλονίκης και ρωτώντας μήπως την υποχρέωση αποκατάστασης (και άρα αποπληρωμής του κόστους) έπρεπε να αναλάβει η εταιρία.

«Το έργο είχε δρομολογηθεί, αλλά σταμάτησε για να τελειώσουν εργασίες για το δίκτυο του φυσικού αερίου. Ωστόσο όλοι καταλαβαίνουμε τι σημασίας είναι ο δρόμος αυτός και η εταιρία αποκαθιστά μόνο τις βλάβες που προκαλεί η ίδια. Δεν αρκεί αυτό. Μιλάμε για ένα διαφορετικό έργο, μια συνολική ασφαλτόστρωση που είναι αναγκαία και έχει προγραμματιστεί εδώ και καιρό. Η Περιφέρεια εξασφάλισε τη χρηματοδότηση και πλέον μπορούμε να το προγραμματίσουμε και να το υλοποιήσουμε, μέσω εθνικών πόρων. Σε κάθε περίπτωση αυτό το έργο αποτελεί δέσμευση και του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας , Απόστολου Τζιτζικώστα ,και γι' αυτό προσπαθούμε να το τρέξουμε το συντομότερο δυνατό. Ο δρόμος αυτός χρήζει άμεσης αποκατάστασης γιατί έχουν να γίνουν πολλά χρόνια εργασίες", σημείωσε η κ. Πατουλίδου.

Ο διευθυντής Προγραμματισμού και Υποδομών της Περιφέρειας, Απόστολος Γιάντσης, υπογράμμισε πάντως ότι η ασφαλτόστρωση θεωρείται πλέον "εύκολο" και "γρήγορο" έργο, πλην όμως ο διαγωνισμός είναι δύσκολος και οι διαδικασίες χρονοβόρες. Εξάλλου, όπως είπε, πρέπει να ληφθεί μέριμνα για να γίνουν οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καθώς δεν μπορεί να διακοπεί η λειτουργία του δρόμου και πρέπει να γίνονται οι μετακινήσεις των πολιτών με ασφάλεια ακόμη και κατά την εκτέλεση των εργασιών. Ο κ. Γιάντσης σημείωσε πως ένα τμήμα του έργου θα αναλάβει η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης, καθώς σε συγκεκριμένα σημεία οι φθορές προήλθαν από δικές της εργασίες, ωστόσο τόνισε ότι σοβαρές εργασίες έχουν να γίνουν στον συγκεκριμένο δρόμο από το 2008.