Skip to main content

Baresquare: Η startup της Θεσσαλονίκης που κάνει την ανάλυση δεδομένων… παιχνίδι

Με πελάτες όπως η Sony Electronics και η Condé Nast η Baresquare αφήνει το αποτύπωμά της διεθνώς στον τρόπο με τον οποίο αναλύουμε τα δεδομένα

Σε έναν κόσμο που παραλύει μπροστά στα ατελείωτα δεδομένα, η ανάλυση των οποίων έχει εξελιχθεί σε… κάτεργο για τις επιχειρήσεις και τους αναλυτές τους μια start up από τη Θεσσαλονίκη χαράσσει τον δικό της ψηφιακό δρόμο, στον οποίο επέλεξαν να βαδίσουν διεθνείς κολοσσοί, όπως η Sony Electronics και η Condé Nast.

Η Baresquare, μια ωραία garage story νέων ανθρώπων, από αυτές που συναντούμε στο εξωτερικό, αναγνωρίζοντας πως είναι αδύνατο να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη ανάλυση σε αυτή την ασύλληπτης ταχύτητας παραγωγή δεδομένων, δημιούργησε με τη βοήθεια αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης μια πλατφόρμα που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αναλυτές και απλοί χρήστες χρησιμοποιούν δεδομένα, για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.

Η τεχνολογία της Baresquare διαβάζει τα ψηφιακά δεδομένα, εντοπίζει κρυμμένα προβλήματα και ευκαιρίες βελτιστοποίησης στην επισκεψιμότητα των websites, στην ολοκλήρωση online συναλλαγών και στη γενικότερη ψηφιακή εμπειρία των χρηστών, δίνοντας στις εταιρείες-πελάτες της τη δυνατότητα να μην χάνουν χρόνο στην ανάλυση εις βάρος της εξεύρεσης λύσεων που θα τις κάνουν πιο ανταγωνιστικές. Μάλιστα, μόλις εντοπίζει τα προβλήματα ειδοποιεί μέσω σύντομων και εύληπτων αναφορών σε απλό κείμενο τις εταιρείες, ώστε καθημερινά να ξεκινούν τη μέρα τους γνωρίζοντας πού πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους, πού υπάρχουν ζητήματα και πώς να τα επιλύσουν.

«Είναι απάνθρωπο να έχεις τους αναλυτές επί ώρες μπροστά από μια οθόνη να αναλύουν δεδομένα, σε μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και δεν δίνει την ευελιξία της άμεσης αντίδρασης στις επιχειρήσεις» λέει στη Voria ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Baresquare, Γιώργος Γρηγοριάδης, εξηγώντας πως η πλατφόρμα της ομάδας του είναι ένας αυτόματος χάρτης που δείχνει στις εταιρείες πώς να πορευτούν για να πετύχουν.

Γιώργος Γρηγοριάδης

 

Είναι ενδεικτικό πως ο πιο πρόσφατος πελάτης της θεσσαλονικιώτικης startup, ένας όμιλος media με 454 εκατομμύρια αναγνώστες 26 εκδόσεων σε 32 χώρες, ανακάλυψε μέσα σε μερικές ώρες κρίσιμα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι ψηφιακοί επισκέπτες του, τα οποία διαφορετικά θα έμεναν κρυμμένα για εβδομάδες προτού αναγνωριστούν προς επίλυση.

Σήμερα η Baresquare, που διατηρεί γραφεία σε Λονδίνο και Θεσσαλονίκη, απασχολεί 30 άτομα, εκ των οποίων τα 25 στην πόλη μας, μεταξύ των οποίων αναλυτές, data scientists και προγραμματιστές, από 20 έως 40 ετών. Μάλιστα, πριν από δύο μήνες χρηματοδοτήθηκε με 2,5 εκατ.δολ. με βασικό επενδυτή το ευρωπαϊκό venture capital btov Partners, προκειμένου να επιταχύνει τον ρυθμό ανάπτυξης του λογισμικού της και να το διαθέσει σε περισσότερες εταιρείες, παρέχοντας μάλιστα έναν «24ωρο αναλυτή δεδομένων» σε επιχειρήσεις που δεν έχουν τμήμα αναλυτών.

Η αγάπη για τα μαθηματικά και οι επιχειρηματικές αναζητήσεις

Ο Γιώργος Γρηγοριάδης δεν ήταν από εκείνα τα παιδιά που έμαθαν να γράφουν κώδικα στο… δημοτικό ούτε και είχε υπολογιστή ή χαρακτηριζόταν από την παιδιόθεν αγάπη του για την πληροφορική. Η απόφασή του να επιλέξει το Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ για τις σπουδές του ήταν μάλλον απόρροια του πάθους του για τα μαθηματικά και μιας εκτίμησής του πως με κάποιον τρόπο αυτά συνδέονταν με τους υπολογιστές. Κάτι αδιόρατο τον έλκυε στον κλάδο κι όταν πέρασε στη σχολή του μαγεύτηκε από τη βάση δεδομένων, βρίσκοντας συναρπαστικό το κομμάτι της πληροφορίας.

Γιώργος Γρηγοριάδης

 

Το διαδίκτυο που τότε είχε αρχίσει να γνωρίζει του προκαλούσε μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, όπως παραδέχεται κοιτώντας πίσω, ήταν μάλλον κακός προγραμματιστής. Είχε βέβαια ιδέες, που δεν ευοδώνονταν, όμως δεν το έβαζε κάτω. Από την πρώτη μάλιστα ημέρα των σπουδών του γνώρισε τον φοιτητικό του partner in… crime τον Λουκά Ζαμπούλη, με τον οποίο παρέα είχε τα πρώτα σκιρτήματα γύρω από την πληροφορική και με τον οποίο χρόνια μετά διασταυρώθηκαν ξανά οι δρόμοι τους, αυτή τη φορά στην Baresquare.

Τελειώνοντας τις σπουδές του κι αφού εργάστηκε λίγο καιρό ως website developer, έφυγε στο Βέλγιο για ένα MBA, αφού συνειδητοποίησε πως τελικά η γνώση για το τι κάνει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν να πετύχει στην αγορά είναι σημαντικότερη από το να γράφεις κώδικα. Όταν επέστρεψε δε στην Ελλάδα, συνέπεσε με την αρχή του κύματος των big data και αυτών που σήμερα ονομάζουμε digital analytics. Οι βάσεις δεδομένων άρχισαν να γίνονται δημοφιλείς και οι άνθρωποι να αντιλαμβάνονται ότι μπορούσαν να συλλέγουν ψηφιακά δεδομένα. Πάνω σε αυτήν την ταχύτατα αυξανόμενη παραγωγή δεδομένων βασίστηκε η Baresquare.

Η ιδέα γεννήθηκε το 2014, όταν ο Γιώργος Γρηγοριάδης και οι πρώτοι του συνεργάτες, Παναγιώτης Τζαμτζής, Αλέξανδρος Μυλόπουλος και Νίκος Βογιατζής, αντιλήφθηκαν ότι με χειροκίνητη ανάλυση δεδομένων ο κόσμος δεν θα μπορούσε να πάει μπροστά. Κάπως έτσι προέκυψε η ανάπτυξη της πλατφόρμας της Baresquare, που αυτοματοποιεί την ανάλυση των δεδομένων, εντοπίζει προβλήματα που για να εντοπιστούν θα έπρεπε να περάσει από τα ανθρώπινα μάτια ένας τεράστιος όγκος δεδομένων και να χαθεί πολύτιμος χρόνος, και συμβάλει στη βελτιστοποίηση της ψηφιακής παρουσίας των εταιρειών.