Skip to main content

Θετική έκπληξη ο Ιούλιος για την τουριστική κίνηση στη Χαλκιδική

Η ανθρωπογεωγραφία των τουριστών της Χαλκιδικής - Επέλαση Ρουμάνων σε όλη την Ελλάδα, μετά και από την επίσκεψη Θεοχάρη στο Βουκουρέστι

Με συγκρατημένα χαμόγελα αισιοδοξίας για την πορεία του τουρισμού τον Ιούλιο εμφανίζονται εκπρόσωποι του κλάδου στη Χαλκιδική, την ώρα που δηλώνουν προβληματισμένοι για το μοντέλο που επιλέχτηκε για τη Μύκονο, η οποία αποτελεί τη ναυαρχίδα του χώρου.

Όπως λένε χαρακτηριστικά, «όταν επιλέγεις να κλείσεις το νούμερο 1 brand του ελληνικού τουρισμού πλήττεις γενικότερα το τουριστικό προϊόν της χώρας».

Πάντως, αν και όπως λένε οι ίδιοι όλα είναι ρευστά καθώς και το φετινό καλοκαίρι, το οποίο είναι το δεύτερο που εξελίσσεται υπό το πέπλο του κορωνοϊού, μέχρι στιγμής ο Ιούλιος κινείται καλύτερα από ό,τι ανέμεναν οι περισσότεροι άνθρωποι του τουρισμού στη Χαλκιδική με την πληρότητα να κινείται περίπου στο 65% με 70% σε σχέση με το 2019.

Όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr o ταμίας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γιάννης Λασπάς, «μόνο ένας Ιούλιος δεν αρκεί για να σώσει την τουριστική παρτίδα. Ο Ιούλιος πηγαίνει καλύτερα από ό,τι αναμέναμε, ωστόσο πηγαίνουμε βήμα-βήμα, υπάρχει η ανασφάλεια καθώς όλα αλλάζουν μέρα με τη μέρα». Σύμφωνα με τον ίδιο είναι πολύ νωρίς για τις όποιες προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθεί, τελικά, φέτος ο τουρισμός, με την πληρότητα του Αυγούστου αυτή την περίοδο να είναι στο 40% έναντι της πληρότητας του 2019. Δεδομένου πως όλα αλλάζουν και πολλοί επιλέγουν τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής δεν αποκλείεται το εν λόγω ποσοστό, αν η εξέλιξη της πανδημίας βαίνει ικανοποιητικά, να αυξηθεί.

Ποιοι επιλέγουν τη Χαλκιδική

Τον Ιούλιο η πλειονότητα των τουριστών της αγαπημένης περιοχής είναι Έλληνες, Βαλκάνιοι -με τους Ρουμάνους, τους Βούλγαρους και τους Σέρβους να υπερτερούν αριθμητικά-, Γερμανοί, Ολλανδοί και Ουκρανοί είναι περισσότεροι σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι Άγγλοι λιγότεροι.

Πρόκειται κυρίως για ζευγάρια και οικογένειες, με τους περισσότερους ξένους τουρίστες να επιλέγουν 5 έως 7 διανυκτερεύσεις και τους Έλληνες να παραμένουν στη Χαλκιδική μόνο τα Σαββατοκύριακα. Αναφορικά με τους Έλληνες, δεδομένου πως οι περισσότεροι παίρνουν άδεια προς τα τέλη Ιουλίου, δεν αποκλείεται ο αριθμός των διανυκτερεύσεων να αυξηθεί το επόμενο διάστημα.

Υπάρχουν και περιπτώσεις Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό και δη στη Γερμανία και επιλέγουν να κάνουν διακοπές 10-15 ημερών στη Χαλκιδική.

Η χρονιά των Ρουμάνων

Στο μεταξύ, η επίσκεψη του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη στα μέσα Μαρτίου στη Ρουμανία φαίνεται να απέδωσε σημαντικούς καρπούς.

Φέτος οι Ρουμάνοι, μέχρι στιγμής, μοιάζουν να έχουν κατακλύσει την Ελλάδα, καθώς πέρα από τους αγαπημένους τους προορισμούς στη Βόρεια Ελλάδα (Χαλκιδική, Θάσο, Σαμοθράκη, Πιερία, Καβάλα) έχουν σχεδόν κάνει... επέλαση και στα Επτάνησα, αλλά και στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στην Πελοπόννησο, με έμφαση το Ναύπλιο.

Είναι χαρακτηριστικό πως τις προηγούμενες ημέρες σε νησιά όπως η Λευκάδα άκουγες σχεδόν αποκλειστικά ρουμανικά, ενώ στη Ζάκυνθο ή στην Κεφαλονιά, αλλά και σε πόλεις όπως στο Άργος, στο Ναύπλιο ή στο παραθαλάσσιο Τολό κάτοικοι τόνιζαν πως «φέτος γεμίσαμε με Ρουμάνους».

Η Ρουμανία είναι μια χώρα με 19,5 εκατ. κατοίκους. Σχεδόν 1,4 εκατ. εξ αυτών ταξιδεύει στη χώρα μας κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να αποτελεί τον Νο 1 προορισμό για τους Ρουμάνους τουρίστες.  

Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και εξειδικευμένη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τον οδικό τουρισμό, η Ρουμανία είναι η 1η αγορά σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων, με σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, έως και το 2019. Το 73,3% των συνολικών εσόδων της Ελλάδας από τους Ρουμάνους ταξιδιώτες αφορά στον οδικό τουρισμό.

Στην πλειονότητά τους οι Ρουμάνοι τουρίστες είναι ανώτερου οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου, επιλέγουν καταλύματα 3 και 4 αστέρων, μετακινούνται συνήθως οικογενειακώς και ως επί το πλείστον με οδικά μέσα. Καταναλώνουν προϊόντα και υπηρεσίες, συμμετέχουν σε δραστηριότητες και ενισχύουν την εκάστοτε τοπική αγορά στους τομείς των εκδρομών, της γαστρονομίας και της διασκέδασης.