Skip to main content

Χρηματοδότηση και προσλήψεις βάζουν τον σιδηρόδρομο εντός τροχιάς

Έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου στη Β. Ελλάδα με στόχο να δεκαπλασιαστεί η εμπορική χωρητικότητα των γραμμών.Τι δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Σπ. Πατέρας

Σταθερή διοικητική δομή, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σχεδιασμός σε βάθος χρόνου είναι τα κλειδιά για την ορθή λειτουργία αλλά και αναβάθμιση του πληγωμένου από τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Οι καλύτερες ημέρες μπορούν να έρθουν εφόσον υπάρχουν  αυτές οι προϋποθέσεις σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Σπύρος Πατέρας σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο της παρουσίας του για τη ΔΕΘ.

Ο κ. Πατέρας, σκιαγραφώντας τα πρόβληματα, επισήμανε την έλλειψη προσωπικού και ειδικά μηχανοδηγών, ένα θέμα που, όπως είπε, γίνεται προσπάθεια να λυθεί καθώς τρέχει διαδικασία προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, 127 άτομα θα προσληφθούν από προηγούμενο διαγωνισμό και θα τρέξει ακόμη ένας για 100 άτομα που θα ενταχθούν στο δυναμικό το 2024.

Το δεύτερο μεγάλο θέμα είναι η ελλιπής χρηματοδότηση, καθώς χωρίς τα απαιτούμενα κονδύλια, δεν μπορούν να γίνουν ολοκληρωμένα βασικά πράγματα όπως είναι ο καθαρισμός των γραμμών, από κλαδιά δέντρων, φέρτα υλικά κτλ.

Ο ίδιος ανέφερε ότι για τον καθαρισμό στη διετία χρειάζονται 4 εκατ. ευρώ όταν ο οργανισμός διαθέτει μόλις 600.000 ευρώ. Συνολικά, για τις ανάγκες του σιδηροδρόμου χρειάζονται 170 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο και σήμερα η χρηματοδότηση είναι στα 120 εκ. ευρώ.

Παρόλες τις δυσκολίες ο κ. Πατέρας είπε ότι με τα 20 εκ ευρώ που έχει πάρει ήδη ο ΟΣΕ και με ακόμη 20 εκατ. ευρώ που θα λάβει προχωρούν έργα συντήρησης του δικτύου, ένα ποσό που όπως τόνισε είναι το μεγαλύτερο που έχει δοθεί τα τελευταία 15 χρόνια.

Ο Οργανισμός θα τρέξει ακόμη έργα βαριάς συντήρησης μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού 1,2 εκατ. Ευρώ. Ο κ. Πατέρας επισήμανε ότι θα αντληθούν 130 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από την κρατική χρηματοδότηση, σε βάθος όμως δεκαετίας.

Ιδιαίτερη έμφαση, σύμφωνα με τον ίδιο, δίνεται στην ανάπτυξη του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα με στόχο να δεκαπλασιαστεί η εμπορική χωρητικότητα των γραμμών.

Όπως ανέφερε. αναμένεται να προκηρυχθεί το έργο για τη γραμμή Στρυμώνας - Αλεξανδρούπολη και για το τμήμα Φλώρινα - Πλατύ. Θα γίνουν έργα ανάταξης και συντήρησης ύψους 300 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι προς έγκριση στην επιτροπή έργων για τα ΣΔΙΤ και αναμένεται να συμβασιοποιηθει μέσα στο 2023.

Παρόμοια διαδικασία θα ακολουθήσει σε μεταγενέστερο χρόνο για άλλες γραμμές του δικτύου όπως Θεσσαλονίκη - Πειραιάς. Άλλωστε, το εμπορευματικό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα έχει μεγάλη σημασία, καθώς εφόσον αναβαθμιστεί θα έχει σημαντικά οφέλη για την οικονομία. Όπως τόνισε ο  κ. Πατέρας, η παρούσα κυβέρνηση έχει αντιληφθεί τη σημασία του σιδηροδρόμου για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.