Skip to main content

Ακριβότερο φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Πόσο θα κοστίσει

Η αύξηση της τιμής των κρεάτων συνετέλεσε στην άνοδο του συνολικού κόστους κατά 3,68% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ακριβότερο είναι το χοιρινό και η γαλοπούλα φέτος, αλλά φθηνότεροι οι κουραμπιέδες με τον λογαριασμό του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού να βγαίνει πάνω από 154 ευρώ, σχεδόν 4% πάνω από το περσινό κόστος.

Ειδικότερα, παρά τη μείωση του μοναδιαίου κόστους των προϊόντων του φετινού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, η αύξηση της τιμής των κρεάτων συνετέλεσε στην άνοδο του συνολικού κόστους κατά 3,68% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με ταυτόχρονη ωστόσο υποχώρηση του μοναδιαίου κόστους των προϊόντων κατά 0,96%.

Το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της ΕΣΕΕ πραγματοποίησε κατά την περίοδο 16 έως 17 Δεκεμβρίου τον καθιερωμένο δειγματοληπτικό έλεγχο για την εκτίμηση του κόστους του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού το 2019, απ` όπου προκύπτει ότι το χριστουγεννιάτικο οικογενειακό τραπέζι (6-8 ατόμων) θα κοστίσει φέτος 154,57 ευρώ έναντι 149,09 ευρώ που κόστιζε πέρυσι τα Χριστούγεννα, ενώ αντίθετα το κόστος ανά μονάδα προϊόντων εμφανίζεται μειωμένο από τα 79,05 ευρώ το 2018 στα 78,29 ευρώ φέτος.

Η αύξηση της μέσης τιμής των κρεάτων κατά 11,36% επιδρά καταλυτικά στην αύξηση του συνολικού κόστους, καθώς οι καταναλούμενες ποσότητες υπερβαίνουν κατά πολύ εκείνες των υπόλοιπων κατηγοριών που απαρτίζουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Ενδεικτικά αναφέρεται πως οι δαπάνες για αγορά κρεατικών αντιστοιχούν στο 47,6% του συνολικού κόστους του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, αναδεικνύοντας τον αντίκτυπο της φετινής, μέχρι στιγμής, αύξησής τους.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται από τους αναλυτές στην ανοδική κατά 17,65% τιμή του χοιρινού, ενώ αναφορικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες που συνθέτουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, οι τιμές των γλυκισμάτων εμφανίζουν μείωση 4,78%, αντισταθμίζοντας έως έναν βαθμό τις αυξήσεις των κρεατικών. Τα λαχανικά - φρούτα (+0,70%) όπως επίσης και τα προϊόντα supermarket (-1,08%) καταγράφουν μικρές αυξομειώσεις, με συνέπεια να επηρεάζουν ελάχιστα τη διαμόρφωση τόσο του συνολικού κόστους όσο και του αντίστοιχου μοναδιαίου. Συνολικά, από τα 17 προϊόντα του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες, τα 8 εμφανίζουν άνοδο και τα υπόλοιπα 9 υποχώρηση.