Skip to main content

Δ. Θεσσαλονίκης για ποδηλατοδρόμους: 11 διευκρινίσεις και δύο λύσεις

Έντεκα διευκρινίσεις από τη δημοτική αρχή για τους νέους ποδηλατόδρομους - Οι λύσεις στα ζητήματα που έχουν προκύψει από την κατασκευή τους

Διευκρινίσεις αναφορικά με τη δημιουργία των νέων ποδηλατοδρόμων δίνει ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Δημήτης Μήτρου, επισημαίνοντας πως υπάρχουν ήδη νέες θέσεις φορτοεκφόρτωσης στις καθέτους οδούς στη Λ. Νίκης και θα δημιουργηθούν και άλλες στην οδό Κ. Καραμανλή, αλλά και ότι θα υπάρξουν νέοι υπαίθριοι χώροι στάθμευσης σε δημοτικά οικόπεδα σε όλον τον δήμο Θεσσαλονίκης. 

Ανάμεσα στις 11 διευκρινιστικές διατυπώσεις του, ο κ. Μήτρου τονίζει πως θα υπάρξουν πρωτοβουλίες αναβάθμισης και προώθησης της κίνησης των ποδηλάτων και αναθέρμανσης της εμπορικής δραστηριότητας σε όλες τις οδούς που θα υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, σε συνεργασία με τις τοπικές επιχειρήσεις και τους ποδηλατικούς φορείς.

Χαρακτηριστικά αναφέρει:

«Ορισμένες διευκρινίσεις για τους προσωρινούς ποδηλατοδρόμους:

1. Κατασκευάζονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας με όλες τις προδιαγραφές που έχει ορίσει η πολιτεία για την ασφάλεια των χρηστών.

2. Ο ποδηλατόδρομος της Λ.Νίκης έχει δοθεί στην κυκλοφορία ενώ της Κ. Καραμανλή θα δοθεί την επόμενη εβδομάδα.

3. Υπάρχουν νέες θέσεις φορτοεκφόρτωσης στις καθέτους οδούς στη Λ. Νίκης και θα δημιουργηθούν και στην Κ. Καραμανλή,για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων. Οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης θα επιτηρούνται από τη Δημοτική Αστυνομία.

4. Οι προσωρινοί ποδηλατόδρομοι είναι οδικό δίκτυο και όχι διάδρομοι αναψυχής. Ισχύει ο Κ.Ο.Κ και όλοι χρήστες των οδών στους οποίους κατασκευάζονται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι, θα πρέπει να τηρούν τον κώδικα και να σέβονται-προσέχουν τους άλλους χρήστες. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι οδηγοί θα πρέπει να τηρούν στη Λ. Νίκης και την Κ. Καραμανλή το όριο των 30χλμ/ώρα, οι ποδηλάτες να προσέχουν στις διασταυρώσεις τους πεζούς και τα αυτοκίνητα και οι πεζοί να διασχίζουν κάθετα τις οδούς μόνο από τις διαβάσεις. Οι μηχανές απαγορεύεται να χρησιμοποιούν το ποδηλατόδρομο. Προσοχή στην Κ. Καραμανλή σε όλους τους μηχανοκίνητους στις δεξιές στροφές για ποδήλατα και πεζούς. Τα ποδήλατα που κυκλοφορούν τις βραδινές ώρες πρέπει να διαθέτουν φώτα.

5. Το δίκτυο των υπαρχόντων μονίμων ποδηλατοδρόμων θα συντηρηθεί και θα επεκταθεί με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

6. Το επιστημονικό, το εργατοτεχνικό προσωπικό και η αστυνομία του Δήμου Θεσσαλονίκης κατέβαλαν και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ολοκληρωθούν οι εργασίες το συντομότερο δυνατόν και με τις λιγότερες οχλήσεις σε κατοίκους και επιχειρήσεις.

7. Σε καθέτους δρόμους με την Καραμανλή (Βούλγαρη-Μοσχονησίων, Μ. Μπότσαρη, Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου θα γίνει ειδική σήμανση με μείωση του ορίου στα 20 χλμ/ώρα για την παράλληλη χρήση αυτών των οδών από αυτοκίνητα και ποδήλατα. Στόχος είναι η διασύνδεση σε πολλαπλά σημεία του νέου προσωρινού ποδηλατόδρομου της Κ. Καραμανλή με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο της παραλίας.

8. Θα συζητήσουμε με τη διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. και του Ο.Σ.Ε.Θ την αύξηση των λεωφορείων που εξυπηρετούν τις γραμμές της Κ. Καραμανλή.

9. Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν πρωτοβουλίες αναβάθμισης και προώθησης της κίνησης των ποδηλάτων και αναθέρμανσης της εμπορικής δραστηριότητας σε όλες τις οδούς που θα υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, σε συνεργασία με τις τοπικές επιχειρήσεις και τους ποδηλατικούς φορείς.

10. Την επόμενη σεζόν θα υπάρξουν νέοι υπαίθριοι χώροι στάθμευσης σε δημοτικά οικόπεδα σε όλο τον δήμο Θεσσαλονίκης.

11. Η επιτήρηση για την εξασφάλιση δύο λωρίδων κυκλοφορίας στη Λ. Νίκης θα είναι συνεχής».