Skip to main content

Δεκαετία '60:Εποχή ανάπτυξης και εξωστρέφειας για ΕΒΕΘ και Θεσσαλονίκη

Από Voria.gr
Στην ατζέντα του ΕΒΕΘ η δραστηριοποίηση σε διεθνείς επαφές και η προσπάθεια για προώθηση απαραίτητων έργων για την ανάπτυξη της περιοχής.

Η δεκαετία του 1960 ήταν για τον κόσμο ολόκληρο, την Ευρώπη, την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη μια περίοδος έντονης ανάπτυξης.

Αν και στη χώρα μας ολοκληρώθηκε σε καθεστώς στρατιωτικής δικτατορίας, στη Θεσσαλονίκη τα χρόνια εκείνα έγιναν πολλά. Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, όπως φαίνεται από τα πρακτικά της διοίκησης που παρουσιάζονται στην επετειακή έκδοση για τον πρώτο αιώνα του ΕΒΕΘ, βρίσκεται πάντα μέσα στις εξελίξεις με διαρκείς πρωτοβουλίες.

Η δραστηριοποίηση του Επιμελητηρίου σε διεθνείς επαφές, το ενδιαφέρον του για τα αγροτικά προϊόντα της περιοχής και η προσπάθεια για την προώθηση των απαραίτητων για την ανάπτυξη της περιοχής έργων είναι τα θέματα της συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΒΕΘ στα μέσα Νοεμβρίου 1960.

Πρόκειται για ατζέντα που θα απασχολεί το Επιμελητήριο και τα επόμενα χρόνια. Στην αρχή της συνεδρίασης ο Πρόεδρος πληροφορεί το Σώμα για την επιμελητηριακή επίσκεψη μελών του ΕΒΕΘ στην Κύπρο στις 29/9/1960 μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της Μεγαλονήσου. Επίσης για την άφιξη γιουγκοσλαβικής επιμελητηριακής αποστολής, καθώς και για την άφιξη Φιλανδών ενδιαφερομένων για οπωρολαχανικά, οι οποίοι επισκέφθηκαν τη Νάουσα και τη Σκύδρα με τις νέες ψυκτικές εγκαταστάσεις, όπου «αποκόμισαν τις καλύτερες εντυπώσεις».

Την ίδια συνεδρίαση ο Πρόεδρος του ΕΒΕΘ τονίζει την ανάγκη να ανεγερθεί στη Θεσσαλονίκη μια οργανωμένη και σύγχρονη λαχαναγορά, υποδεικνύοντας οικόπεδο 400 στρεμμάτων στη Νέα μαγνησία. Την ίδια περίοδο το ΕΒΕΘ με έγγραφό του προς το υπουργείο Δημοσίων Έργων ζητά την ολοκλήρωση των έργων του αεροδρομίου, τη βελτίωση των σιδηροδρομικών και οδικών συγκοινωνιών στην περιφέρεια, αλλά και την επίλυση του θέματος των αστικών λεωφορείων στην πόλη. Επίσης, με άλλο έγγραφό του το ΕΒΕΘ συγχαίρει τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή για την απόφαση της κυβέρνησης και του δήμου Θεσσαλονίκης για τη διάνοιξη της παραλιακής οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς και των οδών Μοναστηρίου και Λαγκαδά, με την παράκληση για επίσπευση της εκτέλεσης όλων των αναγκαίων έργων.

Τα επόμενα χρόνια η χώρα υπογράφει συμφωνία σύνδεσης με την Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα, τη σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ανάπτυξη της πόλης συνεχίζεται με έργα όπως είναι η κατασκευή του Παλαί ντε σπορ στην Έκθεση και επιχειρήσεις όπως το διυλιστήριο και το χαλυβουργείο στη δυτική πλευρά της πόλης. Είναι η περίοδος της εξωστρέφειας, με την Ολυμπιακή Αεροπορία να ξεκινάει δρομολόγια από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης προς ευρωπαϊκούς προορισμούς, ενώ στην πόλη εγκαθίστανται ξένες αεροπορικές εταιρίες όπως η γερμανική Lufthansa, η αυστριακή Austrian Airlines και η βελγική Sabena

Εκείνη την εποχή το ΕΒΕΘ επεκτείνεται κτιριακά, αφού αγοράζει οικόπεδο στην πλατεία Μοριχόβου, όπου αργότερα κτίζεται το κτίριο που σήμερα στεγάζει τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης.