Skip to main content

Πλατεία Ελευθερίας: Μπλόκο στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, η κανονιστική δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη πλειοψηφία, καθώς υπήρχαν απώλειες, κατά την ψηφοφορία,

Δεν κατάφερε η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη να πετύχει την υπερψήφιση της κανονιστικής απόφασης για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο του έργου για την βιοκλιματική αναβάθμιση της Πλατείας Ελευθερίας.

Στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, η κανονιστική δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη πλειοψηφία, καθώς υπήρχαν απώλειες, κατά την ψηφοφορία, από τη διοικούσα παράταξη.  

Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις υπέρ ψήφισαν είκοσι τέσσερις δημοτικοί σύμβουλοι, έντεκα κατά και δύο λευκό.

Από την παράταξη του Γιάννη Μπουτάρη κατά ψήφισαν ο Ανδρέας Κουράκης, ενώ λευκό ο Γιώργος Αρβανίτης. Από τους ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας ψήφισε κατά, ενώ ο Παναγιώτης Αβραμόπουλος είχε αποχωρήσει από τη συνεδρίαση πριν την ψηφοφορία.

Την κανονιστική απόφαση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις καταψήφισαν οι παρατάξεις «Εντάξει» του Σταύρου Καλαφάτη και «Μένουμε Θεσσαλονίκη». Από την «Ανοιχτή Πόλη» υπέρ ψήφισε η Ρία Καλφακάφου και κατά ο Γιώργος Αβαρλής. Λευκό ψήφισε και ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης από τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Οι δημοτικοί σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ της ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας και κατά της κατάργησης των θέσεων στάθμευσης. Έκαναν λόγο για «ψευτοδίλημμα από την πλευρά της διοίκησης ανάπλαση ή πάρκινγκ». Μάλιστα, δημοτικοί σύμβουλοι επέμειναν στη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ, χαρακτηρίζοντας ως δικαιολογία την άρνηση της διοίκησης για να το προχωρήσει την ύπαρξη των αρχαίων.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης επανέλαβε τη θέση της διοίκησης για την απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο της πόλης, ενώ έκανε αναφορά στις έως τώρα ενέργειες για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης.

«Δεν γίνεται εις βάρος της ιστορικής μνήμης της πόλης να συζητάμε για 200 θέσεις πάρκινγκ», τόνισε. Όπως ανέφερε ο κ. Μπουτάρης «εδώ και τέσσερα χρόνια συζητά ο δήμος με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για να αναλάβει τη διαχείριση του πολυόροφου πάρκινγκ στην οδό Πολυτεχνείου». Παράλληλα, υπήρξαν συζητήσεις με τον Οργανισμό Λιμένος, πριν αλλάξει η ιδιοκτησία, για τη δημιουργία χώρου πάρκινγκ εντός του ΟΛΘ για να αντικατασταθεί το κομμάτι που θα χαθεί από την πλατεία Ελευθερίας. «Η καινούργια διοίκηση είναι πολύ θετική σε αυτό», υπογράμμισε ο δήμαρχος, σύμφωνα με τον οποίο γίνονται και συζητήσεις για το στρατόπεδο Μυστακίδη.

«Αυτή η διοίκηση έχει πει επανειλημμένα ότι θέλει να διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης. Εάν θέλουμε να διώξουμε τα ΙΧ δεν γίνεται σε ένα σημείο τόσο κεντρικό 1.200 οχήματα να κινούνται εκεί», τόνισε ο κ. Μπουτάρης, ξεκαθαρίζοντας πως το έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας θα γίνει με κάθε τρόπο.   

Διαβάστε: Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία οκτώ πάρκινγκ

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς υπενθύμισε ότι το κυρίως έργο έχει εγκριθεί ήδη σε παλαιότερο δημοτικό συμβούλιο. Απαντώντας στους δημοτικούς συμβούλους για το υπόγειο πάρκινγκ ξεκαθάρισε ότι κάτι τέτοιο θα απαιτούσε νέα μελέτη και πως δεν προβλεπόταν από την αρχή στην προκήρυξη του διαγωνισμού. «Δεν γίνεται στον βωμό της στάθμευσης να θανατώσουμε την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας», υπογράμμισε.

Το «μπλόκο» στην έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δεν επηρεάζει την εξέλιξη του έργου, για τη μετατροπή του χώρου από πάρκινγκ σε χώρο περιπάτου και αναψυχής. Το επόμενο διάστημα η διοίκηση πρόκειται να επαναφέρει την πρόταση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.