Skip to main content

Διοίκηση Μαλαματίνας: Μειοψηφία βολεμένων συνδικαλιστών θέλουν να κλείσουν το εργοστάσιο

Η θέση της διοίκησης της Μαλαματίνας για την αναστάτωση και την ένταση των τελευταίων ημερών στην ιστορική οινοποιία της Θεσσαλονίκης

Η αναστάτωση και η ένταση των τελευταίων ημερών στο εργοστάσιο της Μαλαματίνας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης οφείλεται σε μια μικρή μειοψηφία βολεμένων συνδικαλιστών που προσπαθεί να διατηρήσει προκλητικά προνόμια του παρελθόντος, υποστηρίζουν πηγές της εταιρείας.

«Μια ομάδα συνδικαλιστών προπηλακίζει και απειλεί τη σωματική ακεραιότητα εργαζομένων και στελεχών, που θέλουν να προσέλθουν για εργασία – όπως έχουν κάθε δικαίωμα – και συστηματικά παρανόμως απαγορεύει την είσοδό τους στο εργοστάσιο, εμποδίζοντας τη λειτουργία της επιχείρησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σήμερα να είναι κλειστό το εργοστάσιο και να υπάρχει μεγάλη απώλεια εσόδων», σημειώνουν οι ίδιες πηγές και αναφέρουν ότι οι 52 από τους 86 εργαζόμενους έχουν ήδη υπογράψει ατομικές συμβάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η ιστορική οινοποιία, που τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, εξαγοράστηκε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας από τον όμιλο Mantis αναλαμβάνοντας υποχρεώσεις 13 εκατ. ευρώ και εξαγγέλλοντας επενδύσεις 12 εκατ. ευρώ.

Σχέδιο αναδιάρθρωσης

Όπως τονίζει η εταιρεία, μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης και μειωμένων τζίρων, για να μπορέσει η Μαλαματίνα να επιβιώσει και να αναπτυχθεί, απαιτείται αναδιάρθρωση του μοντέλου λειτουργίας της.

Σύμφωνα με πηγές της Μαλαματίνας, αυτή η προσπάθεια περιλαμβάνει και την αναδιοργάνωση τμημάτων και θέσεων εργασίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ανισορροπίες που ισχύουν μέχρι σήμερα, όπως π.χ. αμοιβές 65% πάνω από το μέσο όρο της αγοράς σε συγκεκριμένα τμήματα, ανορθολογική κατανομή των θέσεων εργασίας κ.λπ.

Η διοίκηση της εταιρείας κάνει λόγο για ακραίες περιπτώσεις όπως απασχόληση εργαζομένων σε reception/ τηλεφωνικό κέντρο με μισθό σχεδόν 3.000 ευρώ. Τονίζει επίσης ότι υπάρχει πληθώρα επιδομάτων που αυξάνουν υπέρμετρα το κόστος μισθοδοσίας, πχ. επίδομα παρουσίας, που χορηγείται εφόσον δεν υπάρχει αδικαιολόγητη απουσία, επίδομα εξομάλυνσης εγγάμων, επίδομα εξομάλυνσης αγάμων, οδοιπορικά για την προσέλευση στο εργοστάσιο, επιδόματα πενταετιών στην εταιρία (5ετίας, 10ετίας, 15ετίας, 20ετίας, 25ετίας κλπ).

Πηγές της εταιρείας σημειώνουν, ότι παράλληλα με το υψηλό μισθολογικό κόστος, υπήρχε πρόβλημα και στην κατανομή των θέσεων εργασίας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εργαζόμενοι που ουσιαστικά εργάζονται το 50% των εργάσιμων ωρών/ημερών. Οι εργαζόμενοι αυτοί αρνούνται να μετακινηθούν, έστω προσωρινά, σε άλλες θέσεις. Ενδεικτικά, όπως λένε, υπάρχουν 14 οδηγοί και βοηθοί, όταν καθημερινά χρειάζονται και βγαίνουν για δρομολόγια μόνο 2-3 φορτηγά, απασχολώντας max. 6 εργαζόμενους.

Προσθέτουν επίσης ότι υπάρχουν συνδικαλιστές, οι οποίοι αξιώνουν να πληρώνονται από την εταιρία χωρίς να εργάζονται, επικαλούμενοι συνδικαλιστικές άδειες, χωρίς κάτι τέτοιο να προβλέπεται από το νόμο. Το ετήσιο κόστος αυτών των εργαζομένων για την εταιρία, λέει η Διοίκηση, ανέρχεται σε περίπου 120.000€ και προστίθεται ότι η αντιμετώπιση αυτών των ανισορροπιών είναι απαραίτητη για την επιβίωση και την ανάπτυξη της Μαλαματίνας.

Σύμφωνα πάντα με πηγές της διοίκησης, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των λειτουργιών της επιχείρησης κρίθηκε αναγκαία η κατάργηση του τμήματος Διάθεσης, στο οποίο μέχρι σήμερα απασχολούνταν οδηγοί και βοηθοί οδηγοί. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το τμήμα αυτό επιβάρυνε την εταιρία με πρόσθετα κόστη ύψους 420.000 ευρώ, σε σχέση με το κόστος παροχής των συγκεκριμένων υπηρεσιών στην αγορά από εξωτερικούς συνεργάτες.

Για τη Διοίκηση το σχέδιο που εφαρμόζει στηρίζεται σε προσεκτική μελέτη και περιλαμβάνει τις καλύτερες δυνατές επιλογές και λύσεις, για όλους τους εργαζόμενους που επηρεάζονται.

Υποστηρίζει μάλιστα ότι παρασχέθηκαν όλα τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες στο Επιχειρησιακό Σωματείο, εδώ και τρεις μήνες, ενώ πραγματοποιήθηκε πλήθος συναντήσεων, κατά τις οποίες τηρήθηκαν πρακτικά, ενώ όπως συμπληρώνει το Σωματείο δεν προέβαλε ουσιαστικό αντίλογο σε όσα στοιχεία του παρουσιάστηκαν.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι παρείχε τη δυνατότητα μεταφοράς εργαζομένων, οι θέσεις των οποίων καταργούνταν, στο Τμήμα Παραγωγής του εργοστασίου. Εναλλακτικά, όπως λέει, παρείχε επιπλέον τη δυνατότητα συμμετοχής σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, με σημαντικές παροχές. Μετά την απόρριψη των προτάσεών της, η εταιρία προχώρησε νόμιμα στην υλοποίηση του σχεδιασμού της.

Σε ό,τι αφορά τη Νέα Συλλογική Σύμβαση, η ισχύς της οποίας έληξε στα τέλη Φεβρουαρίου 2022, η Διοίκηση της Μαλαματίνας τονίζει ότι από την αρχή έδειξε κάθε διάθεση να συζητήσει με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

«Δεν βρήκαμε καμία ανταπόκριση, πέρα από εκβιασμούς και απειλή ότι «θα κλείσουν το εργοστάσιο. Η ομάδα των συνδικαλιστών που εκβιάζει και απειλεί τη Διοίκηση δεν εκπροσωπεί τους εργαζόμενους, αλλά τα δικά της συμφέροντα», τονίζει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Μαλαματίνα:
-Η πλειονότητα των εργαζομένων (52 από τους 86) έχει ήδη υπογράψει ατομικές συμβάσεις.
-Τέσσερις από τους εργαζομένους του τμήματος Οδηγών και της Παραγωγής επέλεξαν το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, ενώ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ εργαζόμενος συμφώνησε να μεταφερθεί σε άλλο τμήμα.
-Η νέα Διοίκηση δηλώνει ότι θα επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό της Μαλαματίνας, καθώς έχουν γίνει και θα συνεχίσουν να γίνονται νέες προσλήψεις σε άλλα τμήματα, λειτουργίες και ειδικότητες, για την κάλυψη των αναγκών της εταιρίας. Μάλιστα, έχει θέσει ως στόχο σε ορίζοντα πενταετίας να διπλασιαστεί ο σημερινός αριθμός των εργαζομένων.