Skip to main content

Δημοπρατείται τον Φεβρουάριο η σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία

Η ημιτελής γέφυρα, έπειτα από πολυετείς περιπέτειες μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης, μετά την εξεύρεση της χρηματοδότησης. Τα νέα χρονοδιαγράμματα.

Ξέμπλεξε επιτέλους και αποκτά ορίζοντα υλοποίησης το «έργο – φάντασμα» -όπως δικαίως χαρακτηρίστηκε στο παρελθόν- της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό.

Η «καταραμένη» γέφυρα, που στέκεται ημιτελής εδώ και πολλά χρόνια αναμένεται πλέον να δημοπρατηθεί και να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια, από τη στιγμή που απέκτησε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τα τεύχη δημοπράτησης περιμένουν πλέον οι αρμόδιοι για να αρχίσει ουσιαστικά η φάση της ολοκλήρωσης του έργου, που μελετήθηκε στη μακρινή δεκαετία του 1990 και μέχρι σήμερα πέρασε από χίλια κύματα, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί.

Παρότι εξαιρετικά κρίσιμο έργο, λόγω και της εξυπηρέτησης του έκτου προβλήτα του λιμανιού, αλλά και όλης της κυκλοφορίας βαρέως τύπου οχημάτων από και προς το λιμάνι, μέσω των μεγάλων οδικών αξόνων, το έργο παρέμεινε μετά τη διακοπή της υλοποίησής του στα χαρτιά και υπέστη σειρά τροποποιήσεων, καθώς στη διάρκεια των ετών οι συνθήκες μεταβλήθηκαν στην περιοχή σε όλα τα επίπεδα (οδικά κτλ.) και οι όποιες μελέτες καθίσταντο η μία μετά την άλλη παρωχημένες.

Η ημιτελής γέφυρα κατάντησε ανέκδοτο, όμως πλέον τον επόμενο μήνα οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι θα είναι έτοιμη η προκήρυξη του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2018 αναγκάστηκε να παρέμβει η εισαγγελία, ενώ με τα νεότερα χρονοδιαγράμματα, στο τέλος του 2018 (το... αργότερο) επρόκειτο να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες νέες μελέτες και στις αρχές του 2019 να δημοπρατηθεί, ώστε να ολοκληρωθεί η κατασκευή το 2021. Όλα αυτά πήγαν πίσω άλλο ένα χρόνο...

Αλλαγές στις μελέτες, στη χάραξη και στο σχεδιασμό, εκκρεμότητες στις απαλλοτριώσεις, συν η προσθήκη της εξυπηρέτησης του Καλοχωρίου πήγαν πίσω το έργο γι' ακόμη μια φορά τα τελευταία χρόνια.

Ο δρόμος είναι συνολικού μήκους 3,5 χλμ. Από αυτά τα 1,4 κυκλοφορούνται εδώ και χρόνια (έφτασαν να χρειάζονται και βελτιώσεις από τον καθημερινό φόρτο που σηκώνουν) και τα 1,1 χλμ. παρέμειναν ανολοκλήρωτα.

Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, αλλά και οι σχεδιασμοί για το project στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, όπως άλλωστε και οι μεταφορικές εταιρίες, που συνεργάζονται με το λιμάνι θεωρούν τη σύνδεση εξαιρετικά σημαντική. Ένα αναπτυξιακό κι όχι απλώς οδικό έργο.

Από το 2015 όταν υπήρξε η συμφωνία ΟΛΘ – «Εγνατία Οδός ΑΕ» για να γίνουν οι μελέτες, προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο, αυτές καθυστέρησαν περίπου ενάμιση χρόνο από τη συμφωνηθείσα ημερομηνία παράδοσης (καλοκαίρι 2017).

Αυτή η καθυστέρηση είναι σταγόνα στον ωκεανό συγκριτικά με τη μελετητική ετοιμότητα του έργου το 1997 (έτσι δήλωναν με τα τότε δεδομένα οι αρμόδιοι φορείς) και την έναρξη κατασκευής της γέφυρας (μόνο επίσημα εγκαίνια δεν έγιναν) τη δεκαετία του 2000, χωρίς να ολοκληρωθεί ποτέ. Το έργο δημοπρατήθηκε το 2006 και από το 2010 φάνηκε ότι υπάρχουν προβλήματα. Το 2013 πλέον το έργο είχε μείνει στη μέση και αποφασίστηκε να γίνουν αλλαγές στη μελέτη και να επαναδημοπρατηθεί.

Σήμερα, το έργο «ξέμπλεξε», αφού βρέθηκαν και τα απαραίτητα κονδύλια, ενώ όπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο χρόνος ολοκλήρωσής του είναι δυόμισι χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Εάν όντως το έργο προκηρυχθεί τελικά τον Φεβρουάριο, ουσιαστικά μιλάμε για παράδοση περίπου το 2023. Αυτή τη φορά το αισιόδοξο είναι ότι τόσο οι τοπικοί φορείς (ΟΛΘ, Εγνατία Οδός ΑΕ κ.ά.), όσο και η ηγεσία του υπουργείου φέρονται αποφασισμένοι να πράξουν τα δέοντα...