Skip to main content

Δήμος Θεσσαλονίκης: Με ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε η ανάπλαση της Αριστοτέλους

Ενστάσεις εξέφρασαν σύμβουλοι της αντιπολίτευσης για το ότι δεν περιλαμβάνεται στην ανάπλαση το τμήμα της οδού από την Εγνατία μέχρι την Κασσάνδρου

Τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το προσχέδιο ανάπλασης της πλατείας και του μνημειακού άξονα της Αριστοτέλους ενέκρινε κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο κατά τη συνεδρίαση που ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες.

Μάλιστα, η πρόταση της διοίκησης του δήμου εγκρίθηκε με ευρεία πλειοψηφία, χωρίς καμία αρνητική ψήφο και με δέκα λευκά.

Στην παρουσίαση που έκανε, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης, ανέφερε ότι ζητούμενο του διαγωνισμού για τη δημοτική αρχή είναι η ποιοτική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του άξονα της Αριστοτέλους, η ανάδειξη της ταυτότητας του τόπου, η αναζωογόνηση του δημόσιου χώρου με βάση τις αρχές του σύγχρονου αστικού σχεδιασμού και με σεβασμό στην ιστορικότητά του, καθώς και η τόνωση της επισκεψιμότητας. Σημείωσε δε ότι η περιοχή μελέτης αναπτύσσεται σε μια έκταση 32,5 στρεμμάτων από το παραλιακό μέτωπο έως την οδό Εγνατία και περιλαμβάνει επίσης τα πεζοδρόμια επί της Λεωφόρου Νίκης εκατέρωθεν του άξονα μέχρι τις οδούς Πλουτάρχου και Δημοσθένους αντίστοιχα. Και τόνισε ότι πολύτιμα στοιχεία για τη συμπλήρωση του τεύχους διαγωνισμού έδωσαν οι πολίτες που απάντησαν σε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο.

Νωρίτερα, στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε πως μια κεντρική προεκλογική δέσμευση τίθεται σε τροχιά υλοποίησης και πρόσθεσε πως στόχος μέσα από τον διαγωνισμό που προκηρύσσεται είναι να αποτυπωθούν στην Αριστοτέλους οι φιλοδοξίες της Θεσσαλονίκης του 21ου αιώνα, με σεβασμό στο παρελθόν της.

Επιφυλάξεις για το σχέδιο εξέφρασε ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Θετικά», Βασίλης Γάκης, ο οποίος πάντως ψήφισε θετικά. Όπως επισήμανε, η μελέτη για το συγκεκριμένο τμήμα δεν θα είναι ουσιαστική μεταβολή και πρόσθεσε πως θα μπορούσε να προχωρήσει ο σχεδιασμός και στο τμήμα πάνω από την Εγνατία, παρά τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις. Πρόσθεσε δε ότι μεγάλη καινοτομία θα μπορούσε να είναι η ολοκλήρωση των παρεμβάσεων από τη Μητροπόλεως έως τη Λεωφόρο Νίκης.

Την εκτίμηση ότι ο διαγωνισμός θα είχε νόημα εάν η μελέτη έφτανε μέχρι τον Άγιο Δημήτριο εξέφρασε ο επικεφαλής του συνδυασμού «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», Γιώργος Ορφανός. «Δίνουμε 1,5 εκ. και δεν θα οδηγήσει πουθενά. Δεν βρίσκω τι μπορεί να αλλάξει», ανέφερε και πρόσθεσε πως υπάρχουν επτά ξεχωριστά διατάγματα απαγορευτικά ως προς τις εφικτές δράσεις. «Η πρόταση είναι έωλη. Θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό», είπε χαρακτηριστικά, ωστόσο έδωσε θετική ψήφο.

Στη μείωση του πεδίου ανάπτυξης του έργου εστίασε και Κατερίνα Νοτοπούλου, που όπως και οι σύμβουλοι της παράταξής της «Θεσσαλονίκη Μαζί» ψήφισαν λευκό. «Θα ήταν ευκαιρία αφού προκηρύσσετε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό να περιλαμβάνει όλον τον άξονα και να πηγαίνει μέχρι τις παρυφές της Άνω Πόλης. Έτσι σχεδιάζεται η πόλη κύριε δήμαρχε μακροπρόθεσμα. Έτσι σχεδιάστηκε και ο άξονας της Αγίας Σοφίας, αυτός που ακυρώσατε. Μένει όσον αφορά την Αριστοτέλους να δούμε πώς θα υλοποιηθούν οι παρεμβάσεις για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Χωρίς καταστρατήγηση του δημόσιου ελεύθερου χώρου με σεβασμό και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας», είπε.

Την πεποίθησή του ότι το συγκεκριμένο τμήμα της Αριστοτέλους δεν επιδέχεται μεγάλων παρεμβάσεων, άρα η μελέτη είναι ασύμφορη, εξέφρασε ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη, Σπύρος Βούγιας. Ο δημοτικός σύμβουλος της ίδιας παράταξης, Ανδρέας Κουράκης, ανέφερε επίσης ότι «ο άξονας είναι κουτσός» και πρότεινε να μπει ως παράρτημα στη μελέτη η δυνατότητα των μελετητών να καταθέσουν πρόταση για το υπόλοιπο τμήμα.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, υποστήριξε ότι προτεραιότητα στον σχεδιασμό θα έχει το όφελος των καταστημάτων και όχι των κατοίκων και πως γίνεται με γνώμονα την τουριστικοποίηση και την εξυπηρέτηση μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Την ανάγκη συνεργασίας με την αρχαιολογική υπηρεσία τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», Μιχάλης Τρεμόπουλος, ο οποίος επισήμανε πως η ανάπλαση δίνει την ευκαιρία να διεκδικήσει η πόλη την επιστροφή των γλυπτών των Μαγεμένων.

Τέλος, ο επικεφαλής της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα», Κώστας Ξενόπουλος, ανέφερε πως θα έπρεπε η μελέτη να περιλαμβάνει και την υποβαθμισμένη περιοχή πάνω από την Εγνατία, «να έχει κοινωνική και χωρική δικαιοσύνη», ενώ τόνισε πως θα έπρεπε να είχε προηγηθεί ανοιχτή συμμετοχική διαδικασία με πρόσκληση προς του φορείς και με οργανωμένα ερωτηματολόγια για το πώς θέλουν να είναι η φυσιογνωμία του κέντρου.

Απαντώντας στο γιατί δεν περιλήφθηκε το τμήμα πάνω από την Εγνατία, ο κ. Κυριζίδης επισήμανε ότι θα πρέπει να υπάρχει ρεαλιστικός στόχος, ενώ δήλωσε βέβαιος ότι η διοίκηση του δήμου θα καταφέρει να τις χρηματοδοτήσεις.