Skip to main content

Δυσαρεστημένοι οι Θεσσαλονικείς από τις δημόσιες υπηρεσίες Υγείας

Η έρευνα του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για τις υπηρεσίες Υγείας. Δυσαρεστημένοι οι πολίτες. Τι λένε για τον οικογενειακό γιατρό και τις ΤΟΜΥ

Δυσαρεστημένοι είναι οι Θεσσαλονικείς από τις προσφερόμενες υπηρεσίες στην Υγεία, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε για άλλη μια χρονιά ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ).

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας «to the point», που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΙΣΘ, το 64,7% των ερωτηθέντων δηλώνουν δυσαρεστημένοι, ενώ μόλις το 16,3% ικανοποιημένοι. Μεγαλύτερο είναι το ποσοστό στις ηλικίες 55 – 65 ετών, όπου φτάνει το 79,6%.

Ειδικότερα στον τομέα της Δημόσιας Υγείας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας κλπ) το 66,5% των πολιτών δηλώνει δυσαρεστημένο και μόλις το 18,3% δηλώνει ικανοποιημένο.

Μάλιστα, οι ερωτηθέντες στην έρευνα εκτιμούν ότι τα τελευταία δύο χρόνια η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας έχει χειροτερεύσει σε ποσοστό 65,2% όπως επίσης θεωρούν ότι έχει αυξηθεί και το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών.

«Τα αποτελέσματα αυτά είναι σε πλήρη αντίθεση με τα λεγόμενα της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας. Υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις του υπουργείου με των πολιτών. Υπάρχει αντίθεση με τα λεχθέντα και τα πραγματικά δεδομένα στον χώρο της Υγείας», τόνισε κατά την παρουσίαση της έρευνας ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Νίκος Νίτσας.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Θεσσαλονικείς επισκέπτονται για την περίθαλψη τους τα ιδιωτικά κέντρα υγείας 44,4%, τα νοσοκομεία 34,6%, συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ  το 29,4% και το 11,2% τα κέντρα υγείας και τα ιατρεία ΠΕΔΥ.

Ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού και οι ΤΟΜΥ

Γνωρίζουν τον θεσμό του οικογενειακού γιατρού αλλά δεν έχουν εγγραφεί οι Θεσσαλονικείς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα το 72% των πολιτών γνωρίζει τον θεσμό αλλά μόλις το 31,1% έχει εγγραφεί σε οικογενειακό γιατρό. Από αυτούς το 62,3 δηλώνει ότι τον έχει επισκεφτεί και κατά 78,9% δήλωσαν ότι ήταν εύκολη η πρόσβαση και η εξυπηρέτηση τους.

Τις τοπικές μονάδες υγείας (ΤΟΜΥ), γνωρίζουν τι είναι μόλις το 31,3% των πολιτών. Από αυτούς το 33,9% είχε κάποια επαφή / εμπειρία από τις ΤΟΜΥ και έχει θετική άποψη το 64,1%.

«Οι ίδιοι πολίτες έβαλαν Χ στις διαφημιζόμενες μονάδες υγείας, για τις οποίες ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα μέσω ΕΣΠΑ. Εμείς λέγαμε ότι θα έπρεπε να ενισχυθούν οι υπάρχουσες δομές», τόνισε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

Ο κ. Νίτσας υπογράμμισε ότι υπάρχει η ανάγκη η πρωτοβάθμια υγεία να στηθεί με έναν διαφορετικό τρόπο, ακόμη και με συμπράξεις ΣΔΙΤ. Κάλεσε, μάλιστα, τη νέα ηγεσία του υπουργείου υγείας που θα προκύψει μετά τις εκλογές να ενσκήψει στα σοβαρά προβλήματα της δημόσιας υγείας.