Skip to main content

«Do Something GREAT» το νέο τουριστικό μότο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Τι είπε στην εκδήλωση ο Α.Τζιτζικώστας. «Η τουριστική έκρηξη το 2013-2019 δεν είναι το ταβάνι, αλλά η βάση για πιο ισχυρή τουριστικά η Μακεδονία»

«Do Something GREAT» είναι το νέο τουριστικό σήμα που θα συνοδεύει την τουριστική καμπάνια της Κεντρικής Μακεδονίας στο εξής. Το νέο σήμα και τη νέα τουριστική καμπάνια παρουσίασε απόψε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε ειδική εκδήλωση στο «Ολύμπιον», με τον τομεάρχη Τουρισμού της Περιφέρειας, Αλέξανδρο Θάνο.

Το νέο logo έρχεται να αντικαταστήσει το παλιό –πλέον- «Very Macedonia» και όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας: «Αναμφίβολα, ο τουρισμός είναι ο κλάδος που χτυπήθηκε περισσότερο από την πανδημία. Τώρα όμως, ο μεγάλος μας στόχος πρέπει να είναι, όχι να γυρίσουμε εκεί που ήμασταν, αλλά να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες, να κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό το τουριστικό μας προϊόν».

Οι στόχοι

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι «η έκρηξη των τουριστών από το 2013 έως το 2019 δεν είναι το ταβάνι μας, είναι η βάση, η αρχή, για να κάνουμε ακόμα πιο μεγάλη και ισχυρή τουριστικά, τη Μακεδονία, για να δημιουργήσουμε νέα έσοδα, νέο εισόδημα και πολλές καλές θέσεις εργασίας. Η πανδημία, πέρα από τις τραγικές οικονομικές επιπτώσεις δημιούργησε και νέα δεδομένα, όπως την έμφαση στην ασφάλεια και τις προσεγμένες και αναβαθμισμένες υπηρεσίες, που θα γίνουν βασικό πλέον κριτήριο των τουριστών, οι οποίοι θα είναι ολοένα και πιο απαιτητικοί στις επιλογές τους. Και αυτό ακριβώς μετατρέπουμε σε συγκριτικό μας πλεονέκτημα, δημιουργώντας 'τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο', αναπτύσσοντας ακόμα περισσότερο, όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, δημιουργώντας μια ξεχωριστή εμπειρία για κάθε επισκέπτη, μια μεγάλη εμπειρία που θα θυμάται και θα μεταφέρει σε όλη του τη ζωή».



Το νέο μότο

Έτσι έδωσε το περίγραμμα του νέου τουριστικού σήματος ο περιφερειάρχης: «Γιατί ακριβώς αυτό είναι η Κεντρική Μακεδονία: Κάθε εικόνα, κάθε γεύση, κάθε μνημείο κουβαλάει μια μεγάλη ιστορία. Γιατί εδώ στον τόπο μας, ο επισκέπτης δεν περιηγείται απλώς σε ένα βουνό, αλλά στον Όλυμπο. Δεν βλέπει απλώς ένα μνημείο, αλλά τη Βεργίνα, το Δίον, την Αρχαία Πέλλα. Δεν γεύεται απλώς τις τοπικές γεύσεις, αλλά την αυθεντική Μακεδονική Κουζίνα. Δεν επισκέπτεται απλώς μοναστήρια, αλλά το Άγιον Όρος. Δεν αναβιώνει απλώς τη δόξα του παρελθόντος, αλλά ζει μια μοναδική εμπειρία, με κορυφαίες υποδομές φιλοξενίας, με σύγχρονες εκθεσιακές και συνεδριακές εγκαταστάσεις, με μοναδικές ακτές, σύγχρονες πόλεις και τους πιο φιλόξενους ανθρώπους. Επισκέπτεται μία περιφέρεια που αλλάζει ταχύτατα και κοιτάει μπροστά. Και αυτά τα στοιχεία, της μεγάλης και μοναδικής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη, αλλά και του πραγματικού μεγαλείου αυτού του τόπου, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, μετουσιώνουμε στο νέο τουριστικό σήμα και τη νέα τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας: 'Do Something Great'. Μία μεγάλη εμπειρία που ο κάθε ένας και η κάθε μία που θα την ζήσει θα γίνει πρεσβευτής του τόπου μας».

Προκλήσεις

Όπως επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας: «Εδώ στην Κεντρική Μακεδονία χτίζουμε κάτι μεγάλο. Και δεν το χτίζουμε μόνοι μας, το χτίζουμε όλοι μαζί, με πρώτους, τους ανθρώπους του τουρισμού, τους ξενοδόχους, τους επαγγελματίες, τους εργαζόμενους, που χτυπήθηκαν από την κρίση, αλλά άντεξαν, και είμαστε εδώ δίπλα τους, για να τους στηρίξουμε να γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικοί, ακόμα πιο εξωστρεφείς. Όλοι μαζί χτίζουμε κάτι μεγάλο για τη Μακεδονία, γιατί είναι ο τόπος μας, το μεράκι μας, το χρέος μας, γιατί αυτός είναι ο μεγάλος δρόμος που βαδίζουμε, γιατί είναι η μεγάλη μας ιστορική κληρονομιά, γιατί είναι η μεγάλη πρόκληση του μέλλοντος να κάνουμε μεγάλα πράγματα για την Μακεδονία μας».

Ο κ. Τζιτζικώστας μάλιστα αναφερόμενος στις ενέργειες της περιφέρειας, προκειμένου να ανταπεξέλθει της υγειονομικής κρίσης ο τουρισμός της Κεντρικής Μακεδονίας, αναφέρθηκε στη «μεγάλη συμμαχία» για τον τουρισμό με όλους τους τουριστικούς φορείς, το ΣΕΤΕ, τη Fraport και την Aegean, που από κοινού διοργάνωσαν μια μεγάλη ψηφιακή καμπάνια για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Επίσης αναφέρθηκε στη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων μέσα στην πανδημία, τόσο με το πρόγραμμα «Διέξοδος» ύψους 200 εκ. ευρώ, όσο και με το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα», όπου εντάχθηκαν 162 επενδύσεις στον τουρισμό από την Κεντρική Μακεδονία, με συνολικό ύψος χρηματοδότησης 48 εκ. ευρώ. «Μετά τη φετινή, θερινή τουριστική περίοδο, που είδαμε την αντιστροφή της πτώσης που προκάλεσε από το 2020 το ξέσπασμα της πανδημίας, μπορούμε όλοι πλέον να πούμε ότι δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα, αλλά είμαστε πιο ικανοποιημένοι και πιο αισιόδοξοι», σημείωσε ο περιφερειάρχης.

Ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας, Αλέξανδρος Θάνος, τόνισε πως ο τομέας του τουρισμού της περιφέρειας εργάστηκε επί ένα χρόνο για την αποψινή παρουσίαση και σημείωσε: «Απόψε ανοίγει ένας νέος κύκλος για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο κομμάτι του τουρισμού. Η νέα καμπάνια μας όπως τη δομήσαμε για να την εξελίξουμε τα επόμενα χρόνια δημιουργήθηκε από πρωτογενές υλικό το οποίο συγκεντρώθηκε τον τελευταίο χρόνο υπό πολύ σκληρές συνθήκες λόγω των περιορισμών της πανδημίας του κορονοϊού. Δομήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδείξει την αυθεντικότητα του προορισμού, της Κεντρικής Μακεδονίας, να αναδείξει ένα τουριστικό αφήγημα ενιαίο για όλη την Περιφέρεια, να ενώσει τα ψηφιδωτά των Περιφερειακών Ενοτήτων και να δημιουργήσει μια σύνθετη εμπειρία, έτσι όπως απαιτεί το σύγχρονο marketing».

Καλαφάτης: Πάνω από όλα η δημόσια υγεία

«Πήραμε, το καλοκαίρι που μας πέρασε, μια θαρραλέα απόφαση: Ανοίξαμε τον τουρισμό, βάζοντας, όμως, πάνω από όλα, τη δημόσια υγεία. Αναγνωρίσαμε τις διαφορετικές δυνατότητες κάθε περιοχής της χώρας σε σχέση με τον Τουρισμό και στηρίξαμε τις προσπάθειες όλων, εργαζόμενων και επιχειρηματιών. Το τελικό αποτέλεσμα φέρει θετικό πρόσημο. Οι προσπάθειες της κυβέρνησης του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν και είναι στη σωστή κατεύθυνση», τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) κ. Σταύρος Καλαφάτης σε χαιρετισμό του στην παρουσίαση της νέας τουριστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, απόψε, στον Κινηματογράφο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Καλαφάτης υπογράμμισε: «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, είχαμε αύξηση κατά 139,7% των ταξιδιωτικών εισπράξεων στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Οι εισπράξεις σε αυτό το χρονικό διάστημα διαμορφώθηκαν στα 3,84 δισ. Ευρώ.

Μπορεί τα στοιχεία έρευνας της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης που αφορούν την πόλη να δείχνουν πτώση, όμως το θετικό πρόσημο μπαίνει για τον τουρισμό όλης της Κεντρικής Μακεδονίας, της Θράκης και της υπόλοιπης χώρας. Οι εξελίξεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα το ταξιδιωτικό ισοζύγιο να εμφανίσει στο επτάμηνο πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 897 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η γλώσσα των αριθμών δε λέει ψέματα. Αντίθετα, διαψεύδει όλους όσοι έσπευσαν να προδικάσουν το αποτέλεσμα των μέτρων που πήρε η κυβέρνηση. Πήραμε, το καλοκαίρι που μας πέρασε, μια θαρραλέα απόφαση: Ανοίξαμε τον τουρισμό, βάζοντας, όμως, πάνω από όλα, τη δημόσια υγεία. Αναγνωρίσαμε τις διαφορετικές δυνατότητες κάθε περιοχής της χώρας σε σχέση με τον Τουρισμό και στηρίξαμε τις προσπάθειες όλων, εργαζόμενων και επιχειρηματιών. Ειδικά η Κεντρική Μακεδονία, έχει όλες τις δυνατότητες να αποτελέσει τουριστικό προορισμό δώδεκα μηνών το χρόνο. Χρειάζεται η στήριξη όλων μας, ώστε να πετύχουμε αυτόν το στόχο. Να αναδείξουμε τομείς του τουρισμού που μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό τουριστών. Να κάνουμε συνεργάτες μας το πλούσιο επιστημονικό προσωπικό της περιοχής».