Skip to main content

Δρομολογείται η κατασκευή της Ενωτικής Σίνδου για να δώσει λύσεις στη ΒΙΠΕΘ

Η ολοκλήρωση του δρόμου θα βάλει τέλος στην ταλαιπωρία όσων κινούνται προς Γιαννιτσά – Χαλκηδόνα, ενώ θα αποσυμφορήσει τον κόμβο της Σίνδου.

Ένα εξαιρετικά σημαντικό οδικό έργο βάζει στα σκαριά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Η Ενωτική Σίνδου, όπως ονομάζεται αναμένεται να δώσει λύση στην ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, αλλά και μεταφορέων, που κινούνται από τη Θεσσαλονίκη στην Πέλλα και αντίθετα, ενώ θα δώσει λύσεις σε μείζονα προβλήματα της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης.

Στην αυριανή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εισάγεται η σύνταξη μελέτης για τη διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών προς τον Άγιο Αθανάσιο.

Το έργο έχει μακρόχρονη ιστορία. Αφορά στο δρόμο που συνδέει τη ΒΙΕΠΘ Σίνδου με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (Ενωτική Σίνδου). Η Ενωτική Σίνδου με την ολοκλήρωσή της θα συνδέει τον άξονα ΠΑΘΕ (εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Αθηνών) τόσο με τη ΒΙΠΕΘ, όσο και με τον άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Η μελέτη για την κατασκευή της οδού εγκρίθηκε το 1977, ενώ παραλλαγή της εγκρίθηκε το 1985. Το 1987 συντελέστηκαν οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την υλοποίηση των μελετών. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί πλήρως το τμήμα της οδού από τον άξονα ΠΑΘΕ μέχρι την επαρχιακή οδό 5 (τμήμα Σίνδος - Χαλάστρα) και στη συνέχεια κατασκευάστηκε μόνο ο δεξιός κλάδος της αρτηρίας μέχρι ένα σημείο, όπου υπάρχει ισόπεδος κόμβος με οδό της ΒΙΠΕΘ.

Το 2015 εγκρίθηκε μελέτη ολοκλήρωσης των ημιτελών τμημάτων της αρτηρίας, κατασκευής γέφυρας πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή προς Ειδομένη και διαμόρφωσης ανισόπεδου κόμβου με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Με τη νέα μελέτη σχεδιάζεται να επικαιροποιηθούν τα τεχνικά έργα, να διαμορφωθεί ισόπεδος κόμβος στη συμβολή της Ενωτικής Σίνδου με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και να μελετηθεί σύνδεση των τοπικών οδών της περιοχής με την Ενωτική Σίνδου, με ισόπεδο κόμβο.

Τα έργα θα γίνουν στο τμήμα της Ενωτικής Σίνδου, μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής προς Ειδομένη και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Όπως τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, «το έργο έχει πολύ μεγάλη σπουδαιότητα, καθώς θα απελευθερωθεί ο κόμβος της Σίνδου, όπου σήμερα ταλαιπωρείται πολύς κόσμος από το μποτιλιάρισμα και τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους. Επίσης, όσοι μετακινούνται από τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ προς Γιαννιτσά και Χαλκηδόνα θα μπορούν να πηγαίνουν από την Ενωτική Σίνδου, αποφεύγοντας το δρόμο μέσω Διαβατών και κερδίζοντας σε χιλιόμετρα, χρόνο και ταλαιπωρία. Επίσης, είναι εξαιρετικά σημαντική η ολοκλήρωση του έργου, διότι θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό και το διευρωπαϊκό δίκτυο, καθώς στη σημερινή κατάσταση όλη η κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ προς Βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5 μέσω Διαβατών (που διαθέτει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και ενιαίο οδόστρωμα) και με τον τρόπο αυτό, αφενός εκτελεί μεγάλου μήκους περιπορεία και, αφετέρου, συνδέεται με το οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής μέσω ενός σηματοδοτούμενου ισόπεδου κόμβου με περιορισμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά».

Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, στα οφέλη από την ολοκλήρωση της Ενωτικής Σίνδου περιλαμβάνεται επίσης η βελτίωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του κόμβου της επαρχιακής οδού 5 με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και η αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τη βαριά κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ.

Στόχος είναι παράλληλα η διατήρηση και υποβοήθηση της αναπτυξιακής πορείας της ΒΙΠΕΘ, στην οποία λειτουργούν βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες με σημαντικές εξαγωγές και εγκαταστάσεις logistics που δημιουργούν καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους κυρίως βαρέων οχημάτων, ενώ είναι πολύ σημαντική και η μείωση του κόστους κατασκευής του έργου, μέσω της αντικατάστασης του προβλεπόμενου ανισόπεδου κόμβου με ισόπεδο.

Θα γίνουν μελέτες για το τμήμα μεταξύ της γέφυρας πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή προς Ειδομένη και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε συνολικό μήκος 750 μέτρων, θα μελετηθούν δυο ισόπεδοι κόμβοι για την εξυπηρέτηση των τοπικών συνδέσεων και θα μελετηθεί η βελτίωση όλων των τοπικών οδών, που εξυπηρετούν την άμεση περιοχή του έργου. Επίσης, θα εκπονηθεί σειρά άλλων αναγκαίων μελετών (υδραυλική, αποχέτευσης – αποστράγγισης ομβρίων, φωτισμού, τοπογραφική, περιβαλλοντική).

φωτο αρχείου