Skip to main content

Ευκαιρίες για τους Έλληνες κατασκευαστές στη Λατινική Αμερική

Μόνο Μεξικό και Βραζιλία χρειάζονται συνολικά περίπου 20 εκατομμύρια κατοικιών. Υπάρχουν προοπτικές και για τον ελληνικό κλάδο τροφίμων.

Οι οικιστικές ανάγκες των χωρών της Λατινικής Αμερικής είναι τεράστιες και ανάλογα με την χώρα το 26% έως και το 60% του πληθυσμού έχει ανάγκη από βελτιωμένες ή καινούργιες κατοικίες, απαίτηση που με την γρήγορη μεγέθυνση της μεσαίας τάξης, σε συνδυασμό με την αστυφιλία, δημιουργεί προοπτικές για τις ελληνικές εταιρείες δομικών υλικών αλλά και για τις κατασκευαστικές.

Στη Λατινική Αμερική υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα δεν έχουν …σπεύσει να αξιοποιήσουν τα projects της Ε.Ε., είπε από τη Θεσσαλονίκη ο κ. Javier Sanchez του ELANBiz  (European & Latin American Business Services) σε workshop που διοργάνωσαν ο ΣΒΒΕ και το ΕΒΕΘ.

Οι διαφορές μεταξύ των χωρών της Λατινικής Αμερικής μπορεί να είναι μεγάλες, σε ότι αφορά την ανάπτυξη, τα μοντέλα οργάνωσης των εθνικών οικονομιών, τα προβλήματα της διαφθοράς στη διοίκηση αλλά και της ασφάλειας στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Εν τούτοις, είπε ο κ. Sanchez, πρόκειται συνολικά για μία οικονομία 5,3 τρισ. δολαρίων, που τριπλασιάστηκε στα τελευταία 15 χρόνια. Πρόκειται επίσης για μία αγορά 600 εκατομμυρίων κατοίκων με μία ταχύτατη μεγεθυνόμενη μεσαία τάξη που ως το 2030 θα έχει αυξηθεί κατά 42%, επηρεάζοντας δραματικά τις τάσεις στη ζήτηση προϊόντων.

Παρά τις πολιτικές αναταράξεις που επηρέασαν αρνητικά τις οικονομίες της Βραζιλίας και της Αργεντινής, οι προβλέψεις είναι θετικές για τις οικονομίες αυτών των χωρών όπως επίσης της Κολομβίας, της Χιλής αλλά και του Μεξικού παρά το λεγόμενο «Τrump Effect».

Επιπλέον, οι  συμφωνίες που έχουν κάνει οι ενιαίες αγορές ομάδων λατινοαμερικάνικων κρατών με την ΕΕ διευκολύνουν, διευκολύνουν τις οικονομικές σχέσεις ενώ μετά από 15 χρόνια διαπραγματεύσεων αναμένεται ίσως και ως το τέλος του 2017, να υπογραφεί η συμφωνία με την μεγάλη οικονομική ένωση MERCOSUR.

Σε ό,τι αφορά τους κλάδους των κατασκευών και των δομικών υλικών αναφέρθηκε ότι μόνο στο Μεξικό υπάρχει ανάγκη για 8 εκατομμύρια κατοικίες ενώ προβλέπεται ότι μεταξύ 2016-2018 η αγορά της κατοικίας θα γνωρίσει άνοδο της τάξης του 5%.  Στην Βραζιλία, λόγω της αύξησης του πληθυσμού και της αστυφιλίας, υπολογίζεται πως στην επόμενη επταετία θα πρέπει να κατασκευαστούν 11,5 εκατομμύρια νέες κατοικίες.

Οι χώρες της Λατινικής Αμερικής, έχουν τεράστιες ελλείψεις σε έργα υποδομών και βρίσκονται στη δεύτερη χειρότερη θέση μετά την Αφρική.  Και αυτός ο τομέας προσφέρεται για δραστηριοποίηση καθώς οι λατινοαμερικάνικες κατασκευαστικές είναι μικρού μεγέθους και χωρίς προηγμένη τεχνογνωσία σε μεγάλα έργα, αρκεί να επιλεγεί χώρα που επιτρέπει την δραστηριοποίηση ξένων, ευρωπαϊκών εταιρειών, στα δημόσια έργα, όπως π.χ. η Χιλή.

Να σημειωθεί ότι Χιλή και Ουρουγουάη είναι οι χώρες που προσελκύουν τις περισσότερες άμεσες ξένες επενδύσεις ενώ πιο φιλικές και στις ξένες επιχειρήσεις είναι επίσης το Μεξικό και το Περού.

Άλλος κλάδος ο οποίος προσφέρεται για ανάπτυξη δραστηριότητας από ελληνικές επιχειρήσεις, είναι αυτός των τροφίμων- ποτών.

Παρότι η Λατινική Αμερική είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τροφίμων σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν πολλά niche markets, που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν ελληνικές εταιρείες αρκεί τα προϊόντα τους, να ανταποκρίνονται με ξεκάθαρο τρόπο στις απαιτήσεις των αγορών και αυτό να είναι ευδιάκριτο και στις συσκευασίες.

Έτσι, υπάρχει αγορά για τα οργανικά τρόφιμα, για τα ονομαζόμενα λειτουργικά τρόφιμα, για convenience foods, αλλά και για ελαιόλαδο, ελληνικό γιαούρτι, σοκολατοειδή.

Τέλος, ο κ. Sanchez τόνισε ότι ο πρωτογενής τομέας στη Λατινική Αμερική, παρότι μεγάλος, έχει ανάγκη σύγχρονων αγροτεχνολογικών μεθόδων προκειμένου να  αυξήσει την παραγωγικότητά του.