Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ενστάσεις και ερωτηματικά γονέων και εκπαιδευτικών για τα self test

Αμφιβολίες για την ορθή χρήση και την αξιοπιστία των αυτοδιαγνωστικών τεστ εκφράζει η εκπαιδευτική κοινότητα εν όψει της επαναλειτουργίας των λυκείων

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα σχετικά με την υποχρεωτική χρήση των self test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς εν όψει της επανέναρξης της δια ζώσης εκπαίδευσης στα λύκεια της χώρας.

Γονείς και εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης εκφράζουν αμφιβολίες σχετικά με το αν θα γίνει σωστά η χρήση τους, αλλά και τις ενστάσεις τους για το γεγονός ότι η ευθύνη της όλης διαδικασίας εναπόκειται στη δική τους ευθύνη

«Εμείς από την αρχή είχαμε ζητήσει να γίνονται τεστ στους μαθητές, γιατί μας έλεγαν οι γιατροί ότι συνήθως τα παιδιά δεν έχουν συμπτώματα. Φυσικά είμαστε υπέρ του να γίνονται τεστ. Δεν θα πάμε κόντρα στην επιστημονική κοινότητα Το ζήτημα είναι ότι είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να διασφαλίσει ότι τα self test θα γίνονται με ασφάλεια για τους μαθητές, ότι η διάγνωση θα είναι σωστή και ότι θα μεταφέρονται σωστά τα στοιχεία. Ωστόσο, μεταθέτουν την ευθύνη στους γονείς, όπως έχουν κάνει από την αρχή της πανδημίας. Η ευθύνη του υπουργείου Παιδείας ποια είναι; Μόνο να ανακοινώνει ημερομηνίες μαθημάτων; Δεν είναι δυνατόν να μεταφέρονται οι ευθύνες του υπουργείου στην πόρτα του κάθε σπιτιού και σε αυτό το επίπεδο», είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκονάς.

Όπως ανέφερε ο κ. Κοκονάς, υπάρχουν και ομάδες που διατυπώνουν απόψεις περί επικινδυνότητας των τεστ, καλώντας κι άλλους πολίτες να μην τα χρησιμοποιήσουν, ωστόσο είναι περιορισμένες και δεν εκφράζουν το σύνολο των γονέων. Και τονίζει ότι από μόνα τους τα τεστ δεν διασφαλίζουν την ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων. «Τα self test καλώς θα γίνουν -αν και θα έπρεπε να γίνουν με άλλον τρόπο- αλλά, αν δεν συνοδεύονται από τα ανάλογα μέτρα, θα έχουμε μία από τα ίδια. Μέσα στις τάξεις θα είναι πάλι 25 με 30 παιδιά σε υπόγεια, σε χώρους που δεν αερίζονται, χωρίς προσωπικό στην καθαριότητα, κάτι που είναι στην ευθύνη του δήμου το πώς θα διαχειριστεί. Επιπλέον, έχουμε τα εκπαιδευτικά κενά, καθώς πολλοί καθηγητές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και μένουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν αναπληρώνονται. Φτάσαμε Απρίλιο και συζητάμε αυτά που έπρεπε να έχουν λυθεί από τον Σεπτέμβριο», είπε χαρακτηριστικά.

Την ίδια άποψη εξέφρασε στη Voria.gr και η πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Γιάννα Λαθήρα. «Εμείς από την αρχή της πανδημίας ζητάμε να έχουμε στα σχολεία μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ. Θεωρούμε, όμως, ότι αυτά πρέπει να γίνονται από δημόσιους φορείς ή στην ανάγκη από νοσηλευτές που θα μπορούσαν να έρθουν στα σχολεία. Θα μπορούσε αυτό να οργανωθεί από την κυβέρνηση και υπήρχε ο χρόνος να γίνει κάτι τέτοιο. Μεταθέτουν, όμως, το θέμα της ιχνηλάτησης στην ατομική ευθύνη γονιών και εκπαιδευτικών Το μεγάλο πρόβλημα με τα self test είναι η αξιοπιστία τους, γιατί είναι χαμηλότερη από αυτήν των rapid test που κυμαίνεται στο 70%. Επιπλέον, πρόκειται για τεστ που δεν είναι εύκολο να κάνει κάποιος μόνος του», ανέφερε.

Οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών

Στο μεταξύ, με αργούς ρυθμούς, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, εξελίσσεται ο εμβολιασμός του κλάδου, ο οποίος έχει περιληφθεί στις λίστες των ομάδων που καλούνται από τα εμβολιαστικά κέντρα όταν περισσεύουν εμβόλια.

«Είμαστε 170.000 εκπαιδευτικοί, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό λόγω ηλικίας έχει ήδη εμβολιαστεί. Θα μπορούσαν μέσα σε δύο – τρεις μέρες να εμβολιάσουν κατά προτεραιότητα τους εκπαιδευτικούς. Αυτό που γίνεται τώρα με τα εμβόλια που περισσεύουν προχωρά, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς. Επίσης, ενώ έπειτα από μεγάλη πίεση από τα σωματεία μας είπαν για τα ειδικά σχολεία ότι θα μείνουν ανοιχτά και θα γίνονται εμβολιασμοί, ακόμα δεν ξεκίνησαν», σημείωσε η κ. Λαθήρα, η οποία επισήμανε ότι υπάρχει μεγάλη διάθεση από τους εκπαιδευτικούς να εμβολιαστούν, κάτι που αποτυπώθηκε και στις αιτήσεις στη σχετική πλατφόρμα.