Παρασκευή 20 Μαΐου 2022
x

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΡΗΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ

Νέα προγραμματική σύμβαση 7,7 εκ. ευρώ για να γίνει πράξη ένα έργο που «σέρνεται» επί περίπου 20 χρόνια. Περιφέρεια και Δήμος ξεπέρασαν τα εμπόδια.

Νέα προγραμματική σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του αλιευτικού καταφυγίου στη Νέα Κρήνη υπέγραψαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο δήμος Καλαμαριάς, η οποία εγκρίθηκε τόσο από τη Μητροπολιτική, όσο κι από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας.

Με τη σύμβαση αυτή ανοίγει οριστικά ο δρόμος για την κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου, ενός έργου που... σέρνεται επί περίπου 20 χρόνια και πέρασε από πολλά «κύματα» για να φτάσει η στιγμή που οι περίπου 100 ψαράδες της περιοχής να αποκτήσουν την πολυπόθητη υποδομή.

Ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε είναι 7,7 εκ. ευρώ για τη δημιουργία του αλιευτικού καταφυγίου από το νοσοκομείο «Παναγία» μέχρι τη «Ρέμβη» (μεταξύ των οδών Βρυούλων και Αιολίας) και έχει πλέον εγκριθεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Το καταφύγιο θα εξυπηρετεί σκάφη παράκτιας και μέσης αλιείας και αποτελεί τη συνέχεια της επιχωμάτωσης που έγινε το 1996 για να δημιουργηθεί, όταν κατασκευαζόταν το Μέγαρο Μουσικής.

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμαριάς μάλιστα ο δήμαρχος, Γιάννης Δαρδαμανέλης επισήμανε πως για να φτάσει το έργο στο σημείο να μπει σε τροχιά υλοποίησης χρειάστηκε να τροποποιηθεί η μελέτη και να γίνει νέα προγραμματική σύμβαση, η οποία καλύπτει όλες πλέον τις παραμέτρους και τις απαιτήσεις των φορέων.

Η Μητροπολιτική και η Οικονομική Επιτροπή δεν ήταν οι μόνες που έδωσαν τις εγκρίσεις τους. Την περιβαλλοντική μελέτη αναμένεται να εγκρίνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης και ακολούθως η σύμβαση πρέπει να περάσει κι από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για να προλάβει την ανοιχτή πρόσκληση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου 2021, ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση. Ο κ. Δαρδαμανέλης πάντως τόνισε ότι δήμος και υπουργείο είναι σε συνεννόηση για να προχωρήσει άμεσα το θέμα του αλιευτικού καταφυγίου.

Η αλήθεια είναι πως ο δήμος πίεσε πολύ για να γίνει το συγκεκριμένο έργο, ενημερώνοντας όλους τους τοπικούς φορείς, τους βουλευτές, τις υπηρεσίες και την κυβέρνηση, πετυχαίνοντας σειρά παρεμβάσεων, που ενίσχυσαν τη δεδομένη αναγκαιότητα της παρέμβασης.

Από τον Μάρτιο του 2020, όταν το έργο κινδύνευε να χάσει την ευκαιρία της χρηματοδότησής του, η Voria.gr παρακολούθησε την πορεία του και όλες τις διαδικασίες, οι οποίες έφεραν την κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου σε φάση υλοποίησης. Και είναι ενδεικτικό ότι σε αυτό το διάστημα εκείνο που ουσιαστικά λύθηκε ήταν η γραφειοκρατία. Η ίδια αιτία που καθυστέρησε την υλοποίηση ενός τόσο αναγκαίου έργου για τους αλιείς της περιοχής επί δυο δεκαετίες...

Το καταφύγιο περιλαμβάνει έναν κυματοθραύστη, δύο μώλους, ένα εσωτερικό κρηπίδωμα και μια χερσαία ζώνη επιφάνειας 15 στρεμμάτων με όλα τα αναγκαία έργα εξυπηρέτησης του αλιευτικού καταφυγίου και των ψαράδων (ύδρευση, πυροπροστασία, ηλεκτρισμό, δεξαμενές αποβλήτων).

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας, Απόστολος Γιάντσης, από τη Χαλάστρα μέχρι και τη Μηχανιώνα, δεν υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας αλιευτικών σκαφών. Στη Χαλάστρα βρίσκεται το φυσικό αλιευτικό καταφύγιο όπου μπορούν να ελλιμενιστούν μόνο τα μυδοκαλλιεργητικά σκάφη που δεν έχουν καρίνες. Συνεπώς προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας του αλιευτικού καταφυγίου για να βρουν το σπίτι τους όλα τα αλιευτικά σκάφη που πέραν της Μηχανιώνας και της Χαλάστρας είναι περίπου 200, αυτά που έχουν έδρα στην περιοχή της μείζονος Θεσσαλονίκης. Το έργο θα υλοποιήσει η Περιφέρεια, ενώ θα το διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο. Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για την τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση της μαρίνας στην Αρετσού καθώς σήμερα το τελευταίο κομμάτι της καταλαμβάνεται από αλιευτικά σκάφη τα οποία προβλέπεται να μεταφερθούν στο αλιευτικό καταφύγιο.

Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το πρόγραμμα «Αλιεία και Θάλασσα» του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ