Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Έρχεται ο διαγωνισμός για τη μετατροπή του Γκόνου σε logistics center

Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε διεθνή εμπορευματικό πόλο - Οι ανακοινώσεις που έγιναν για το θέμα στο συνέδριο ΟΦΑΕ - ΠΕΕΔ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος προκειμένου να τρέξει ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, που θα γίνει με τη σφραγίδα του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως τόνισε κατά την τοποθέτηση του ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος στη διάρκεια του συνεδρίου «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης», το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί το επόμενο διάστημα τοnν διαγωνισμό προκειμένου να αξιοποιηθεί το πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, το οποίο με την ολοκλήρωση του θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε διαμετακομιστικό κέντρο. «Ήρθε η ώρα για να υλοποιηθεί αυτό το έργο» ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας τη σημασία της διασύνδεσης του logistics center με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το συνέδριο, στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι των φορέων των οδικών μεταφορών από τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και των Βαλκανίων, συνδιοργανώνουν η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς.

Η μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, που εκτείνεται σε 672 στρέμματα και βρίσκεται στη δυτική είσοδο της πόλης και σε απόσταση 8 χλμ. από το λιμάνι, στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας αναμένεται να βάλει τα θεμέλια για την ανάδειξη της πόλης σε εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων και πύλη εξόδου εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη.

Όπως τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών η Βόρεια Ελλάδα μπορεί και θέλει να είναι ηγέτιδα μεταφορών ωστόσο θα πρέπει να συντρέξουν και οι προϋποθέσεις. Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος, η κυβέρνηση υλοποιεί έναν στρατηγικό σχεδιασμό για τη βελτίωση των υποδομών αλλά και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα δώσουν προστιθέμενη αξία στον κλάδο των μεταφορών. Μεταξύ άλλων ανέφερε τη διασύνδεση λιμανιών της χώρας με τα σιδηροδρομικά δίκτυα, την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, αλλά και την ψηφιοποίηση των υποδομών που θα συμβάλει στην αύξηση των εμπορευματικών ροών.

Στην Ελλάδα πάνω από το 90% των εμπορευμάτων μεταφέρεται οδικώς ανέφερε κατά το μαγνητοσκοπημένο μήνυμα του ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς υπογραμμίζοντας πως οι αντοχές των ελληνικών οδικών μεταφορών έχουν δοκιμαστεί κατ επανάληψη και απέδειξαν την ευελιξία και την ανθεκτικότητα τους. Σημειώνεται πως το 60% των ευρωπαϊκών μεταφορών εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω της διασύνδεσης θαλάσσιων και οδικών μεταφορών.

Στις ελκυστικές αποδόσεις που έχουν τα logistics center και στις δράσεις που υλοποιεί η κυβέρνηση προκειμένου να καταστεί η χώρα και η Βόρεια Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κέντρο, αναφέρθηκε η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

«Η Βόρεια Ελλάδα, μπορεί να αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους διαμετακομιστικούς κόμβους. Ο ρόλος των Ελλήνων Αυτοκινητιστών σε αυτή την προσπάθεια είναι αδιαμφισβήτητος» ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο προεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης.

Στις συνθήκες στις οποίες λειτουργούν οι μεταφορικές εταιρείες αναφέρθηκε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του ΠΕΕΔ, Δημήτρης Κιούσης χαρακτηρίζοντάς τες αναχρονιστικές και υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να υπάρξουν ριζικές αλλαγές.

Χορηγός επικοινωνίας του συνεδρίου είναι η Voria.gr.