Skip to main content

Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης στον αστερισμό της ψηφιακής προβολής

Τον απολογισμό των δράσεών του στο έτος της πανδημίας παρουσίασε σήμερα σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου η διοίκηση του οργανισμού

Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού έφερε η πανδημία για τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο οποίος αξιοποίησε όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα, προκειμένου να προβάλει την πόλη στην πιο δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό.

Συμμετοχή σε virtual εκθέσεις και συνέδρια, ενισχυμένη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακές καμπάνιες σε στοχευμένες αγορές ήταν οι βασικές δράσεις για το 2020 που παρουσίασε σήμερα η διοίκηση του οργανισμού σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

«Με όχημα την ψηφιακή μας δύναμη ταξιδέψαμε σε όλο τον κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του οργανισμού, Βούλα Πατουλίδου, επισημαίνοντας ότι «η υγειονομική κρίση λειτούργησε υπό μία έννοια ευεργετικά, καθώς μας έδωσε δυνατότητα να αξιοποιήσουμε αρετές και αξίες, όπως η ευθύνη, η αλληλεγγύη και η δημιουργικότητα». Σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό ανέφερε πως δεν έγινε από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά ήταν το αποτέλεσμα κόπων χρόνων, οι οποίοι επιταχύνθηκαν. «Κοινό όραμα είναι να είμαστε ένας αποτελεσματικός αξιόπιστος και καινοτόμος φορέας που να χαίρει εμπιστοσύνης», δήλωσε τονίζοντας πως «το στοίχημα δεν κερδίζεται από έναν, αλλά από την ένωση ανθρώπων που αγαπούν το αντικείμενο».

Για τη φετινή τουριστική χρονιά η κ. Πατουλίδου χαρακτήρισε παρακινδυνευμένο να γίνουν προβλέψεις, καθώς το ασφαλές άνοιγμα εξαρτάται από την πορεία των εμβολιασμών. Ωστόσο, τόνισε πως οι δράσεις του οργανισμού φαίνεται να έχουν αποτελέσματα και τα μηνύματα είναι αισιόδοξα ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδεύσει στην Ελλάδα. Όπως είπε, εάν ο τουρισμός ήταν ανοιχτός και με δεδομένη τη βελτίωση του αεροδρομίου και των υπόλοιπων υποδομών η εικόνα θα ήταν καλή. «Όταν ξεκινήσαμε αριθμοί ήταν απογοητευτικοί. Τώρα δεν είναι έτσι. Πλέον σε αναζητούν και σε βρίσκουν», ανέφερε.

Σχολιάζοντας τις αντιπαλότητες που ταλαιπώρησαν τον οργανισμό στο παρελθόν η κ. Πατουλίδου επισήμανε ότι ο στόχος είναι κοινός και είναι το καλό της πόλης. Πρόσθεσε δε ότι η ευθύνη του οργανισμού είναι ακόμα μεγαλύτερη από εδώ και πέρα, αφού η αβεβαιότητα είναι αυξημένη.

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος του δήμου Θεσσαλονίκης, αντιδήμαρχος Τουρισμού, Μαρία Καραγιάννη, επισήμανε πως η περίοδος παραμένει δύσκολη. «Ακόμη είμαστε σε κινούμενη άμμο. Αυτό που κατάφερε ο οργανισμός με συγκεκριμένη στρατηγική να γυρίσει την κρίση σε ευκαιρία, να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για το ’20 και για τον σχεδιασμό του ’21 να προσφέρει το καλύτερο που μπορεί για το τουριστικό προϊόν της χώρας», είπε. Η ίδια επισήμανε ότι όλα εξαρτώνται από τους εμβολιασμούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο και από τις διακρατικές συμφωνίες που θα συνάψει η χώρα, όπως αυτή με το Ισραήλ, ενώ ειδική αναφορά έκανε στην πρόταση της κυβέρνησης για υγειονομικό διαβατήριο.

Την εκτίμηση ότι η πανδημία δεν έφερε εφησυχασμό στον οργανισμό εξέφρασε η εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Χρύσα Γρανούζη. «Ο τουρισμός ήταν ο νούμερο ένα κλάδος που πλήττεται από Μάρτιο και μετά. Παρά το δύσκολο αυτό στάδιο που περάσαμε Οργανισμός δεν εφησύχασε. Κάνουμε πολλά πράγματα, θα κάνουμε κι ακόμα περισσότερα και πιστεύω να τελειώσει γρήγορα όλο αυτό που ζούμε όλοι μας», τόνισε.

Οι δράσεις του οργανισμού

Στα αξιοσημείωτα των φετινών δράσεων είναι η σημαντική παρουσία σε όλα τα social media. Όπως επισημάνθηκε κατά τη συνέντευξη Τύπου, αυξήθηκαν κατά 35.000 οι followers του οργανισμού στο Facebook. Κατακόρυφη ήταν η αύξηση και στο Instagram, ενώ σημαντική ήταν η παρουσία και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από τα συγκεκριμένα μέσα προσκάλεσε τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο να περιηγηθούν σε ιστορικά σημεία της πόλης μέσω εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας.

Στοχευμένες καμπάνιες έγιναν στην αγορά των Βαλκανίων, με τα σερβικά να γίνονται η όγδοη γλώσσα στην ιστοσελίδα του οργανισμού. Παράλληλα, επιχειρήθηκε άνοιγμα στην τουριστική αγορά της Ινδίας, με παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού Satte.

Ο οργανισμός είχε και δύο δικές του παραγωγές τουριστικής προβολής. Η πρώτη ήταν για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού με τίτλο rural stories και στόχο να δώσει το μήνυμα ανάπτυξης υπαίθρου μέσω του τουρισμού, η οποία προωθήθηκε σε περισσότερες από 20 χώρες και είχε περισσότερες από 200.000 προβολές, με συνολική απήχηση σε μισό εκ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η δεύτερη ήταν η εορταστική παραγωγή Next Christmas, που προέβαλε ως ισχυρό πλεονέκτημα τους ανθρώπους της πόλης και η οποία είχε πάνω από 250000 θεάσεις, προβλήθηκε δωρεάν και έγινε viral χωρίς πληρωμένη καμπάνια.

Ο οργανισμός συμμετείχε σε virtual εκθέσεις και συνέδρια και σε διαδικτυακά φόρα τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ διοργάνωσε press trips και 14 διαβουλεύσεις με φορείς που εμπλέκονται στον τουρισμό.

Παράλληλα, ισχυροποίησε της σχέση του με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, ενώ είχε συνεχή συνεργασία με τον ΕΟΤ, αλλά και ειδικά το γραφείο του ΕΟΤ στο Ισραήλ, δεδομένου ότι το 2019 οι Ισραηλινοί ήταν οι πρώτοι σε αριθμό επισκέπτες της πόλης. Επιπλέον, εγκαινίασε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το ΙΜΕΤ, μαζί με το οποίο εξετάζει την δημιουργία ενιαίας κάρτας τουρισμού για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Τέλος, ο οργανισμός πρόσθεσε στο δυναμικό του τέσσερα νέα συνδρομητικά μέλη και συγκεκριμένα τους δήμους Βόλβης, Θέρμης, Δέλτα και Θερμαϊκού.