Skip to main content

Φίλης: Aνικανότητα και γύμνια του επιτελικού κράτους της ΝΔ

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης σε άρθρο του στην Αυγή σχολίασε, μεταξύ άλλων, την πολιτική της κυβέρνησης στην Παιδεία.

Για ανικανότητα και γύμνια του επιτελικού κράτους της ΝΔ, κάνει λόγο ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης σε άρθρο του στην Αυγή.

Ο ίδιος επανέλαβε τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ «για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στις τάξεις», την οποία όπως είπε, θεωρεί η αξιωματική αντιπολίτευση «πρώτιστο παιδαγωγικό στόχο, αφού εκεί είναι η θέση των μαθητών, στη "φυσική" τους τάξη, με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους».

Ο πρώην υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για χρηματοδότηση για την Παιδεία, «προκειμένου να διαμορφωθούν τάξεις με δραστικά μειωμένη "μαθητική πυκνότητα"», κάτι που προϋποθέτει «επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών και επιτάχυνση του διορισμού των 10.500 μονίμων εκπαιδευτικών, που είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ». «Ακούμε αντίθετα ότι οι τάξεις θα λειτουργήσουν με πλήρη μαθητική σύνθεση, όπως προ πανδημίας και πρακτικά με το συνήθη αριθμό εκπαιδευτικών», τόνισε, προσθέτοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε παρεμβάσεις στην σχολική κτιριακή υποδομή, χωρίς όμως να γίνει τίποτα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Επιπλέον, υπογράμμισε μεταξύ άλλων, την ανάγκη αναζήτησης πρόσθετων, εναλλακτικών σχολικών αιθουσών μέσω των ΟΤΑ, σχολιάζοντας πως αντίθετα, το υπουργείο αύξησε τους μαθητές στα δημοτικά από 22 σε 25.

Όπως υποστηρίζει στο άρθρο του ο Ν. Φίλης, τα μέτρα που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόζονται παντού στην Ευρώπη. «Εδώ τι από αυτά; Εδώ... μόνο μάσκες. Δωρεάν όπως απαιτεί ο ΣΥΡΙΖΑ; Κανείς δεν ξέρει ακόμη. Επικρατεί ένα απίστευτο αλαλούμ ("προσωπικό εργαλείο", "ευθύνη των γονέων", "ευθύνη των δήμων και του κράτους" οι εκφράσεις από αρμόδια χείλη μέσα σε 24 ώρες)», προσθέτει.

«Όταν η οικονομία και τα σύνορα άνοιξαν, φάνηκε η κυβερνητική γύμνια με την έλλειψη σχεδίου και προετοιμασίας. Ο ... Μωυσής έκανε φτερά», σημειώνει ο Ν. Φίλης λέγοντας «η αποτυχία της προετοιμασίας είναι η προετοιμασία της αποτυχίας».

Τέλος, επαναλαμβάνει την έκκλησή του προς την υπουργό Παιδείας «έστω και την ύστατη στιγμή να ανταποκριθεί στο καθήκον της, ξεκινώντας από την κοινή σύγκληση των Επιτροπών Μορφωτικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής και για άμεση ανάληψη των προτεινόμενων πρωτοβουλιών ώστε να αναπληρωθεί ο αδίκως χαμένος χρόνος».