Skip to main content

Foodlaw Consulting: Ο φύλακας άγγελος της Θεσσαλονίκης για εταιρείες τροφίμων

Η 33χρονη τεχνολόγος τροφίμων, Δήμητρα Ιωαννίδου, δημιούργησε τη FoodLaw Consulting θέλοντας να στηρίξει τις εταιρείες τροφίμων στο δύσκολο έργο τους

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί φύλακας… άγγελος των επιχειρήσεων τροφίμων, αφού είναι στο πλάι τους για ο,τιδήποτε χρειαστούν, από τη σύνταξη της ετικέτας των προϊόντων τους και την έκδοση των αδειών λειτουργίας τους μέχρι την προετοιμασία τους για υγειονομικούς ελέγχους και την εκπαίδευσή τους στους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων.

Μάλιστα, η 33χρονη τεχνολόγος τροφίμων, Δήμητρα Ιωαννίδου, που δημιούργησε το 2010 τη Foodlaw Consulting στη Θεσσαλονίκη, καλείται εν μέσω πανδημίας να προσαρμόσει με ταχύτατους ρυθμούς τις εταιρείες τροφίμων στα νέα δεδομένα υγιεινής και ασφάλειας και στις νέες ανάγκες που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός.

Σε μία μόλις δεκαετία η Δήμητρα Ιωαννίδου κατάφερε να έχει πελάτες από όλη την Ελλάδα, από εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία και αρτοποιεία μέχρι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων. Αντλεί δε μεγάλη ικανοποίηση να τις βοηθά στα δύσκολα, συμβάλλοντας παράλληλα στο να φτάνουν στον καταναλωτή ασφαλή προϊόντα. Πριν από μερικά χρόνια μάλιστα βραβεύτηκε στο πλαίσιο του Money Show ως μια εκ των σημαντικότερων επιχειρηματιών της Βόρειας Ελλάδας κάτω των 40 ετών, με το βραβείο γε"νέο" επιχειρείν.

«Μου αρέσει να είμαι δίπλα στις επιχειρήσεις, αλλά ταυτόχρονα χαίρομαι, όταν γνωρίζω ότι μέσω της δουλειάς μου καταφέρνω να παίρνει ο καταναλωτής στα χέρια του προϊόντα που δεν τον παραπλανούν» λέει στη Voria η Δήμητρα Ιωαννίδου που είναι και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια, εγγεγραμμένη στο μητρώο του ΕΦΕΤ. Η Foodlaw Consulting συνεργάζεται για να φέρει εις πέρας την πολύ μεγάλη γκάμα των δράσεών της με τεχνολόγους τροφίμων, γεωπόνους, νομικούς, χημικούς, μηχανολόγους μηχανικούς, ακόμα και αρχιτέκτονες. Ασχολείται κατά κύριο λόγο με θέματα που αφορούν την έκδοση αδειών επιχειρήσεων τροφίμων, τη συμβουλευτική στη νομοθεσία των τροφίμων και την προετοιμασία για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από υγειονομικούς ελέγχους (ΕΦΕΤ, Yγειονομικό, Διεύθυνση Εμπορίου, Χημείο του Κράτους).
Διαχειρίζεται κρίσεις, όπως καταγγελίες, αγορανομικά δικαστήρια, υποστήριξη σε διοικητικά πρόστιμα από ελεγκτικές Υπηρεσίες, εκπονεί μελέτες HACCP, ISO 22000:2005, ISO 9001, BRC, IFS, FSP, συντάσσει τις επισημάνσεις των τροφίμων, διοργανώνει εκπαιδευτικά σεμινάρια στην υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και γενικά επιβλέπει τις επιχειρήσεις σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, από την παραλαβή των πρώτων υλών μέχρι τη διάθεση των τελικών προϊόντων, εφαρμόζοντας την εθνική και κοινοτική νομοθεσία των τροφίμων.

Ο έρωτας για το επιχειρείν στην ηλικία των 23 ετών

Η Δήμητρα Ιωαννίδου σπούδασε τεχνολογία τροφίμων και έκανε στη συνέχεια ένα μεταπτυχιακό στη διαχείριση αποβλήτων των επιχειρήσεων. Αν και βρέθηκε περισσότερο τυχαία στη σχολή της, κατά τη διάρκεια των σπουδών της αγάπησε το αντικείμενο και πολύ πριν τις ολοκληρώσει ήξερε πως ήθελε να δημιουργήσει τη δική της εταιρεία συμβούλων για τον κλάδο των τροφίμων. Έτσι, σε ηλικία μόλις 23 ετών μπήκε στον επιχειρηματικό στίβο με το όνειρο να μπορεί να είναι χρήσιμη για τις επιχειρήσεις τροφίμων, για τις οποίες διαπίστωνε πόσο φορτωμένες με υποχρεώσεις ήταν και μάλιστα απέναντι σε πολλά μέτωπα, με πρώτο αυτό της νομοθεσίας. Από την πρώτη στιγμή η δουλειά της την συνεπήρε και οι ανάγκες της την οδήγησαν στη συνεχή μελέτη, ώστε να είναι διαρκώς ενήμερη για τις εξελίξεις. Το επιχειρείν, παρά το νεαρό της ηλικίας της, δεν την φόβισε, αντίθετα την μάγεψε. Μάλιστα, ακόμα θυμάται τον πρώτο της πελάτη, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, που τη γέμισε ευθύνη.

Η ίδια λέει πως οι ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων διατηρούν ένα υψηλό επίπεδο και είναι ιδιαίτερα υπεύθυνες όσον αφορά τις υποχρεώσεις απέναντι στο νόμο και τον καταναλωτή. Μετά δε την δεκαετή ενασχόλησή της με το αντικείμενο βλέπει τα τρόφιμα με άλλο μάτι, δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό να διαβάσει τις ετικέτες τους σε ένα σούπερ μάρκετ, για να δει αν πληρούν τις προϋποθέσεις και έχει επηρεάσει ακόμα και το φιλικό της περιβάλλον σε αυτό.