Skip to main content

Γκιουλέκας: Προβληματισμός και ερωτηματικά για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, η οποία περιλαμβάνει και τους σταθμούς Βενιζέλου-Αγίας Σοφίας.

Τον έντονο προβληματισμό του από την πορεία των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τον συνολικό χρόνο αποπεράτωσης του έργου, τον χρόνο ολοκλήρωσης των σταθμών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας και το κλείσιμο της οδού Βενιζέλου, εκφράζει ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Κώστας Γκιουλέκας.

Όπως αναφέρει, ο προβληματισμός και τα ερωτηματικά είναι αποτέλεσμα της απάντησης που έδωσε η κυβέρνηση σε πρόσφατη ερώτησή του στην Βουλή σχετικά με την πρόοδο των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΠ Β-2523/23.10.2017 Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών).  

Όπως αναφέρει, στην απάντησή του το αρμόδιο Υπουργείο δίνει ως χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συνολικού έργου το Νοέμβριο του 2020 αλλά δεν διευκρινίζει εάν αυτός ο χρόνος θα είναι ο χρόνος παραδόσεως του έργου στην κοινή χρήση ή ο χρόνος αποπεράτωσής του (σημειώνεται ότι χρειάζεται τουλάχιστον ένας χρόνος δοκιμαστικής λειτουργίας πριν παραδοθεί το Μετρό στην χρήση των πολιτών).

«Από την ίδια απάντηση του Υπουργείου προκύπτει ότι ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η τεχνική λύση του «Σταθμού Βενιζέλου», με βάση τις κατευθύνσεις που έδωσε το Υπουργείο Πολιτισμού για το ζήτημα των αρχαιοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει πρώτα να καταλήξουν στο δέον γενέσθαι κατασκευαστικά για το Σταθμό «Βενιζέλου» και μετά να προχωρήσουν οι μελέτες για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, για την πρόσβαση του κοινού σε αυτές και για τον περιβάλλοντα χώρο. Πότε θα γίνουν όλα αυτά; Ουδείς γνωρίζει...», σημειώνει ο κ. Γκιουλέκας.

Θολό παραμένει, τονίζει ο βουλευτής, και το τι θα γίνει με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην καρδιά της πόλης, στην συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου. «Σύμφωνα με την απάντηση, ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί τι θα συμβεί στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης, ποιες οδοί θα αποκλειστούν, για πόσο χρονικό διάστημα και από πού θα διοχετεύεται παράπλευρα η κίνηση των οχημάτων».

Ο κ. Γκιουλέκας ασκεί κριτική επίσης για το γεγονός ότι παραμένει άγνωστο, όπως τονίζει, το κόστος κατασκευής.

«Φαίνεται ξεκάθαρα από την απάντηση ότι θα υπάρξουν επιπλέον δαπάνες για τις οποίες θα χρειαστεί η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Το ακριβές κόστος θα εκτιμηθεί αφού κατατεθούν όλες οι απαραίτητες μελέτες για τους δύο σταθμούς. Δηλαδή, κανείς από τους αρμόδιους δεν είναι σε θέση να μας πληροφορήσει έως σήμερα πόσο τελικά θα κοστίσει το Μετρό Θεσσαλονίκης και πόση θα είναι η υπέρβαση του προϋπολογισμού».

Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, ο κ. Γκιουλέκας αναφέρει:

«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση σε σχέση με την κατασκευή των Σταθμών «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας», οι οποίοι, σύμφωνα με τον κ.Σπίρτζη, «...εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα ενσωματωθούν 1-2 χρόνια αργότερα (από το Νοέμβριο του 2020)...» Η έκπληξη δεν έγκειται μόνο στην αισιοδοξία του αρμόδιου Υπουργού και της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση και την τελική απόδοση ενός έργου στην κοινή χρήση μέσα στα προσεχή δύο-τρία χρόνια, όταν ακόμη δεν έχουν συνταχθεί καν οι σχετικές μελέτες και δεν έχει βρεθεί η τελική τεχνική λύση που θα ακολουθηθεί. Κυρίως επικεντρώνεται στο γεγονός ότι στην ίδια απάντηση αναφέρεται ότι ακόμη δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι εάν θα παραδοθούν εγκαίρως και οι Σταθμοί «Δημοκρατίας» και «Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού» αφού, αναφέρεται επί λέξει: «Με την ολοκλήρωση των μελετών για σταθμό Βενιζέλου θα γίνει εκτίμηση της δυνατότητας λειτουργίας των σταθμών "Δημοκρατίας" και "Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός" σε προγενέστερο χρόνο». Δηλαδή, δεν είναι μόνο στον αέρα οι Σταθμοί «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας», αλλά, όπως αποκαλύπτεται από την απάντηση, είναι και οι Σταθμοί «Δημοκρατίας» και «Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού»...

«Τα συμπεράσματα και τα σχόλια δικά σας...», καταλήγει.