Skip to main content

Γνωμοδότηση για την αγορά διανομής Τύπου ζητά η κυβέρνηση

Με κοινή τους επιστολή, οι δύο υπουργοί Οικονομίας και Ψηφιακής Πολιτικής ζητούν τη γνώμη της Επιτροπής σχετικά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού

Τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατά πόσον ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά διανομής Τύπου μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά σε περίπτωση δραστηριοποίησης μονάχα μίας επιχείρησης με το αντικείμενο αυτό ζήτησαν οι υπουργοί Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς.

Συγκεκριμένα, με κοινή τους επιστολή, οι δύο Υπουργοί ζητούν τη γνώμη της Επιτροπής σχετικά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού σε περίπτωση που παύσει τη δραστηριότητά της η μία εκ των δύο υφιστάμενων επιχειρήσεων (πρακτορείων) διανομής Τύπου, καθιστώντας de facto μονοπωλιακή τη θέση του μοναδικού ανταγωνιστή της, ο οποίος μάλιστα, όπως σημειώνουν, ελέγχεται από εκδότες που κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά των εντύπων.

Από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητείται ακόμα, σε περίπτωση που η γνωμοδότηση καταδεικνύει μη ικανοποιητική λειτουργία του ανταγωνισμού, να υποδειχθούν τα κατάλληλα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν από την Πολιτεία.

Στην επιστολή γίνεται αναφορά στην ανάγκη ανεμπόδιστης άσκησης της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας του Τύπου, που συνδέεται άρρηκτα με την ελευθερία κυκλοφορίας του, όπως προστατεύεται από το Σύνταγμα, καθώς και στη θεσμοθετημένη αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας και την κατάργηση των αδικαιολόγητων περιορισμών αναφορικά με τη διαδικασία άσκησης της οικονομικής δραστηριότητας της λειτουργίας Πρακτορείου Εφημερίδων και Περιοδικών.

Επίσης, σημειώνεται ότι η ελευθερία του Τύπου και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη διανομή του προϋποθέτει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, προκειμένου να διασφαλίζεται επαρκώς: α) η δυνατότητα πρόσβασης όλων των εκδοτών σε σύστημα διανομής των εντύπων τους, στο οποίο δεν θα εφαρμόζονται άνισοι όροι, β) η δυνατότητα των εκδοτών να επιλέγουν ποιοτικές υπηρεσίες διανομής και γ) η επί ίσοις όροις διανομή των εντύπων (εφημερίδων και περιοδικών) προς το καταναλωτικό κοινό.