Skip to main content

Γραφειοκρατία κι ένα παλιό χρέος φρενάρουν την υπογραφή της σύμβασης με το ΚΤΕΛ

Ποιοι λόγοι οδήγησαν στην καθυστέρηση των έξι λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και πότε αναμένεται να δοθεί λύση.

Από παράταση σε παράταση οδηγείται η υπογραφή της νέας σύμβασης για την παραχώρηση των έξι λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, καθώς η υπόθεση έχει μπλέξει στα γρανάζια της κυβερνητικής γραφειοκρατίας, αλλά και σε ένα ανεξόφλητο χρέος.

Πρόκειται για τις γραμμές 85 «Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια», 86 «Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια», 89 «ΚΤΕΛ – Ξηροχώρι – Ακροπόταμος», 90 «Μάλγαρα – Κουφάλια», 91 «Τοπικό Λαγκαδά» και 92 «Κουφάλια – Άθυρα – Ραχώνα», οι οποίες συνδέουν περιαστικές περιοχές με τερματικούς σταθμούς. Είναι γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν τους δήμους Δέλτα, Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά και Χαλκηδόνας.

Αυτές οι έξι λεωφορειακές γραμμές ήταν οι πρώτες από τις συνολικά 31 εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος που παραχωρήθηκαν στο ΚΤΕΛ, τον Μάιο του 2019, από την προηγούμενη κιόλας κυβέρνηση. Θυμίζω ότι η σύμβαση ήταν διετής και έληξε στις 22 του περασμένου Μαΐου. Ωστόσο, παρότι παρήλθαν δύο και πλέον μήνες, ακόμη δεν έχει υπογραφεί η νέα σύμβαση. Σημειώνεται, δε, ότι το σχέδιο της νέας σύμβασης ήταν έτοιμο από τις αρχές Μαΐου ακόμη και μάλιστα, στις 17 εκείνου του μήνα έλαβε και την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Προκειμένου να μην υπάρξει κενό και να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα η παροχή του συγκοινωνιακού έργου σε αυτές τις έξι γραμμές, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει, μέσω του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης στην υπογραφή δίμηνης προσωρινής σύμβασης έως ότου υπογραφή η νέα, διάρκειας ως το τέλος του 2022. Όμως, το δίμηνο παρήλθε χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες με αποτέλεσμα, στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας να χρειαστεί η υπογραφή και νέας προσωρινής σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ, διάρκειας ενός μήνα αυτή τη φορά η οποία λήγει τον Αύγουστο.

Όπως πληροφορούμαι, αιτία αυτής της δυστοκίας υπήρξε κάποια ασυνεννοησία μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και του Οικονομικών για τον ακριβή προσδιορισμό του κωδικού από τον οποίο θα προέλθει η δαπάνη των περίπου 7,6 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) που απαιτούνται για την κάλυψη της νέας σύμβασης. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε αποστείλει το σχετικό αίτημα προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στις 24 Ιουνίου και η απάντηση, υπογεγραμμένη από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη ήρθε στις 15 Ιουλίου. Έκτοτε, όμως, η υπόθεση βολοδέρνει μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΟΜΕ με αποτέλεσμα ο Καραμανλής να μην έχει υπογράψει ακόμη την απαιτούμενη υπουργική απόφαση για την ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης ώστε να διασφαλιστεί το κονδύλι των 7,6 εκατ. Πάντως, κυβερνητική πηγή διαβεβαιώνει την Voria.gr ότι το θέμα πρόκειται να λήξει μέσα στην προσεχή εβδομάδα.

Η διαφορά της νέας σύμβασης με την προηγούμενη είναι ότι αυτή τη φορά το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα πληρώνεται μέσω του ΟΣΕΘ και όχι μέσω του ΟΑΣΘ όπως συνέβαινε έως τώρα. Ο λόγος είναι ότι ο ΟΑΣΘ, ενώ έπαιρνε τα χρήματα τα οποία αντιστοιχούσαν σε αυτές τις έξι γραμμές, τα παρακρατούσε για αρκετό καιρό προκειμένου να καλύψει άλλες επείγουσες ανάγκες του. Όπως, μάλιστα, μου αναφέρει αρμόδια πηγή, το ΚΤΕΛ έχει λαμβάνειν ακόμη περίπου 1,5 εκατ. από την προηγούμενη σύμβαση η οποία έληξε πριν από δύο και πλέον μήνες. Εξ ου και η ανάγκη για τον ακριβή προσδιορισμό του κωδικού από τον οποίο θα εκταμιεύονται τα χρήματα για την επόμενη σύμβαση.