Skip to main content

Horafi: Ρεβίθι από τον Τρίλοφο στις ευρωπαϊκές αγορές

Τα αδέρφια Σταύρος και Παναγιώτης Αλεξάκης, αν και πληροφορικάριοι, δημιούργησαν το brand Horafi, για να ταξιδέψουν τα ελληνικά όσπρια στο εξωτερικό.

Θέλουν να κάνουν το ελληνικό ρεβίθι… φίρμα στο εξωτερικό. Εδώ και τρεις μήνες μάλιστα κυκλοφόρησαν εκτός συνόρων και το πρώτο τους ρεβιθάλευρο, ένα απόλυτα gluten free προϊόν που βρίσκει ήδη σημαντική ανταπόκριση.

Ο λόγος για δύο αδέρφια από τον Τρίλοφο, τον 25χρονο Σταύρο και τον 31χρονο Παναγιώτη Αλεξάκη, που αν και σπούδασαν πληροφορική στο ΑΠΘ και το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, επέλεξαν να αφήσουν τους υπολογιστές στην άκρη και να φτιάξουν τη εταιρεία «Horafi», παίρνοντας τη σκυτάλη από τον αγρότη πατέρα τους. Έχοντας ως βάση τις καλλιέργειες δημητριακών, σιτηρών, αλλά και οσπρίων της οικογένειάς τους, που ο πατέρας τους πουλούσε χύμα στους εμπόρους, πήραν την απόφαση πριν από ενάμιση χρόνο να ξεμπερδέψουν με τους μεσάζοντες και να φτιάξουν το δικό τους συσκευαστήριο, ώστε να διαθέτουν συσκευασμένα πλέον και απευθείας τα προϊόντα τους στην αγορά. Μάλιστα, η εταιρεία ξεκίνησε με εξαγωγές προτού καν αρχίσει να τοποθετείται στην Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις πριν από δύο μήνες τυπώθηκαν ετικέτες στα ελληνικά για τα προϊόντα τους.

Το ρεβίθι αποτελεί αυτή τη στιγμή τη «ναυαρχίδα» των εξαγωγών τους. Ξεκίνησαν μάλιστα με παραγωγή 5 τόνων ετησίως και σήμερα έχουν φτάσει τους 30. Ήδη τα προϊόντα τους, ρεβίθια, φασόλια, φακές και τελευταία ρεβιθάλευρο έχουν τοποθετηθεί σε Ολλανδία, Αυστρία και Σουηδία, ενώ αυτή την περίοδο τα δύο αδέρφια έχουν επαφές και στο Κουβέιτ. Στόχος τους είναι κυρίως οι αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ενδιαφέρονται και για τη Μέση Ανατολή, όπου το ρεβίθι είναι σημαντικό κομμάτι της διατροφής των χωρών της περιοχής.

Τις πρώτες του εξορμήσεις στο εξωτερικό κάνει ήδη το ρεβιθάλευρο, ενώ τα δύο αδέρφια μόλις ξεκίνησαν τους δειγματισμούς και στην Ελλάδα. Από τα τελευταία τους προϊόντα, που θα αρχίσει σύντομα το δικό του ταξίδι στο εξωτερικό, είναι η φάβα, η οποία κάνει το ντεμπούτο της αυτές τις μέρες στην έκθεση Hotelia. Οι συσκευασίες για τα όσπριά τους είναι πάνινες και μάλιστα τις ράβουν οι ίδιοι, με τη βοήθεια και της μητέρας τους, ενώ το ρεβιθάλευρο διατίθεται σε χάρτινη συσκευασία.

Το εξαγωγικό ταξίδι

Σήμερα περί το ήμισυ του τζίρου της Horafi προέρχεται από το εξωτερικό, κάτι που δεν έγινε εύκολα. Μάλιστα, ο Παναγιώτης Αλεξάκης είναι αυτός που ταξιδεύει ανά την Ευρώπη, κυριολεκτικά με τα δείγματα σε μια βαλίτσα, για να έρθει σε επαφή με δυνητικούς πελάτες. Άλλωστε, με σπουδές, εκτός από την πληροφορική, και στην σχολή Εμποροπλοιάρχων στη Μηχανιώνα και δύο χρόνια θητείας στη θάλασσα, είναι συνηθισμένος στα ταξίδια και την περιπέτεια.  

«Η ελληνική αγορά δεν ήταν ο πρωταρχικός μας στόχος, καθώς είναι κορεσμένη όσον αφορά τα προϊόντα μας. Στο εξωτερικό όμως είναι διαφορετικά, καθώς διαπιστώσαμε μεγάλο ενδιαφέρον για τα ελληνικά αγροδιατροφικά είδη» λέει στη Voria.gr.

Τα δύο αδέρφια, πάντα με τη στήριξη του πατέρα τους που δηλώνει υπερήφανος για την εξέλιξη της αγροτικής του ιστορίας, δρομολογούν εδώ και λίγο καιρό τη δημιουργία ιδιόκτητου συσκευαστηρίου, αφού μέχρι πρόσφατα διέθεταν έναν μισθωμένο χώρο. Σήμερα η οικογενειακή επιχείρηση καλλιεργεί συνολικά 650 στρέμματα, με την παραγωγή να φτάνει συνολικά τους 50 τόνους στο κομμάτι των οσπρίων, ενώ τελευταία έχει συμπεριλάβει στις καλλιέργειές της και σινάπι.

«Η αλήθεια είναι πως τρώγαμε και τρώμε πολύ ρεβίθι στο σπίτι» λέει χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Αλεξάκης.