Skip to main content

Η Aegean στην πρώτη θέση για την τουριστική απογείωση της Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος της Aegean τόνισε πως η δυναμική της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμός δεν πρέπει να ανατραπεί από την πανδημία.

Τον κεντρικό ρόλο που θα συνεχίσει να διαδραματίζει η Aegean στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού υπογράμμισε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης μιλώντας στην εκδήλωση της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για το 2021, εφόσον η πανδημία το επιτρέψει.

Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε πως εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στην πιο δύσκολη καμπή της πανδημίας και με πολλά σημαντικά ζητήματα που μένει να προσδιοριστούν για να ανοίξει με ασφάλεια και δυναμισμό ο τουρισμός και οι μεταφορές, όπως ο έλεγχος μετάβασης από χώρα σε χώρα, η πρόοδος των εμβολιασμών και τα κοινά πρωτόκολλα.

Κρίσιμος παράγοντας οι εμβολιασμοί

«Το τοπίο δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει σχετικά με την επόμενη μέρα της πανδημίας, οφείλουμε ωστόσο να προγραμματίζουμε, να προσαρμοζόμαστε στις νέες ανάγκες των επιβατών μας και να δημιουργούμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάκαμψη, μόλις οι υγειονομικές εξελίξεις το επιτρέψουν», σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

«Η εξέλιξη και ωρίμανση του προγράμματος εμβολιασμών στην Ελλάδα και πανευρωπαϊκά, τους επόμενους 3-4 μήνες, προσβλέπουμε να δημιουργήσει σταδιακά τις συνθήκες για μεγαλύτερη αποκατάσταση της λειτουργικότητας στο σύνολο των ευρωπαϊκών πόλεων -σε σχέση με τα σημερινά lockdowns- και φυσικά για τη ζήτηση των αερομεταφορών και του τουρισμού. Φυσικά ο ρυθμός των εμβολιασμών θα είναι κρίσιμος για την εξέλιξη του 2021, τόσο σε υγειονομικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο» ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Citry break η Θεσσαλονίκη

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως η δυναμική της Θεσσαλονίκης ως ένας city break προορισμός πανευρωπαϊκής εμβέλειας όπως και συνολικά της Β. Ελλάδας ως μίας περιοχής με πλούσιο τουριστικό προϊόν δεν μπορεί και δεν πρέπει να ανατραπεί από την πανδημία. «Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στη Θεσσαλονίκη και να στηρίζουμε τον προορισμό», ανέφερε μεταξύ άλλων ο ισχυρός άνδρας της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας.

Παράλληλα, υπογράμμισε τη δέσμευση της Aegean για τη στήριξη των πρωτοβουλιών των τουριστικών φορέων της πόλης για συντονισμένη και κοινή προώθηση του προορισμού σε αγορές του εξωτερικού.

Υπενθυμίζεται ότι η Aegean συνεργάζεται ήδη στενά με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με πλάνο προώθησης του προορισμού και πρόσφατα δεσμεύτηκε να στηρίξει μέσω της Marketing Greece και τη «Σύμπραξη για την προώθηση της Θεσσαλονίκης» ως city break και stopover city break προορισμού, πρωτοβουλία που συμμετέχουν οι Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουριστικής προβολής νομού Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός τουριστικής προβολής νομού Χαλκιδικής, η Ένωση ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η Fraport, η Eurobank κλπ.

«Οι κοινές προσπάθειες είναι ιδιαίτερα σημαντικές κυρίως στις κρίσεις», τόνισε ο κ. Βασιλάκης σχολιάζοντας τη στενή συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης.

Το πρόγραμμα του 2021

Σημειώνεται ότι η Aegean έχει δημοσιοποιήσει ήδη ένα μεγάλο πρόγραμμα απευθείας πτήσεων εξωτερικού για το 2021 για την περιφέρεια και τα νησιά και με αφετηρία τον προσεχή Μάιο και Ιούνιο.

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη η εταιρεία έχει σχεδιάσει για το καλοκαίρι του 2021 ένα δυναμικό πλάνο που θα διασυνδέει την πόλη απευθείας τόσο με παραδοσιακές αγορές του εξωτερικού όπως είναι η Γερμανία, η Ρωσία, η Κύπρος, η Γαλλία, το Ισραήλ, όσο και με νέες όπως αυτή της Ελβετίας.

Με αφετηρία το Μάιο και τον Ιούνιο και σύμφωνα πάντα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, που δεν φαίνεται να ανατρέπεται μέχρι στιγμής, η Aegean θα επιχειρεί με 4 αεροσκάφη από το αεροδρόμιο Μακεδονία σε συνολικά 13 ευρωπαϊκούς προορισμούς, οι 3 από τους οποίους είναι νέοι (Ζυρίχη, Βερολίνο, Αμβούργο).

Ο σχεδιασμός αυτός εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν περιλαμβάνει αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις σε σχέση με το 2019, τόσο από τις προγραμματισμένες όσο και από τις ναυλωμένες πτήσεις ενώ παράλληλα η Θεσσαλονίκη θα συνεχίσει συνδέεται και με 13 προορισμούς εσωτερικού στη νησιωτική Ελλάδα.

Εφόσον επιβεβαιωθούν οι θετικές προσδοκίες και εκτιμήσεις της εταιρείας αλλά και συνολικά των φορέων του τουρισμού που βλέπουν με μεγαλύτερη αισιοδοξία τη φετινή τουριστική σεζόν, η Aegean προγραμματίζει να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το δίκτυο της Θεσσαλονίκης και να προσθέσει και πτήσεις προς τη Βαρσοβία, το Λονδίνο και τις Βρυξέλες, για το εξωτερικό, αλλά και απευθείας προς τα Κύθηρα για το εσωτερικό.

Δυναμική καμπάνια για τη Θεσσαλονίκη

Τις δράσεις του δήμου για την προβολή της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, προκειμένου να μπορέσει να κερδίσει γρήγορα το χαμένο έφαδος μετά την αποκλιμάκωση της πανδημίας, παρουσίασε ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

«Προχωρήσαμε σε συνεργασία με όλους τους φορείς σε μία ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια προβολής στηρίζοντας έμπρακτα τους επιχειρηματίες του τουρισμού που πλήττονται σοβαρά από την πανδημία», σημείωσε ο δήμαρχος και πρόσθεσε πως το πρόγραμμα προβολής γίνεται σε συνεργασία με την εταιρεία Marketing Greece και θα ακολουθεί την εθνική στρατηγική για την προβολή του τουρισμού δημιουργώντας μια «συμμαχία» για το ελληνικό τουριστικό προϊόν με πολλαπλασιαστικά οφέλη για κάθε προορισμό.

Ο δήμαρχος πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα στοχεύει προς το κοινό του εξωτερικού για την ενίσχυση της αναγνωσιμότητας (awareness) και θα ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις προβολής του τουριστικού προϊόντος με έμφαση στην διαδικτυακή προβολή  στα κοινωνικά δίκτυα.

«Παράλληλα, ανατυπώνουμε τον χάρτη της πόλης με επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες για τα νοσοκομεία, για τη διευκόλυνση του οδικού τουρισμού με επισήμανση των θέσεων στάθμευσης, με αποτύπωση των νέων ποδηλατοδρόμων και με δυνατότητα χρήσης των QR codes που οδηγούν τους χρήστες στην παρεχόμενη πληροφορία μέσω εφαρμογής. Συνεχίζουμε το πρόγραμμα MED-PEARLS που συνδέει το τουριστικό προϊόν με τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, το φυσικό περιβάλλον και τον πολιτισμό, εστιάζοντας στο slow tourism, δηλαδή στον τουρίστα που σέβεται το περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Τέλος, ετοιμάζουμε ψηφιακή πλατφόρμα για τα τουριστικά αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με τις μετακινήσεις χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, τη βιώσιμη και ενεργή κινητικότητα και την προσβασιμότητα», είπε.

«Η Θεσσαλονίκη έχει μεγάλη προοπτική τόσο ως city break, όσο και ως προορισμός για συνέδρια και εκθέσεις. Αυτό επιβεβαιώνεται από όλες τις επιχειρήσεις που κάνουν επενδύσεις στην πόλη, ακόμη και μέσα στην πανδημία», τόνισε ο κ. Ζέρβας.

Μεγάλο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Κ. Μακεδονίας

Από την πλευρά του ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, ανακοίνωσε ότι η Περιφέρεια επαναπροσδιορίζει φέτος το τουριστικό της αφήγημα, σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική χρονιά, κατά την οποία θα εξελιχθεί από τον Απρίλιο το μεγαλύτερο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που έγινε ποτέ στην Κεντρική Μακεδονία.

«Μέσα στο 2021 θέλουμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για τον τουρισμό, μέσα από ένα πολύ στοχευμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, για να ανακτήσουμε μέσα στη χρονιά το χαμένο έδαφος και να μπορέσουμε να προσεγγίζουμε το καινούργιο τουριστικό γίγνεσθαι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πρόκειται για έναν ριζικό επαναπροσδιορισμό του τουριστικού αφηγήματος της Κεντρικής Μακεδονίας, σε μια χρονιά που αναμένεται εξαιρετικά ανταγωνιστική και φαίνεται να ανοίγει περί τον Μάιο – Ιούνιο. Οι πόροι που έχουν δρομολογηθεί συνιστούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που έχει κάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ποτέ», επισήμανε ο κ. Θάνος.

Ο κ. Θάνος αναφερόμενος στη στήριξη των επαγγελματιών του τουρισμού υπογράμμισε ότι «ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είμαστε κοντά στην Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων και στηρίξαμε και με το πρόγραμμα ‘Διέξοδος’ την επιβίωσή τους και την επιβίωση χιλιάδων τουριστικών επιχειρήσεων μέσα στο 2020. Ο τουριστικός κλάδος μάλιστα ήταν ο πλέον ευνοημένος από το συγκεκριμένο πρόγραμμα ενίσχυσης με μη επιστρεπτέο κεφάλαιο κίνησης των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων. Το ίδιο θα γίνει με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων της Περιφέρειας και το 2021».

Ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας σημείωσε επίσης ότι υπάρχει στενή συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρίες και ειδικά με την Aegean, με στόχο την ανάπτυξη και αξιοποίηση του καινούργιου τέρμιναλ του αεροδρομίου «Μακεδονία».