Skip to main content

Η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να περιμένει άλλο

Η πανδημία λειτούργησε ανασταλτικά στο αναπτυξιακό έργο των δήμων, με αποτέλεσμα σημαντικά έργα να περάσουν σε δεύτερη μοίρα

Του Κωνσταντίνου Ιακώβου*

Είναι γεγονός ότι εδώ και ένα χρόνο, η πανδημία λειτούργησε ανασταλτικά στο αναπτυξιακό έργο των δήμων, καθώς υποχρέωσε τις διοικήσεις να θέσουν ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σημαντικά έργα να περάσουν σε δεύτερη μοίρα και να αναμένουν το τέλος της πανδημίας.

Εμείς, στον δήμο Θεσσαλονίκης, προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε μια τέτοια εξέλιξη και να αποφύγουμε το πάγωμα ή την ακύρωση προγραμματισμένων παρεμβάσεων. Συντελούνται σημαντικά έργα- σε όλη την πόλη και όχι μόνο στο κέντρο αυτής. Άλλωστε, από την πρώτη στιγμή της πανδημίας η πολιτική κατεύθυνση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα για αξιοποίηση όλου αυτού του χρονικού διαστήματος ήταν ξεκάθαρη.

Πέραν αυτού, μία ακόμη συνισταμένη του διοικητικού έργου ήταν και παραμένει η ισόρροπη ανάπτυξη σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα – απόφαση που γίνεται πράξη μέρα με την ημέρα. Από την μία λοιπόν έχουμε την έμφαση σε σημαντικά έργα υποδομής και παρεμβάσεις εμβληματικές και από την άλλη ταυτόχρονα ένα αξιοσημείωτο ενδιαφέρον για τις γειτονιές της πόλης. Στηρίζουμε πολιτικά όλα τα projects – δημόσια ή ιδιωτικά – και με το δικό μας φιλόδοξο τεχνικό πρόγραμμα σκοπεύουμε να φτάσουμε εκεί που είχε χρόνια να φανεί ο δήμος Θεσσαλονίκης. Οι παρεμβάσεις στις γειτονιές θα αφορούν το οδικό δίκτυο, τα πεζοδρόμια, τον φωτισμό, το πράσινο και τον αστικό εξοπλισμό. Όλα εκείνα δηλαδή που συνθέτουν την καθημερινότητα του πολίτη.

Η προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση του μνημειακού άξονα της Αριστοτέλους, οι πλατείες Διοικητηρίου και Ελευθερίας, οι νέοι «Στάβλοι Παπαφη», η επέκταση της παλιάς παραλίας με deck, οι παρεμβάσεις στην αγορά Βλάλη (Καπάνι), η ολιστική συντήρηση της Νέας Παραλίας αποτελούν πρώτης γραμμής έργα και δράσεις που υλοποιεί η δημοτική αρχή. Αν συνυπολογίσει κανείς την ολοκλήρωση του Μετρό, την ανάπλαση της ΔΕΘ και το Μουσείο Ολοκαυτώματος, αντιλαμβάνεται κανείς πως κάτι αλλάζει στην πόλη μας, μετά από πολλά χρόνια στασιμότητας και αδράνειας. Παράλληλα, ολοκληρώνονται παρεμβάσεις σε άλλα πεδία εξίσου σημαντικές.

Η προσθήκη 49 αστικών λεωφορείων για παράδειγμα στον στόλο του ΟΑΣΘ άνοιξε το δρόμο για τη βελτίωση συνολικά των παρεχόμενων υπηρεσιών, βάζοντας όχι απλά το θέμα στο τραπέζι αλλά συνεισφέροντας στην πράξη στην επίλυση του ζητήματος. Η στρατηγική αυτή επιλογή πέραν της αντικειμενικής χείρας βοηθείας προς τον Οργανισμό ήταν και μία αλλαγή φιλοσοφίας καθώς απέδειξε ότι ο δήμος ενδιαφέρεται και μπορεί να γίνει καταλύτης λύσεων. Ήταν μία επιλογή που έβαλε ψηλά τον πήχη και διατήρησε ψηλά τις προσδοκίες.  Οι πρώτοι υπόγειοι κάδοι έχουν τοποθετηθεί στην πόλη, προγραμματίζεται τοποθέτηση μικρών καλάθων απορριμμάτων, ανανεώνεται ο στόλος οχημάτων και το επίπεδο καθαριότητα είναι εμφανώς βελτιωμένο συγκριτικά με λίγα χρόνια πριν, τα σιντριβάνια της πόλης λειτουργούν όλα μετά από χρόνια και η κατάσταση στα Κοιμητήρια είναι εξαιρετικά βελτιωμένη.  

Παρά τις δυσκολίες, είναι σίγουρο ότι η δυναμική που έχει αναπτύξει η δημοτική αρχή στην υλοποίηση δράσεων θα συνεχιστεί με τον ίδιο και ίσως, με μεγαλύτερο ρυθμό το επόμενο διάστημα.

Αυτή η δυναμική κομίζει μία αισιοδοξία στην πόλη και την πεποίθηση πως δεν θα χαθεί άλλη ευκαιρία. Η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να περιμένει άλλο.

*Ο Κωνσταντίνος Ιακώβου είναι εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης για παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς