Skip to main content

Η Αθήνα ανοίγει την όρεξη για διακοπές

Βίντεο από την Ελλάδα για την προσέλκυση τουριστών, το ζήτημα των επαναπροωθήσεων και το εμβόλιο της AstraZeneca μετά την τοποθέτηση της ΕΜΑ.

Δημοσίευμα στην εφημερίδα Der Westen αναφέρεται στις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελλάδα για να προσελκύσει τουρίστες και γράφει: «Πόσο ωραίο θα ήταν να ξεφύγει κανείς από το υγρό γκρι στη Γερμανία αυτές τις κρύες μέρες και να κάνεις διακοπές στην Ελλάδα, την Ιταλία ή την Ισπανία; Δυστυχώς, αυτό το όνειρο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί προς το παρόν λόγω του απαγορευτικού για τον κορωνοϊό. Τώρα όμως σύντομα βίντεο στο διαδίκτυο μαγεύουν τους λάτρεις της Αθήνας. Όχι μόνο στην πρωτεύουσα, αλλά και σε πολλά τουριστικά θέρετρα υπάρχει ένα βαρετό κενό. Ζωντάνια μέσω τουριστών; Τίποτα! Το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, μαζί με άλλους παράγοντες του τουρισμού ανεβάζει τους τώρα τόνους και στέλνει έξι βίντεο-μηνύματα σε όλο τον κόσμο για να τραβήξει την προσοχή στις διακοπές με ελληνικό άρωμα. Στόχος η λαχτάρα των τουριστών με βίντεο σε μορφή καρτ ποστάλ. "Ανυπομονούμε να σας ξαναδούμε!" αναφέρεται σε ένα βίντεο.Τα βίντεο συνοδεύονται από τιτιβίσματα πουλιών και ο ήλιος λάμπει σε διάσημες αρχαιότητες. Δύο μοναχικά κόκκινα μαξιλάρια έχουν τοποθετηθεί στα σκαλιά ενός αμφιθεάτρου και στο βίντεο αναγράφεται "Η θέση σου ώστε να ιδωθούμε ξανα έχει κρατηθεί’. Κάθε κλιπ τελειώνει με τη φράση "Με αγάπη, η Αθήνα σου".»

Το περίπλοκο ζήτημα των επαναπροωθήσεων

H Frankfurter Allgemeine Zeitung αναφέρεται στα pushback στο Αιγαίο λέγοντας πως είναι ένα πολυπαραγοντικό και νομικά περίπλοκο ζήτημα και σημειώνει: «Είναι πολύ εύκολο γενικά να μιλάμε για "παράνομες" επαναπροωθήσεις, ωστόσο το μεγάλο κέρδος είναι ότι δίνεται η ευκαιρία να μιλήσει κανείς για τις αμφίβολες πρακτικές των ελληνικών αρχών και να πυροδοτήσει έτσι μια δημόσια συζήτηση. Δεν αρκεί απλώς να εμπιστευόμαστε έναν καπετάνιο, ο οποίος θεωρεί ότι δεν υπάρχει κατάσταση έκτακτης ανάγκης στη θάλασσα ή ότι οι επιβάτες ενός φουσκωτού σκάφους δεν θέλουν να υποβάλουν αίτηση ασύλου. Απαιτούνται μέτρα κατάρτισης, υποχρεώση υποβολής εκθέσεων, εσωτερικοί μηχανισμοί ελέγχου, όπως επιτετραμένοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα και εξωτερικοί μηχανισμοί παρακολούθησης. Όλα αυτά προς το παρόν βρίσκονται σε εξέλιξη στην Frontex και ας ελπίσουμε ότι θα δημιουργηθεί στο μέλλον και ένα ανεξάρτητο παρατηρητήριο για τους εθνικούς συνοριοφύλακες».

Και το δημοσίευμα συνεχίζει: «Ένα δεύτερο μάθημα παραπέμπει πέρα από το Αιγαίο. Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ, οι αιτήσεις ασύλου μπορούν να υποβληθούν μόνο στα σύνορα και "στα κυριαρχικά χωρικά ύδατα" που λήγουν το αργότερο δώδεκα ναυτικά μίλια από την ακτογραμμή. Στην ανοικτή θάλασσα, από την άλλη πλευρά, οι γενναιόδωρες ευρωπαϊκές οδηγίες για το άσυλο δεν ισχύουν, αλλά μάλλον στοιχειώδεις υποχρεώσεις ελέγχου που διασφαλίζουν ότι τηρείται η απαγόρευση επαναπροώθησης και ότι κανένας δεν αποστέλλεται πίσω σε μια μη ασφαλή χώρα».

Το αμφιλεγόμενο εμβόλιο

Η Süddeutsche Zeitung γράφει σχετικά με τους ενδοιασμούς που έχουν δημιουργηθεί για το εμβόλιο της AstraZeneca και την τοποθέτηση της ΕΜΑ. «Ο εμβολιασμός δεν είναι απλά και μόνο ένα επιστημονικό θέμα, είναι επίσης συναισθηματικό, ειδικά σε αυτήν την πανδημία που χρησιμοποιούνται εμβόλια που έχουν παρασκευαστεί και δοκιμαστεί πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο. Σε μια τέτοια περίπτωση, ένα από τα καθήκοντα μιας αρχής όπως είναι η EMA, είναι να διασφαλίσει την εμπιστοσύνη στην ασφάλεια των εμβολιασμών. Εάν διακινδυνεύσει κανείς αυτήν την εμπιστοσύνη, διακινδυνεύει την επιτυχία ολόκληρης της εκστρατείας εμβολιασμού, την οποία όμως χρειαζόμαστε για να επιστρέψουμε στην κανονική ζωή κάποια στιγμή. Επομένως, είναι ανεύθυνο να εξετάσουμε τον κίνδυνο πιθανώς σπάνιας αλλά δυνητικά θανατηφόρας παρενέργειας, όπως είναι η εγκεφαλική θρόμβωση μόνο βάσει του υπολογισμού κόστους-οφέλους για τον γενικό πληθυσμό. Εάν υπάρχει ακόμη και η παραμικρή πιθανότητα ότι το εμβόλιο της Astra-Zeneca θα μπορούσε να θέσει τους νεότερους σε υψηλότερο κίνδυνο, αυτά τα άτομα θα πρέπει να λάβουν άλλο εμβόλιο».

Μαρία Ρηγούτσου

Πηγή: Deutsche Welle