Skip to main content

Τσιμισκή και πολυκαταστήματα οι κερδισμένοι των Χριστουγέννων

Η αγορά είχε αυξημένη κίνηση το Σαββατοκύριακο πριν τα Χριστούγεννα ενώ η κίνηση κυρίως εντοπίσθηκε στην οδό Τσιμισκή. Τι δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Τα 500 μέτρα στο «καλό κομμάτι» της Τσιμισκή, εκεί δηλαδή που συγκεντρώνονται όλοι – Θεσσαλονικείς, επισκέπτες, ξένοι τουρίστες, καταναλωτές και απλοί περιπατητές- είναι αυτά που έδωσαν την εντύπωση ότι η αγορά κινήθηκε στο πρώτο δεκαήμερο του εορταστικού ωραρίου, παραμονές Χριστουγέννων.

Αλλά η αγορά του κέντρου δεν περιορίζεται στην Τσιμισκή και η αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης δεν θα έπρεπε να αφορά μόνο την παραμονή των Χριστουγέννων.

«Η πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή που δείχνουν, στα πλάνα τους, τα δελτία και οι τηλεοπτικές εκπομπές. Η αγορά της Θεσσαλονίκης είχε αυξημένη κίνηση το Σαββατοκύριακο πριν τα Χριστούγεννα, τις προηγούμενες ημέρες οι τζίροι ήταν χαμηλοί και δεν υπήρξε κάτι περισσότερο από τη συνηθισμένη ροή στα καταστήματα», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης, προσθέτοντας:

«Όμως και σε αυτό το διήμερο, πριν τα Χριστούγεννα, οι επιχειρήσεις που δούλεψαν καλά είναι όσες βρίσκονται στην Τσιμισκή που είναι και ο πιο εμπορικός δρόμος του κέντρου και, μάλιστα στο τμήμα από τη συμβολή με τη Χρυσοστόμου Σμύρνης μέχρι την Κομνηνών. Υπάρχουν και οι πιο αδύναμες ζώνες επί της Τσιμισκή αλλά, το κυριότερο, η αγορά του κέντρου αφορά όλο το εμπορικό κέντρο, δηλαδή και τη Βενιζέλου, την Ίωνος Δραγούμη, την Εγνατία, την Αλ. Σβώλου. Αν η Τσιμισκή δούλεψε, οι υπόλοιποι δρόμοι πολέμησαν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιππίδης για να υπογραμμίσει ότι ούτως ή άλλως το 80% του τζίρου της αγοράς, σε κέντρο και περιφέρεια της πόλης, το παίρνουν οι πολυεθνικές και τα εμπορικά κέντρα.

«Οι πολυεθνικές, τα malls και τα πολυκαταστήματα γενικότερα, παίρνουν ως και το 80% του τζίρου, οι μικροί προσπαθούν να πάρουν κάτι από τα χρήματα που πέφτουν στην αγορά καθώς πάρα πολλοί, μετά από οκτώ χρόνια κρίσης, είναι εγκλωβισμένοι και το μόνο που τους συντηρεί είναι η ελπίδα για κάποια μικρή έστω βελτίωση της κατάστασης, αφού όλα εξαρτώνται από το πορτοφόλι του καταναλωτή και το εισόδημα του κόσμου έχει εξαντληθεί από τις ισοπεδωτικές επιβαρύνσεις που επιβάλλει το κράτος», προσθέτει ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Αυτό που παρατηρείται στο κέντρο της πόλης, δηλαδή να δουλεύει κατάστημα στην Τσιμισκή και 50 μέτρα βορειότερα, σε κάθετο, ένα κατάστημα να είναι άδειο από πελάτες και να περιμένει, είναι και το φαινόμενο που επικρατεί σε αγορές περιφερειακές, όπως του Ευόσμου και της Καλαμαριάς, αν και οι επιχειρήσεις της αγοράς της Καλαμαριάς, τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΘ, έχουν δεχθεί μεγάλο πλήγμα από τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos.

O καταναλωτής ξοδεύει ανάλογα με τις όποιες δυνατότητες έχει και καλύπτει πρώτα τις πιο πιεστικές ανάγκες, τρόφιμα, φόρους, τέλη κυκλοφορίας, θέρμανση και ό,τι μείνει, αν μείνει κάτι, πάει σε δώρα και άλλα είδη.

«Σε αυτές τις πέντε ημέρες που απομένουν για να δουλέψει η αγορά με το εορταστικό ωράριο, το διευρυμένο, εκτιμώ ότι κίνηση μεγαλύτερη θα υπάρξει ειδικά την Κυριακή, παραμονή Πρωτοχρονιάς. Άλλωστε οι καταναλωτές, για είδη διαρκείας, περιμένουν, όπως κάθε χρονιά, τις εκπτώσεις και τις προσφορές», κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΣΘ.