Skip to main content

Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που αντιστρέφει τα στερεότυπα γύρω από το Metoo

Πρωτότυπα μπλουζάκια αποφάσισε να τυπώσει η Palmeria Clothing δίνοντας όλα τα έσοδα από τη δράση στην οργάνωση WIN Hellas.

Έναν ευφάνταστο και ευρηματικό τρόπο για να βάλει το δικό της λιθαράκι ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης γύρω από το κίνημα #metoo, που συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία μετά την καταγγελία της Ολυμπιονίκη Σοφίας Μπεκατώρου για σεξουαλική κακοποίηση και το ντόμινο αποκαλύψεων που ακολούθησε, βρήκε μία μικρομεσαία επιχείρηση από τη Θεσσαλονίκη.

Παίρνοντας στερεοτυπικές φράσεις που ειπώνονται κατά καιρούς και οι οποίες έχουν στόχο είτε να δικαιολογήσουν τις εν λόγω πράξεις είτε να υποβαθμίσουν τη σοβαρότητα και το αληθές των γεγονότων, η Palmeria Clothing, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με είδη γυναικείας ένδυσης, αντέστρεψε το νόημά τους, δίνοντας έτσι τη δική της απάντηση και οπτική των πραγμάτων.

«Δεν το θυμήθηκε τώρα» και «δεν φταίει το μήκος της φούστας» είναι τα μηνύματα στα μπλουζάκια που αποφάσισε να τυπώσει η εταιρεία σε συνεργασία με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση W.I.N. Hellas, που δραστηριοποιείται στον τομέα της πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών και της προώθησης της ισότητας των φύλων, προς όλους όσοι δακτυλοδείχνουν τα θύματα τέτοιων περιστατικών προβάλλοντας δικαιολογίες όπως «τώρα το θυμήθηκε» ή «δεν είδες πόσο προκάλεσε με αυτά που φορούσε».



«Καθημερινά μιλάμε με γυναίκες από όλους τους τομείς, σαν επιχείρηση απευθυνόμαστε σε γυναίκες. Μετά τον καταιγισμό των πληροφοριών και των καταγγελιών που είδαν το φως της δημοσιότητας, αποφασίσαμε να μη μείνουμε αδρανείς και να μη δεχθούμε αυτές τις πράξεις ως τη νέα πραγματικότητα» αναφέρει στη Voria.gr ο 30χρονος Γιάννης Κεσίδης, ιδρυτής της Palmeria Clothing. «Δεν το ξέχασαν ποτέ, απλά τώρα είναι κατάλληλες οι συνθήκες, τώρα βρίσκουν ευήκοα ώτα» σχολιάζει εμφατικά.

Τα μηνύματα που είναι τυπωμένα στη μέση του μπροστινού μέρους των ρούχων, συνοδεύει το χάσταγκ #metoogr καθώς και μία λιβελούλα, τοποθετημένη στο ύψος της καρδιάς. Όπως λέει ο Γιάννης Κεσίδης, πρόκειται για έντομο που συμβολίζει την αλλαγή, την οποία «πρέπει να φέρουμε χωρίς να δεχόμαστε ως δικαιολογίες τα στερεότυπα, χωρίς να ανεχόμαστε τέτοια περιστατικά και παρόμοιες πεποιθήσεις».



Τα μπλουζάκια έχουν αρχίσει ήδη να διατίθενται στη συμβολική τιμή των 15,90€, που παραπέμπει στη γραμμή SOS 15900, αριθμό στον οποίο απευθύνονται γυναίκες θύµατα βίας ή τρίτα πρόσωπα που θέλουν να επικοινωνήσουν άµεσα µε ένα φορέα αντιµετώπισης της έµφυλης βίας. Όλα τα έσοδα από την αγορά των T-Shirt θα διατεθούν στη ΜΚΟ W.I.N. Hellas.

Τα μπλουζάκια είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της Palmeria Clothing, στην ενότητα charity, και προς το παρόν βγαίνουν σε άσπρο χρώμα. Εάν υπάρξει ζήτηση, η εταιρεία θα τυπώσει ρούχα και σε άλλα χρώματα. Το τύπωμα των T-Shirt έχει αναλάβει το κατάστημα Fruit of the Loom.

Ο Γιάννης Κεσίδης 



Αξίζει να σημειωθεί πως η Palmeria Clothing, που γεννήθηκε το καλοκαίρι του 2020, στη μέση της πανδημικής κρίσης, έχει θέσει στο επίκεντρο των βασικών της στόχων όχι μόνο τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, αλλά και την προώθηση της κοινωνικής της ταυτότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, στην ιστοσελίδα της επιχείρησης έχουν ήδη αναρτηθεί ενημερωτικά κείμενα που αφορούν στον καρκίνο του μαστού, στην ημέρα του παιδικού καρκίνου και φυσικά στην καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, ενώ η ενότητα ανανεώνεται ανά τακτά διαστήματα. «Το κοινωνικό μας προφίλ έχει κεντρικό ρόλο στην εταιρεία μας. Πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι και τα κοινωνικά ζητήματα μάς αφορούν όλους ανεξαιρέτως» καταλήγει ο Γιάννης Κεσίδης.