Skip to main content

Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που έκανε την ομορφιά επιστήμη

Η Tzimas Cosmetics, με τα αδέρφια Γιώργο και Λίλα Τζίμα στο τιμόνι, κατάφερε να ταυτιστεί με την ομορφιά, αξιοποιώντας την «προίκα» της πρώτης γενιάς.

Γνώρισαν τη μαγεία των καλλυντικών μέσα από τα φιαλίδια του πατέρα τους, στο εργαστήριο της Πλατείας Εμπορίου. Εκεί αγάπησαν, παιδιά ακόμα, τη χημεία και τα μείγματα και άντλησαν στη συνέχεια έμπνευση για να γράψουν το επόμενο κεφάλαιο μιας επιτυχημένης, οικογενειακής, επιχειρηματικής ιστορίας, που μετρά πλέον 63 χρόνια. Τα αδέρφια Γιώργος και Λίλα Τζίμα της Tzimas Cosmetics –και οι δύο χημικοί- με την πλούσια παρακαταθήκη του πατέρα τους Γιάννη, αλλά και με εργαλεία τις σύγχρονες τεχνικές και την επιστημονική γνώση και στόχο να κάνουν τις γυναίκες να αισθάνονται όμορφες, κατάφεραν να χτίσουν από το 2002, οπότε ανέλαβαν δράση, μια επιχείρηση που δεν επαναπαύθηκε στην ιστορία της. Νέες φόρμουλες δημιουργήθηκαν και νέα είδη εμπλούτισαν την προϊοντική γκάμα της εταιρείας, με γνώμονα την ασφάλεια, τη φυσικότητα, την αποτελεσματικότητα, αλλά και την καθαρότητα των πρώτων υλών. Στο δε κατάστημα που δημιούργησαν το 2012 στην οδό Τσιμισκή, πέραν των εγκαταστάσεων που διατηρούν στην οδό Εδέσσης, οι Θεσσαλονικιές -και όχι μόνο- κάνουν τα τελευταία χρόνια ουρές για να προμηθευτούν τα καλλυντικά τους. Κάποιες αγόραζαν τις κρέμες τους από τον πατέρα του Γιώργου και της Λίλας Τζίμα και σήμερα το παράδειγμά τους ακολουθούν οι κόρες και οι εγγονές τους, που εμπιστεύονται πλέον τη δεύτερη γενιά. Είναι χαρακτηριστικό πως η μεγαλύτερη πελάτισσα της Tzimas Cosmetics είναι 95 ετών.

Γραμμή συμβουλών ομορφιάς μέσα στην καραντίνα

«Τα καλλυντικά μας δεν υπόσχονται θαύματα, είναι όμως αποτελεσματικά, αποτελούν προϊόν επιστημονικής εργασίας, δίνονται με αγάπη στον κόσμο και δεν είναι υπερτιμημένα» λέει ο Γιώργος Τζίμας στη Voria.gr Σήμερα η εταιρεία, που απασχολεί 19 άτομα, διαθέτει μια πλήρη γκάμα προϊόντων περιποίησης προσώπου και σώματος, με περισσότερους από 150 κωδικούς. Και παρόλο που το πελατολόγιο διευρύνεται, στόχος είναι να μην χάνεται ποτέ η προσωπική επαφή, γι’ αυτό και τα δύο αδέρφια βρίσκονται συχνά στο κατάστημα για να προσφέρουν και από κοντά τις συμβουλές τους. Μάλιστα, αυτή την φυσική επαφή, που έχασαν τον τελευταίο καιρό εξαιτίας της καραντίνας, θέλησαν να την αποκαταστήσουν με κάποιον τρόπο, δημιουργώντας μια ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή συμβουλών ομορφιάς και φροντίδας. Μια γραμμή που, σύμφωνα με τον Γιώργο Τζίμα, ήρθε για να μείνει, με τις υπηρεσίες της μάλιστα να εμπλουτίζονται και να βελτιώνονται στο επόμενο διάστημα.



«Ο πατέρας μας θεωρούσε πως η ομορφιά δεν είναι μόνο ένα εξωτερικό χαρακτηριστικό, αλλά πρέπει να υποστηρίζεται από έναν υγιή οργανισμό. Γι’ αυτό και συνήθιζε να δίνει συμβουλές ευεξίας στις πελάτισσες. Αυτή την πρακτική των συμβουλών την συνεχίζουμε κι εμείς» λέει ο Γιώργος Τζίμας.

Στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι να επεκταθούν οι δράσεις της εταιρείας και γεωγραφικά, ενώ σχεδιάζεται επέκταση και προϊόντική.

Η ιστορία και η δεύτερη γενιά



Το 1957, σε μια δύσκολη εποχή, ο χημικός Γιάννης Τζίμας με συνεταίρο τον Τάκη Δημολιό, επίσης χημικό, δημιούργησε ένα εργαστήριο, με την επωνυμία «Χημικά Εργαστήρια, που ξεκίνησε με αναλύσεις στον κλάδο των τροφίμων, αλλά και συμβουλευτικές υπηρεσίες και συνέχισε με κάποιες χημικές παρασκευές. Τα καλλυντικά προέκυψαν ως αντικείμενο του εργαστηρίου στη δεκαετία του ’60, απλές συνθέσεις στην αρχή για την κάλυψη απλών αναγκών, που τότε ήταν σαφώς διαφορετικές από σήμερα. Κρέμες προσώπου και κραγιόν ήταν μερικά από τα καλλυντικά που παρασκευάσθηκαν σε πρώτη φάση, με την γκάμα στη συνέχεια να διευρύνεται. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 το εργαστήριο άρχισε να ανεβάζει τον πήχη. Ο Γιάννης Τζίμας ήταν άλλωστε ένας άνθρωπος που μελετούσε διαρκώς και ενημερωνόταν για τις επιστημονικές εξελίξεις στην κοσμετολογία. Άρχισε να αναπτύσσει μάλιστα φόρμουλες για καλλυντικά που ήταν εφάμιλλα ευρωπαϊκών της εποχής. Εκείνη την περίοδο καθιερώθηκε και το brand Μπριζίτ, με έμπνευση από την Μπριζίτ Μπαρντό, το οποίο και διατηρήθηκε έως το 2002.

Η κόρη του Γιάννη Τζίμα, Λίλα, η οποία σπούδασε χημικός στην Αγγλία με ειδίκευση στην κοσμετολογία, μπήκε στην εταιρεία το 1997, ενώ ο γιος του Γιώργος, επίσης χημικός με ειδίκευση στη βιοχημεία και διδακτορικό στο Βερολίνο, άρχισε να εργάζεται για το εργαστήριο το 2000. Και τα δύο αδέρφια πέρασαν από όλα τα στάδια για να μάθουν τη δουλειά και το 2002 αποφάσισαν να συνεχίσουν αυτόνομα με τη στήριξη της οικογένειάς τους, αλλά και την έμπνευση από τον πατέρα τους. Έτσι αγόρασαν νέους χώρους στην Πλατεία Εμπορίου και δημιούργησαν ένα νέο, σύγχρονο εργαστήριο, δίνοντας στην επιχείρησή τους την επωνυμία Tzimas Cosmetics. Το όνομα της προηγούμενης γενιάς έγινε η «προίκα» τους, πάνω στην οποία όμως ανέπτυξαν νέα προϊόντα, ενώ επένδυσαν και στο προσωπικό τους. Μάλιστα, οι πωλητές τους είναι στην πλειονότητά τους απόφοιτοι του τμήματος αισθητικής, ενώ και στην παραγωγή η τεχνολογική εξειδίκευση των εργαζομένων είναι υψηλή.



Το 2012 έκαναν ένα σημαντικό βήμα, ανοίγοντας κατάστημα στην Τσιμισκή και τολμώντας μεσούσης της κρίσης. Δεν ήταν άλλωστε λίγοι οι πελάτες που τους ζητούσαν ένα νέο σημείο πώλησης πέρα από την Πλατεία Εμπορίου. Τότε ήταν που έγινε και ένα ριζικό rembranding στην εταιρική ταυτότητα της Tzimas Cosmetics, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την επιχείρηση. Το 2018 μάλιστα τα δύο αδέρφια εγκαινίασαν και την ψηφιακή εποχή της εταιρείας, δημιουργώντας το ηλεκτρονικό τους κατάστημα και αποκτώντας πρόσβαση σε μια νέα αγορά, η οποία ειδικά τον τελευταίο καιρό, με την καραντίνα, έχει αποδειχθεί πολύτιμη.



Η ταύτιση της οικογένειας Τζίμα με την ομορφιά είναι τόσο μεγάλη που με αφορμή την επέτειο των 60 ετών της εταιρείας εξέδωσε ένα λεύκωμα που παρακολουθούσε την γυναίκα της Θεσσαλονίκης μέσα στις δεκαετίες, προβάλλοντας το ιδεώδες της ομορφιάς στις διάφορες εποχές.