Skip to main content

Η Ευρώπη της Θεσσαλονίκης, το sold out της Κέρκυρας και οι αισιόδοξοι μηχανικοί

Πάσχα στην Ευρώπη για τους Θεσσαλονικείς, ενώ η πληρότητα είναι κοντά στο 100% στην Κέρκυρα - Οι νέοι μηχανικοί εμφανίζονται γενικά αισιόδοξοι

Καλημέρα σας!

Σχεδόν 50 ημέρες από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και ο πόλεμος δείχνει να εισέρχεται σε μια νέα φάση, ενώ οι επιπτώσεις του στην Ευρώπη διευρύνονται. Οι δύο πλευρές ετοιμάζονται για την τελική σύγκρουση στην Ανατολική Ουκρανία, το μυστήριο για τον τρόπο που κτυπήθηκε η ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου στην Μαύρη Θάλασσα παραμένει, Σουηδία και Φινλανδία βιάζονται να γίνουν μέλη του ΝΑΤΟ, οι Ρώσοι μιλάνε πάλι για πυρηνικά και ο Ζελένσκι σε μία πρωτοφανή –ενδεχομένως και αψυχολόγητη- κίνηση χαρακτήρισε τον Γερμανό πρόεδρο Σταϊνμάγιερ ανεπιθύμητο στο Κίεβο. Την ίδια ώρα παραμένει άγνωστο τι ακριβώς θα συμβεί με τον αγροτικό τομέα της Ουκρανίας και τις σοδειές που υπό κανονικές συνθήκες θα έσπερναν και θα μάζευαν οι αγρότες της χώρας. Αν και είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς δουλειές στα χωράφια υπό το βάρος των συνθηκών, ακόμη και σε περιοχές που ακόμη δεν έχει φτάσει η φωτιά της μάχης.  

Πάσχα στην Ευρώπη για τους Θεσσαλονικείς, ενώ…  

Την ώρα που η αγορά του λιανεμπορίου της Θεσσαλονίκης είναι εξόχως προβληματισμένη για την καχεκτική κατανάλωση μιας ακόμη εορταστικής περιόδου, καθώς οι επόμενες ημέρες μέχρι το Μεγάλο Σάββατο είναι λίγες για να καλύψουν το κενό, έστω κι αν ανέβουν οι καταναλωτικοί ρυθμοί, οι τουριστικοί πράκτορες της πόλης παίρνουν το φετινό Πάσχα βαθιές ανάσες. Όπως επισημαίνουν, είναι άκρως ικανοποιημένοι από την κίνηση, καθώς το «πάγωμα» της αγοράς από τον πόλεμο στην Ουκρανία κράτησε 15 – 20 ημέρες και έκτοτε οι ρυθμοί είναι απόλυτα ικανοποιητικοί. «Οι πελάτες μας επέστρεψαν μετά από δύο χρόνια» ακούστηκε να λέει η αντιπρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης Καλλιόπη Ξυνοπούλου στο πεδίο των οργανωμένων μετακινήσεων καταγράφεται sold out, δηλαδή απόλυτη πληρότητα, στις αεροπορικές εκδρομές για τους δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς (Ρώμη, Λονδίνο, Παρίσι), αλλά και για τους νησιωτικούς προορισμούς που συνδέονται αεροπορικά με τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Πάρο, τη Ρόδο και την Κρήτη. Στον αντίποδα υπάρχει ακόμη δυνατότητα συμμετοχής σε οδικές εκδρομές τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, αφού υπάρχουν άδειες θέσεις, ενώ πάντα υπάρχει διαθεσιμότητα για την Κωνσταντινούπολη, που επίσης είναι εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός. Οι τιμές γενικά είναι αυξημένες κατά περίπου 10% σε σχέση με το 2019, τη χρονιά που μπορεί να γίνει σύγκριση, αφού το 2020 και το 2021 οι μετακινήσεις και τα ταξίδια ήταν εξαιρετικά περιορισμένα.

…πληρότητα κοντά στο 100% στην Κέρκυρα

«Στην Κέρκυρα έχουμε βάλει τα καλά μας και περιμένουμε τους επισκέπτες για το Πάσχα, που φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν σε αριθμό κάθε προηγούμενο» αποκαλύπτει η δήμαρχος του νησιού Μερόπη Υδραίου. Η ίδια επισημαίνει ότι ήδη για το Πάσχα σχεδόν το σύνολο των καταλυμάτων στο νησί είναι δεσμευμένα, ενώ από τη Μεγάλη Πέμπτη στην ουσία και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια τείνουν να εξαφανιστούν. Όσοι πρόλαβαν πρόλαβαν στο διασημότερο Πάσχα της Ελλάδας, ανάμεσα τους πολλοί Θεσσαλονικείς.

Οι αισιόδοξοι μηχανικοί

Οι νέοι διπλωματούχοι μηχανικοί αισθάνονται ως εν γένει επιχειρηματίες, καθώς θεωρούν το επάγγελμα τους ως επιχειρηματική δραστηριότητα, που αποσκοπεί πρωτίστως στην ανάπτυξη δημιουργικότητας, δεξιοτήτων και εξέλιξης και κατόπιν στην επίτευξη κέρδους. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας με τίτλο «Επιχειρηματικότητα και νέοι μηχανικοί», που πραγματοποίησε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ καθ’ όλο το 2021 και παρουσιάστηκε χθες, από τον Γιάννη Τσιτσόπουλο, πρόεδρο της Μόνιμης Επιτροπής του Επιμελητηρίου για της ανταγωνιστικότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.

Οι νέοι μηχανικοί εμφανίζονται γενικά αισιόδοξοι, ενώ θεωρούν ότι το ΕΣΠΑ και τα προγράμματα της ΕΕ αποτελούν τη βασική πηγή για την εκκίνηση και γενικότερα τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων τους. Αναγνωρίζουν ότι το περιβάλλον είναι δύσκολο για την δραστηριότητα του επαγγέλματος του μηχανικού προτάσσοντας τη φορολογία, τη γραφειοκρατία και την έλλειψη κινήτρων για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας ως τα πιο σημαντικά εμπόδια, ενώ προβληματίζονται σε μεγάλο βαθμό για την αναζήτηση ευκαιριών στο εξωτερικό. Θεωρούν απολύτως αναγκαία την ενσωμάτωση της επιχειρηματικότητας στο πρόγραμμα σπουδών θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες. Όπως εκτιμούν οι τομείς της ενέργειας, τεχνολογίας υλικών και τηλεπικοινωνίων αποτελούν τα σημαντικότερα πεδία για τη δραστηριότητα των μηχανικών στα επόμενα χρόνια.